Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 21 فوریه 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 21 فوریه 2024 رویترز

روز چهارشنبه، شاخص تانکان رویترز و داده های تجاری از ژاپن، توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد. شاخص تانکان رویترز در ماه فوریه به طور غیرمنتظره ای از 6+ به -1 واحد کاهش یافت. اقتصاددانان افزایش تا 7+ را پیش بینی کردند. با این حال، داده های تجارت ژانویه پس از اینکه اعداد سه ماهه چهارم اخیر نشان دهنده یک رکود فنی بود، تأثیر بیشتری داشت.

ارقام تجاری تاکید بیشتری بر مذاکرات دستمزد بهاره دارند. کاهش واردات می تواند نشان دهنده بدتر شدن فضای تقاضا باشد. یک محیط اقتصاد کلان ضعیف تر می تواند بر مذاکرات دستمزد بهاره تأثیر بگذارد. افزایش ملایم دستمزدها همچنین ممکن است بر جدول زمانی چرخش بانک ژاپن از نرخ های منفی تأثیر بگذارد.

فراتر از داده های تجاری و اعداد شاخص تانکان رویترز، سرمایه گذاران باید بر تفسیر اظهرات مقامات بانک ژاپن نظارت کنند. دیدگاه‌ها درباره خروج از نرخ‌های منفی و مسیرهای نرخ بهره پس از چرخش نیاز به بررسی دارند.

 

در فصل چهارم، دستمزدهای استرالیا پس از افزایش 4.1 درصدی در سه ماهه سوم، 4.2 درصد سال به سال افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کردند دستمزدها 4.1 درصد افزایش یابد.

داده های دستمزد Q4 می تواند اثرات سیاست پولی RBA را خنثی کند و درآمد قابل تصرف را افزایش دهد. یک روند صعودی در درآمد قابل تصرف ممکن است به مخارج مصرف کننده و تورم ناشی از تقاضا دامن بزند.

در 6 فوریه، میشل بولاک، رئیس RBA در مورد خطرات تورمی نهفته برای اقتصاد بحث کرد. به طور قابل توجهی، رئیس RBA نتوانست شانس افزایش نرخ RBA را کاهش دهد. اگر رشد دستمزد به افزایش هزینه‌های خانوار تبدیل شود، RBA می‌تواند نرخ‌ها را افزایش دهد تا هزینه‌ها را مهار کند و تورم را مهار کند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

اعداد رشد دستمزد مورد مذاکره برای منطقه یورو از انتظارات بازار در مورد کاهش نرخ ECB در آوریل حمایت کرد. رشد ملایم تر دستمزد می تواند بر هزینه های مصرف کننده تأثیر بگذارد و تورم ناشی از تقاضا را کاهش دهد.

در روز چهارشنبه، اعداد اطمینان مصرف کننده برای منطقه یورو باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد مصرف کننده منطقه یورو از 16.1- به 15.6- در فوریه افزایش یابد. افزایش قابل توجه بیشتر می تواند از چشم انداز بهبود هزینه حمایت کند.

با این حال، تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ‌های بانک مرکزی اروپا همچنان نقطه کانونی پیش روی PMI بخش خصوصی در روز پنجشنبه است. سرمایه گذاران باید بر تفسیر بانک مرکزی اروپا نظارت کنند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، ادوارد فرناندز بولو و آنلی تومینن در تقویم برای سخنرانی در روز چهارشنبه حضور دارند.

دیدگاه‌ها در مورد جدول زمانی کاهش نرخ‌ها می‌تواند بر تقاضای خریداران برای سهام حساس به نرخ سهام در فهرست DAX تأثیر بگذارد.

 

Wednesday_21_Feb_2024.webp
تقویم اقتصادی رویترز

 

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در روز چهارشنبه، شاخص اقتصادی پیشرو CB از +6 به -1 در ژانویه کاهش یافت. اقتصاددانان افزایش تا 7+ را پیش بینی کردند. سقوط غیرمنتظره باعث افزایش تقاضای خریداران برای سهام  شد. با این حال، این اعداد تأثیر محدودی بر تمایل به سمت اهداف نرخ بهره فدرال رزرو داشتند.

در روز چهارشنبه، سخنرانی های اعضای FOMC توجه سرمایه گذاران را قبل از صورتجلسه فدرال رزرو جلب می کند.

اعضای FOMC رافائل بوستیک و میشل بومن در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. واکنش ها به اعداد و ارقام اخیر تورم ایالات متحده و دیدگاه ها در مورد جدول زمانی کاهش نرخ بهره نیاز به بررسی دارد.

پس از زنگ پایان بازار سهام اروپا، صورتجلسه نشست فدرال رزرو منتشر شد. آشفتگی های قبل از انتشار می تواند احساسات ریسک بازار را تغییر دهد. اعداد و ارقام اخیر تورم در ایالات متحده، انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های مارس و می را پاک کرده است.

فراتر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت ها نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت. NVIDIA Corp. (NVDA) یکی از نام‌های بزرگی است که درآمد خود را در روز چهارشنبه منتشر می‌کند.

بخش خدمات، تورم و بازار کار همچنان نقاط کانونی هستند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید