Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 30 نوامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 30 نوامبر 2023 رویترز

در تقویم اقتصادی امروز تورم ایالات متحده در مرکز توجه قرار می گیرد زیرا اقتصاد در سه ماهه سوم بالاتر از انتظارات عمل می کند. 

خرده فروشی آلمان و اعداد تورم فرانسه توجهات اولیه را جلب خواهد کرد. با این حال، تورم منطقه یورو بر EUR/USD قبل از جلسه ایالات متحده تاثیر خواهد گذاشت.

 

تقویم اقتصادی آسیا

در روز پنجشنبه، داده‌های بخش مسکن استرالیا توجه سرمایه‌گذاران را جلب  کرد. مجوزهای ساختمانی و اعداد اعتبار مسکن برای ماه اکتبر اثرات افزایش نرخ RBA بر تقاضا را منعکس می کند.

اوضاع رو به وخامت بخش مسکن می تواند بر اعتماد مصرف کننده و مخارج تأثیر بگذارد. یک روند صعودی در هزینه ها تورم ناشی از تقاضا را افزایش می دهد اما بر اقتصاد نیز تأثیر می گذارد. مصرف خصوصی استرالیا بیش از 50 درصد به اقتصاد کمک می کند.

ارقام اولیه نشان می‌دهد که برآورد فصلی تعدیل‌شده برای کل مسکن‌های تایید شده در استرالیا با 7.5 درصد افزایش ماهانه به 14223 واحد در اکتبر 2023، به راحتی از اجماع بازار 1.4 درصدی عبور کرد.

 

australia-building-permits-mom.png

 

در حالی که اعداد بخش مسکن مورد توجه قرار خواهند گرفت، اعداد PMI بخش خصوصی چین می تواند بسیار مهم باشد. سقوط غیرمنتظره PMI تولیدی می تواند بر احساس ریسک بازار تأثیر بگذارد.

PMI رسمی تولید NBS در چین از 49.5 در ماه اکتبر به 49.4 در نوامبر 2023 کاهش یافت که پیش بینی های بازار 49.7 را از دست داد و به پایین ترین چاپ از ژوئن اشاره کرد که نشان می دهد اقتصاد به حمایت بیشتر از سوی دولت در میان تقاضای ضعیف و کاهش تقاضا نیاز دارد.

 

china-business-confidence.png

 

PMI ضعیف تر از حد انتظار می تواند بر تقاضای خریداران برای دلار استرالیا تأثیر بگذارد. چین یک سوم صادرات استرالیا را به خود اختصاص داده است. تقاضای ضعیف تر بر اقتصاد استرالیا و دلار استرالیا تأثیر خواهد گذاشت. استرالیا دارای نسبت تجارت به تولید ناخالص داخلی بالای 50 درصد است و اقتصاد را مستعد کاهش تقاضای چین می کند.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا 

در روز پنجشنبه، اعداد تورم منطقه یورو برای ماه نوامبر، منتشر میشود. ارقام کمتر از حد انتظار تورم می تواند انتظارات را برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در نیمه اول سال 2024 افزایش دهد. اعداد از آلمان در روز چهارشنبه ارقام ملایم‌تر از حد انتظار را نشان می‌دهند.

با این حال، خرده فروشی آلمان و اعداد بیکاری از آلمان و منطقه یورو نیز باید در نظر گرفته شود. افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده و شرایط سخت‌تر در بازار کار می‌تواند انتظارات را در مسیر نرخ کمتر هاوکیش بانک مرکزی اروپا کاهش دهد.

شرایط سخت تر بازار کار از رشد دستمزد و درآمد قابل تصرف حمایت می کند. یک روند صعودی در درآمد قابل تصرف می تواند به هزینه های مصرف کننده و تورم ناشی از تقاضا دامن بزند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اخیراً نسبت به افزایش احتمالی تورم هشدار داد. با این حال، این اعداد احتمالاً دومین درجه اهمیت نسبت به ارقام تورم منطقه یورو خواهند بود.

سایر آمارها شامل تولید ناخالص داخلی فرانسه و اعداد تورم است. اعداد ملایم تر تورم فرانسه می تواند آغازگر نزول یورو/دلار باشد.

سرمایه گذاران همچنین باید بر تفسیر اظهارات اعضا بانک مرکزی اروپا نظارت کنند. کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. انحراف از تعهد به نگه داشتن نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر، صفحه را جابه‌جا می‌کند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

در روز پنجشنبه، تورم ایالات متحده و اعداد درآمد/هزینه شخصی، توجه سرمایه گذاران را به خود جلب خواهد کرد. ارقام کمتر از حد انتظار تورم و افزایش اندک در درآمد و مخارج از انتظارات برای کاهش نرخ بهره در نیمه اول 2024 حمایت می کند.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص قیمت اصلی PCE در اکتبر در مقایسه با 3.7 درصد در سپتامبر 3.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

قابل ذکر است که افزایش اندک در درآمد و هزینه‌ها می‌تواند تورم ناشی از تقاضا را کاهش دهد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا مسیر نرخ سود کمتری را در پیش بگیرد.

سایر آمارها شامل ادعاهای بیکاری در ایالات متحده، PMI شیکاگو، و فروش خانه های معلق است. با این حال، اینها احتمالاً دومین کمانچه نسبت به تورم و اعداد درآمد/هزینه شخصی خواهند بود.

با توجه به تورم، نظرات فدرال رزرو نیاز به نظارت دارند. جان ویلیامز، نایب رئیس فدرال رزرو در تقویم برای سخنرانی حضور دارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید