Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 15 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 15 مارس 2024 رویترز

 در تقویم اقتصادی 15 مارس 2024 رویترز داده های بخش مسکن از چین بر احساسات ریسک بازار تأثیر گذاشت. قیمت خانه در ماه فوریه پس از کاهش 0.7 ٪ در ژانویه ، 1.4 ٪ نسبت به سال گذشته کاهش یافت. اقتصاددانان سقوط 0.3 ٪ را پیش بینی می کنند.

عدم محرک اقتصادی PBOC به ضررهای صبحگاهی سهام آسیا کمک کرده است. PBOC نرخ MLF یک ساله را در 4.50 ٪ گذاشت. اقتصاددانان انتظار داشتند که PBOC نرخ MLF یک ساله را از 4.5 ٪ به 4.4 ٪ کاهش دهد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

در روز پنجشنبه شاخص اقتصادی برای توجه سرمایه گذاران وجود نداشت. با این حال اظهارات چند مقام ECB قابل توجه بود.

استورناراس عضو داویش بانک مرکزی اروپا قبل از تعطیلات تابستان دو مرحله کاهش نرخ بهره را پیش بینی میکند.

لین، اقتصاد دان ارشد بانک مرکزی اروپا عضو داویش ECB تصمیمات گام به گام را برای کاهش نرخ های بهره پیشنهاد داد و از  ارائه زمان بندی کاهش نرخ های بهره خودداری کرد.

نات  عضو هاوکیش بانک مرکزی اروپا انتظار اولین کاهش نرخ های بهره را در ماه جون دارد و کاهش بیشتر نرخ های بهره را در ماه های سپتامبر و دسانبر پیش بینی کرد.

امروز در تقویم اقتصادی اروپا ارقام تورمی فرانسه مورد توجه بازار خواهد بود،اقتصاد دانان پیش بینی میکنند شاخص هزینه مصرف کننده فرانسه در معیار سالانه در 3.1 درصد ماه قبل ثابت باقی بماند. همچنین شاخص هزینه مصرف کننده ایتالیا منتشر میشود که پیش بینی ها در معیار ماهانه 0.8 درصد نسبت به ماه گذشته ثابت است و در معیار سالانه نیز 0.9درصد ثابت پیش بینی شده است.

چشم انداز کوتاه مدت یورو به اظهارات مقامات ECB ، تصمیمات فدرال رزرو ، با داده های احساسات مصرف کننده ایالات متحده در میان نگرانی های تورم و عدم قطعیت های بازار ، وابسته است.

 

Friday_15_March_2024.webp

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

افزایش غیر منتظره در هر دو شاخص PPI و PPI CORE پیامدهای اساسی برای سیاست های فدرال رزرو دارد. از نظر تاریخی ، فدرال رزرو با تنظیم نرخ بهره برای مدیریت بیش از حد اقتصادی ، نسبت به چنین سیگنال های تورم واکنش نشان داده است. سناریوی فعلی به طور بالقوه می تواند هرگونه کاهش نرخ پیش بینی شده را به تأخیر بیندازد ، زیرا بانک مرکزی ممکن است در اولویت مهار تورم بر رشد تحریک کننده باشد.

زمان کاهش نرخ توسط فدرال رزرو ، ابزاری مهم برای تحریک فعالیت اقتصادی ، ممکن است تحت تأثیر این ارقام تورم باشد. با توجه به PPI اصلی که نشان دهنده فشارهای پایدار تورمی است ، فدرال رزرو می تواند موضع محتاطانه تری اتخاذ کند و کاهش نرخ را به تأخیر می اندازد تا از تورم بیشتر جلوگیری شود.

روز جمعه ، شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان و مولفه های فرعی توجه ما را جلب می کند. افزایش غیر منتظره در شاخص احساسات مصرف کننده می تواند انتظارات در کاهش نرخ بهره در نیم سال اول را کاهش دهد.

روند اعتماد  مصرف کننده رو به بالا می تواند باعث هزینه های مصرف کننده و تورم تقاضا شود. یک مسیر نرخ نرخ فدرال بالاتر برای بیشتر ممکن است درآمد یکبار مصرف را کاهش دهد. روند نزولی درآمد یکبار مصرف می تواند بر هزینه های مصرف کننده تأثیر بگذارد و تورم تقاضا را کاهش دهد.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان در ماه مارس در 76.9 باقی بماند، سرمایه گذاران نیز باید مؤلفه های فرعی ، از جمله انتظارات تورم را در نظر بگیرند.

آمار دیگر شامل شماره تولید و تولید صنعتی امپراتوری NY است. با این حال ، اینها احتمالاً در بررسی احساسات مصرف کننده میشیگان محرک دوم بازی خواهند کرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید