Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 8 کارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 8 کارس 2024 رویترز

امیدواری معامله گران به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول سال 2024 باعث افزایش تقاضا برای دارایی های پرریسک تر شد. بر اساس CME FedWatch Tool، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن از 10.2 درصد (29 فوریه) به 17.3 درصد (8 مارس) افزایش یافته است. شانس کاهش 25 صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن از 52.8 درصد به 55.0 درصد در مدت مشابه افزایش یافت.

 

نرخ بهره.png

 

شاخص های آسیایی از حرکات نزولی روز پنجشنبه علیرغم عدم اقدامات محرک مالی از سوی پکن، بازگشتنتد. با این وجود، سرمایه گذاران امیدوار بودند که قانونگذاران پکن اقدامات بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند.

در ژاپن، ارقام مصرف خصوصی نتوانست بر انتظارات در آوریل از نرخ های منفی برای بانک مرکزی ژاپن تأثیر بگذارد. مخارج خانوارها در ژانویه 2.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که هزینه‌های خانوار 0.4 درصد افزایش یابد.

علیرغم اینکه آمارهای مربوط به دستمزدها از روز پنجشنبه پیش بینی شده بود، هزینه های خانوار به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت. میانگین درآمد نقدی پس از افزایش 1 درصدی در دسامبر، 2 درصد افزایش یافت.

بازارها رکود در هزینه‌ها را مقصر می‌دانند که تأثیر آن بر انتظارات سیاستBoJ و ین ژاپن را محدود می‌کند.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

در روز پنجشنبه، سفارشات کارخانه آلمان پس از افزایش 12.0 درصدی در دسامبر، به طور غیرمنتظره ای 11.3 درصد در ژانویه کاهش یافت. این اعداد تأثیر محدودی بر احساسات ریسک بازارداشتند. سفارشات عمده روی رقم اصلی تاثیر گذاشت و با انتظارات مربوط به رکود اقتصادی آلمان مطابقت داشت.

با این حال، بانک مرکزی اروپا تقاضای خریداران برای سهام های فهرست شده در اروپا را افزایش داد. بازنگری های نزولی در پیش بینی های تورم و رشد به انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن دامن زد. کارکنان بانک مرکزی اروپا نرخ تورم در سال 2024 را 2.3 درصد پیش‌بینی کردند که از 2.7 درصد کاهش داشت.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، احساسات بازار را تقویت کرد و گفت که انتظارات بازار بر روی جدول زمانی افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا مناسب‌تر است. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 4.5 درصد نگه داشت.

روز جمعه، تولید صنعتی آلمان و قیمت تولیدکننده توجه سرمایه گذاران را به خود جلب خواهد کرد. کاهش غیرمنتظره قیمت‌های تولیدکننده می‌تواند از انتظارت برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن حمایت کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های تولیدکننده پس از کاهش 1.2 درصدی در ماه دسامبر، 0.2 درصد در ژانویه افزایش یابد.

پس از افزایش 12 درصدی سفارشات کارخانه در دسامبر، اقتصاددانان انتظار دارند تولید صنعتی 0.6 درصد افزایش یابد. کاهش دیگر تولید صنعتی می تواند از انتظارات مربوط به رکود سه ماهه اول 2024 آلمان حمایت کند.

اعداد تغییر تولید ناخالص داخلی و اشتغال منطقه یورو برای سه ماهه چهارم نیز نیاز به بررسی دارند. بازنگری در ارقام اولیه بر احساس ریسک بازار تأثیر می گذارد، اما بعید است که بر انتظارت بازار بر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن تأثیر بگذارد. بر اساس برآوردهای دو بعدی، اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه چهارم متوقف شد، در حالی که اشتغال 0.3٪ افزایش یافت.

در حالی که آمارهای منطقه یورو مورد توجه قرار خواهد گرفت، تقویم اقتصادی ایالات متحده احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.

 

image (1).webp

 

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در جلسه روز پنجشنبه، مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده در هفته منتهی به 2 مارس 217 هزار نفر باقی ماند. این اعداد به سرمایه گذاران اجازه داد تا بر دومین روز شهادت پاول رئیس فدرال رزرو تمرکز کنند.

رئیس فدرال رزرو از انتظارت برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 حمایت کرد و احتمال کاهش نرخ بهره را در اواخر سال تکرار کرد.

در روز پنجشنبه، شاخص ترکیبی نزدک و S&P 500 به ترتیب 1.51% و 1.03% افزایش یافتند. داو 0.34 درصد افزایش یافت.

در روز جمعه، ایالات متحده داده های مشاغل را منتشر خواهد کرد. داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار بازار کار می‌تواند از انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی در نیمه اول سال 2024 حمایت کند. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و نرخ بیکاری نقاط کانونی هستند. با این حال، سرمایه گذاران باید رشد دستمزد را در نظر بگیرند.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه فوریه 200 هزار افزایش یابد و نرخ بیکاری ثابت 3.7٪ باشد. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند میانگین درآمد ساعتی از 4.5 درصد (ژانویه) به 4.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در فوریه کاهش یابد.

فراتر از اعداد، سرمایه گذاران باید واکنش فدرال رزرو به گزارش مشاغل ایالات متحده را نیز در نظر بگیرند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید