Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی ۷ مارس ۲۰۲۴ رویترز

تقویم اقتصادی ۷ مارس ۲۰۲۴ رویترز

در تقویم اقتصادی امروز داده های تجارت چین برای ماه فوریه ، روز پنجشنبه برخلاف داده های تجاری  PMI خدمات Caixin که ضعیف تر از حد انتظار منتشر شده بود، ظاهر شد. نکته قابل توجه ، شاخص های اقتصادی احتمالاً توجه کنگره ملی را به خود جلب کرده است.

چین از افزایش صادرات خبر می دهد و نشانگر تغییر در محیط تقاضا است
صادرات چین پس از افزایش 2.3 ٪ نسبت به سال گذشته در ژانویه ، سال گذشته در ماه فوریه 7.1 ٪ افزایش یافته است. اقتصاددانان پیش بینی می کنند صادرات 1.9 ٪ افزایش یابد. واردات سال گذشته با 3.5 درصد افزایش یافته است پس از افزایش 0.2 ٪ در ژانویه. اقتصاددانان انتظار داشتند واردات 1.5 ٪ افزایش یابد.

در نتیجه ، مازاد تجارت از 75.34 میلیارد دلار به 125.16 میلیارد دلار افزایش یافته است.

آمار تجاری بهتر از حد انتظار ، تقاضای خریدار را برای دلار Aussie به همراه داشت. چین یک سوم تجارت استرالیا را تشکیل می دهد. استرالیا نسبت تجارت به تولید ناخالص داخلی بیش از 50 ٪ دارد که 20 ٪ از نیروی کار استرالیا در مشاغل مربوط به تجارت است. محرک تقاضا برای اقتصاد استرالیا و دلار Aussie خواهد بود.

نکته قابل توجه ، بهبود اقتصاد چین می تواند بر مسیر نرخ بهره RBA تأثیر بگذارد. در ماه فوریه ، میشل بولاک ، رئیس RBA تأیید کرد که اعضا RBA مشکلات اقتصادی چین را در پیش بینی های رشد RBA گنجانده اند. چشم انداز اقتصادی قوی تر می تواند پیش بینی های رشد و تأثیر انتظارات بر کاهش نرخ RBA را افزایش دهد.

مازاد تجارت استرالیا نیز در ژانویه از A410.959 میلیارد به 11.027 میلیارد دلار افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می کنند مازاد تجارت 11.500 میلیارد دلار. صادرات پس از افزایش 1.8 ٪ در ماه دسامبر ، 1.6 ٪ در معیار ماهانه افزایش یافته است.

 داده های مربوط به دستمزد از ژاپن انتظار را در محور بانک ژاپن افزایش داده و به جفت USD/JPY فشار می آورد.

میانگین درآمد نقدی در ژانویه پس از افزایش 1 ٪ در ماه دسامبر 2 ٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. اقتصاددانان انتظار داشتند متوسط درآمد نقدی 0.5 ٪ افزایش یابد. پس از کاهش 0.7 ٪ در ماه دسامبر ، دستمزد اضافه کاری نسبت به سال گذشته 0.4 ٪ رشد داشته است.

بانک ژاپن برای ایجاد هزینه های خانگی و تورم تقاضا به دستمزد بالاتری نیاز دارد. تورم تقاضا محور به BOJ اجازه می دهد تا از نرخ های منفی محور باشد تا از ثبات قیمت اطمینان حاصل شود.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

روز چهارشنبه،  مازاد تجارت از 22.2 میلیارد یورو به 27.5 میلیارد یورو در ژانویه گسترش یافته است. صادرات پس از سقوط 4.1 ٪ در ماه دسامبر 6.3 ٪ در ماه افزایش یافت. واردات 3.6 ٪ افزایش یافته است.

ارقام فروش خرده فروشی برای یورو تأثیر محدودی بر یورو داشت. فروش خرده فروشی در ماه ژانویه پس از سقوط 0.6 ٪ در ماه دسامبر ، در ماه ژانویه 0.1 ٪ افزایش یافت.

روز پنجشنبه ، سفارشات کارخانه آلمان برای ژانویه منتشر می شود. پس از انتشار بهتر از حد انتظار تجارت آلمان ، افزایش غیر منتظره در سفارشات کارخانه می تواند ترس از رکود طولانی مدت را کاهش دهد. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که در ژانویه پس از افزایش 8.9 ٪ در ماه دسامبر ، 6.0 ٪ در ماه ژانویه افزایش یابد.

در حالی که سفارشات کارخانه توجه ما را جلب می کند ، تصمیم سیاست پولی و کنفرانس مطبوعاتی ECB رویداد اصلی خواهد بود.

اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در 5.50 ٪ نگه دارد. با این حال ، عدم اطمینان در مورد جدول زمانی برای کاهش نرخ های بهره. پیش بینی ها و دیدگاه های اقتصادی و تورم برای اعضا بانک مرکزی اروپا در مورد جدول زمانی کاهش نرخ بهره ، کنفرانس مطبوعاتی ECB را مورد توجه قرار می دهد.

بازارها انتظار سه مرحله کاهش نرخ را برای 2024 دارند. که نسبت به ماه گذشته تعدیل شده است.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی 

در روز چهارشنبه ، داده های بازار کار ایالات متحده از انتظارات در کاهش نرخ بهره در نیمه اول سال 2024 پشتیبانی کرد. ADP از افزایش 140K اشتغال در ماه فوریه پس از افزایش 111K در ژانویه خبر داد. اقتصاددانان پیش بینی افزایش 150K را داشتند.

فرصت های شغلی نیز از انتظارات کم شد. افتتاح شغلی Jolts از 8.889 میلیون به 8.863 میلیون در ژانویه سقوط کرد.

شرایط ضعیف بازار کار می تواند بر دستمزدها ، هزینه ها ، تورم و مسیر نرخ فدرال تأثیر بگذارد.

نکته قابل توجه ، رئیس فدرال فدرال پاول امید خود را برای کاهش نرخ بهره در نیم سال اول افزایش داد در حالی که هشدار داد تصمیمات سیاست پولی وابسته به داده ها خواهد بود.

روز پنجشنبه ، بازار کار ایالات متحده مورد توجه قرار خواهد گرفت. پس از افتتاح شغلی ADP و JOLTS ، افزایش شاخص مدعیان بیکاری، انتظارات را برای کاهش نرخ بهره در نیم سال اول افزایش می دهد.

با این حال ،  روز دوم شهادت تمایل به شگفتی های بسیار کمی دارد. با این وجود ، سرمایه گذاران باید برای انحراف از فیلمنامه چهارشنبه احتیاط کنند.

روز پنجشنبه ، عضو FOMC ، لورتا مرستر نیز سخنرانی خواهد کرد. نماهای مربوط به جدول زمانی برای کاهش نرخ FED نیاز به توجه دارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید