Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 26 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 26 مارس 2024 رویترز

مقامات دولت ژاپن به تهدید مداخله برای تقویت ین ژاپن ادامه دادند.

پس از اظهارات روز دوشنبه معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی، هشدار داد که دولت برای مقابله با تحرکات مخرب فارکس آماده است.

سوزوکی وزیر دارایی گفته است:

 

حرکت سریع ارز نامطلوب است. برای ارزها مهم است که با ثبات حرکت کنند که منعکس کننده اصول اقتصادی است.

 

روز سه شنبه، اقتصاد استرالیا در کانون توجه قرار گرفت. ارقام اعتماد مصرف کننده در ماه مارس توجه سرمایه گذاران را قبل از تورم و ارقام خرده فروشی در اواخر هفته به خود جلب کرد.

شاخص اعتماد مصرف کننده Westpac در ماه مارس با 1.8 درصد کاهش به 84.4 رسید. اقتصاددانان کاهش 1.6 درصدی را به 84.6 پیش بینی کردند. نظرسنجی ماه مارس نگرانی های مصرف کننده در مورد چشم انداز اقتصادی و مسیر نرخ RBA را برجسته کرد.


با این حال، مصرف کنندگان در مورد شرایط بازار کار مطمئن بودند. شاخص انتظارات بیکاری با 1 درصد افزایش به 128.1 رسید و کمتر از میانگین بلندمدت 129.0 باقی ماند.

با این وجود، این نظرسنجی نشان داد که RBA نگرانی از افزایش بیشتر نرخ بهره را کاهش داده است، اما انتظارات را در یک مسیر نرخ RBA بالاتر و طولانی‌تر قرار داده است. شاخص انتظارات نرخ وام مسکن طی 12 ماه آینده با 0.5 درصد کاهش به 120.9 رسید.

با وجود اعداد ضعیف تر از حد انتظار مصرف کننده، دلار استرالیا در روز سه شنبه رشد اولیه داشت

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، در روز دوشنبه  گفت: بانک مرکزی اروپا در حال افزایش این اطمینان است که رشد دستمزدها به سطوح مناسب باز می گردد و راه را برای کاهش نرخ بهره هموار می کند. لین با جمع‌بندی دیدگاه بانک مرکزی اروپا در مورد رشد دستمزد و روند تورم، گفته است:

 

"اگر این ارزیابی تایید شود، ما نگاه دقیق‌تری به معکوس کردن برخی افزایش‌های نرخی که انجام داده‌ایم را آغاز خواهیم کرد."

 

هیچ داده اقتصادی برای آلمان یا منطقه یورو برای سرمایه گذاران در روز دوشنبه وجود نداشت. با این حال، مؤسسه های آلمانی پیش بینی رشد سال 2024 آلمان را کاهش دادند. این تجدید نظر تأثیر محدودی بر یورو داشت.

در روز سه‌شنبه، اعداد اعتماد مصرف‌کننده آلمانی در ماه آوریل، توجه سرمایه‌گذاران را جلب خواهد کرد. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخص اعتماد مصرف کننده GfK از -29.0 به -27.8 در ماه آوریل افزایش یابد.

بهبود روند اعتماد مصرف کننده می تواند نشان دهنده افزایش مصرف خصوصی باشد. سرمایه گذاران باید اجزای فرعی، از جمله انتظارات درآمدی و قصد خرج را در نظر بگیرند.

فراتر از اعداد، صحبت های بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به بررسی دارد. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، پس از ارائه دیدگاه مساعد درباره دستمزدها در روز دوشنبه، در تقویم حضور دارد.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

روز دوشنبه، داده های اقتصادی ایالات متحده و سخنرانی های فدرال رزرو با انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول سال 2024 مطابقت داشت.

شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو از 0.54- به 0.05 در ماه فوریه افزایش یافت. در همین حال، شاخص تولید فدرال رزرو دالاس از -11.3 به -14.4 در ماه مارس کاهش یافت. به طور قابل توجهی، فروش خانه های نوساز در ماه فوریه به طور غیرمنتظره ای 0.3 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان انتظار داشتند که فروش خانه های جدید پس از افزایش 1.5 درصدی در ژانویه 3.0 درصد افزایش یابد.

اعضای FOMC لیزا کوک و آستن گولزبی سخنرانی هایی با تمرکز بر تورم مسکن ارائه کردند. Austan Goolsbee اهمیت تورم پایدار مسکن را برجسته کرد، اما معتقد بود که فشار قیمت اجاره در حال کاهش است. لیزا کوک خواستار احتیاط در مورد تسهیل سیاست پولی شد، زیرا قیمت مسکن و اجاره بها نیاز به توجه دارند.

انتشار ضعیف‌تر از حد انتظار شاخص تولید فدرال رزرو دالاس و اعداد قیمت مسکن بر تمایل به دارایی‌های پرریسک‌تر تأثیر گذاشت.

روز دوشنبه، شاخص ترکیبی نزدک و S&P 500 به ترتیب 0.27 و 0.21 درصد کاهش یافتند. داو جلسه را با افت 0.41 درصدی به پایان رساند.

در جلسه معاملاتی امروز، سفارشات اصلی کالاهای بادوام ایالات متحده و اعداد اطمینان مصرف کننده، توجه سرمایه گذاران را جلب خواهد کرد. اگر کاهش غیرمنتظره ای در سفارشات اصلی کالاهای بادوام رخ ندهد، اعداد اطمینان مصرف کنندگان ایالات متحده احتمالاً تأثیر بیشتری خواهند داشت.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد مصرف کننده CB در ماه مارس روی 106.7 ثابت بماند. افزایش غیرمنتظره اعتماد مصرف کننده می تواند نشان دهنده افزایش هزینه های مصرف کننده باشد. روند صعودی در هزینه های مصرف کننده می تواند تورم ناشی از تقاضا را افزایش دهد و بر مسیر نرخ فدرال رزرو تاثیر بگذارد.

از دیگر آمارها می توان به اعداد قیمت مسکن اشاره کرد. با این حال، اعداد و ارقام احتمالاً در مقایسه با سفارشات اصلی کالاهای بادوام و ارقام اعتماد مصرف‌کننده نقش مهمی خواهند داشت.

فراتر از اعداد، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای FOMC را زیر نظر داشته باشند. حمایت از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول سال 2024 تقاضای خریداران را برای سهام افزایش می دهد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید