Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 28 نوامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 28 نوامبر 2023 رویترز
تقویم اقتصادی 28 نوامبر 2023 رویترز

روز سه‌شنبه، خرده‌فروشی استرالیا مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران تلاش کردند تا حرکت بعدی RBA را حدس بزنند. سخنرانی‌های اعضا بانک مرکزی و گزارش‌های اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده برای تنظیم لحن بازار در میان بررسی دقیق تورم.

خرده فروشی استرالیا در ماه اکتبر پس از افزایش 0.9 درصدی در سپتامبر، 0.2 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان رشد 0.1 درصدی را پیش بینی کردند.

 

australia-retail-sales.png

خرده فروشی در استرالیا در اکتبر سال 2023 نسبت به ماه قبل 0.20 درصد کاهش یافت. بر اساس مدل‌های کلان جهانی و انتظارات تحلیلگران ما، انتظار می‌رود که میزان خرده‌فروشی در استرالیا تا پایان این سه‌ماهه به 0.40 درصد برسد. در بلندمدت، طبق مدل‌های اقتصادسنجی ما، پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش خرده‌فروشی استرالیا در حدود 0.50 درصد در سال 2024 و 0.30 درصد در سال 2025 باشد.

 

australia-retail-sales (1).png

هزینه‌های مصرف‌کننده ملایم‌تر، فشارهای تورمی ناشی از تقاضا و نیاز به مسیر نرخ RBA را کاهش می‌دهد. در حالی که خرده فروشی در ماه اکتبر کاهش داشت، خرده فروشی 1.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

فراتر از اعداد و ارقام، سرمایه‌گذاران باید بر محرک‌های پکن نظارت کنند. نشانه هایی از اقدامات بیشتر برای حمایت از اقتصاد چین می تواند تقاضای خریداران برای دلار استرالیا را افزایش دهد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

در روز سه‌شنبه، ارقام اعتماد مصرف‌کننده فرانسوی و آلمانی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت. افزایش اعتماد مصرف کننده در منطقه یورو می تواند نشان دهنده چشم انداز مثبت مصرف کننده باشد. افزایش در مخارج مصرف کننده، تورم ناشی از تقاضا را افزایش می دهد و از موضع بانک مرکزی اروپا در قبال سیاست پولی حمایت می کند.

با این حال، چشم انداز مثبت می تواند ترس از رکود طولانی مدت منطقه یورو را نیز کاهش دهد. مصرف خصوصی منطقه یورو بیش از 50 درصد به اقتصاد منطقه یورو کمک می کند.

 شاخص اعتماد مصرف کننده فرانسه از 84 به 87 در نوامبر افزایش یافت. مهمتر از همه، شاخص نظر سنجی مصرف کننده GfK برای آلمان تا دسامبر 2023 از 28.3- بازبینی شده در نوامبر در مقایسه با پیش بینی های بازار 27.9- به 27.8- افزایش یافت. این به دنبال کاهش در سه ماه قبل است، اما احساسات مصرف کننده همچنان بسیار ضعیف است و با عدم اطمینان و نگرانی مشخص می شود، بدون هیچ نشانه ای از بهبود پایدار در ماه های آینده.

 

germany-consumer-confidence.png

 

فراتر از اعداد و ارقام، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، در تقویم اقتصادی برای سخنرانی حضور دارند. نظرات فیلیپ لین می تواند توجه بیشتری را جلب کند و لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا بعید است از سخنرانی های اخیر منحرف شود.

تقویم اقتصادی انگلستان

در روز سه‌شنبه، نظرات اعضا بانک مرکزی انگلستان، توجه سرمایه‌گذاران را جلب خواهد کرد. اندرو بیلی، ریس BoE و جاناتان هاسکل، عضو کمیته سیاست پولی، در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. هاسکل عضو هاوکیش بانک مرکزی انگلستان است و علاقه مند به سیاست های هاوکیش تر است.

اندرو بیلی، ریس بانک مرکزی انگلستان همچنان به بحث های کاهش نرخ بهره می پردازد. شاخص‌های اقتصادی اخیر بریتانیا از چشم‌انداز مسیر نرخ‌های غیرمنتظره‌تر حمایت می‌کنند. تاکیدات بیشتر در مورد مسیر نرخ بالاتر برای طولانی تر به حمایت از اشتهای خریدار برای پوند ادامه خواهد داد.

با این حال، جاناتان هسکل، عضو MPC باید به چشم‌انداز مشابهی اشاره کند تا از عدم قطعیت سیاست‌ها جلوگیری کند. هسکل می تواند در مورد تورم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. این عضو MPC در دانشگاه وارویک سخنرانی خواهد کرد.

هیچ داده اقتصادی بریتانیا برای سرمایه گذاران در روز سه شنبه وجود ندارد.

تقویم اقتصادی نیویورک

روز سه شنبه، اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهد گرفت. کاهش بیش از حد انتظار در اعتماد مصرف کننده بر تقاضای خریداران برای دلار آمریکا تأثیر می گذارد. پس‌زمینه ضعیف‌تر اعتماد مصرف‌کننده می‌تواند نشانه عقب‌نشینی در هزینه‌های مصرف‌کننده باشد. روند نزولی در مخارج مصرف‌کننده می‌تواند تورم ناشی از تقاضا و نیاز به یک مسیر متقابل نرخ‌های فدرال رزرو را کاهش دهد.

با این حال، کاهش قابل توجه اعتماد مصرف کننده می تواند ترس از فرود سخت را دوباره برانگیزد. مصرف بخش خصوصی ایالات متحده بیش از 60 درصد به اقتصاد کمک می کند.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخص اعتماد مصرف کننده CB از 102.6 به 101 کاهش یابد. زیر 100 چشم انداز تیره ای را برای مصرف ایجاد می کند.

سایر آمارها شامل اعداد قیمت مسکن در ایالات متحده است. با این حال، اینها احتمالاً دومین اهمیت نسبت به اعداد اعتماد مصرف کننده خواهند داشت.

با توجه به اعتماد مصرف کننده، سرمایه گذاران باید سخنرانان فدرال رزرو را زیر نظر داشته باشند. اعضای فدرال رزرو، بار(عضو خنثی)، باومن (عضو هاوکیش) Goolsbee عضو( داویش) و والر(عضو هاوکیش) در تقویم اقتصادی برای سخنرانی حضور دارند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید