Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 4 اکتبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 4 اکتبر 2023 رویترز

بانک مرکزی نیوزلند نرخ رسمی نقدی خود (OCR) را در جلسه اکتبر  در سطح 5.5 درصد حفظ کرد و توقف نرخ بهره را برای سومین جلسه متوالی و مطابق با انتظارات بازار تمدید کرد. معامله گران اروپایی با تمرکز به مسیر نرخ های بهره ECB و داده هایPMI منطقه یورو نشست را آغاز می کنند.

تقویم اقتصادی آسیا

بانک مرکزی نیوزلند معتقد است که تورم بسیار بالا باقی مانده است و OCR برای بازگرداندن تورم به محدوده هدف سالانه 1 تا 3 درصد تا نیمه دوم سال 2024، باید برای مدت طولانی تری در سطح محدود کننده باقی بماند . کمیته مجدداً تأکید کرد که در میان خطرات متعددی که شامل افزایش قیمت نفت می‌شود، خطر کوتاه‌مدت وجود دارد که فعالیت و تورم آن‌طور که انتظار می‌رفت کاهش نیابد. در میان مدت، کاهش تقاضای جهانی، به ویژه از سوی چین، احتمالاً بر درآمدهای صادراتی نیوزلند تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. تصمیم روز چهارشنبه در حالی اتخاذ شد که کیوی ها(معامله گران دلار نیوزلند) برای انتخاباتی در اواخر این ماه آماده می شوند و هزینه های زندگی به موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز سه شنبه، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، تأثیر بخش خدمات بر تورم منطقه یورو را مورد بحث قرار داد. لین گفت که بانک مرکزی اروپا داده های تورم خدمات را برای یک دوره طولانی بررسی خواهد کرد.

خدمات PMI در سپتامبر برای ایتالیا و اسپانیا و PMI نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

یک بازنگری رو به بالا در PMI منطقه یورو احتمالاً پشتیبانی قیمت EUR را فراهم می کند. با این حال، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی از جمله قیمت و اشتغال را در نظر بگیرند.

بخش خدمات منطقه یورو بیش از 60 درصد به اقتصاد منطقه یورو کمک می کند. بازنگری رو به بالا در PMI و افزایش قیمت‌ها در بخش فرعی از مسیر نرخ بالاتر برای طولانی‌تر بانک مرکزی اروپا پشتیبانی می‌کند.

بر اساس ارقام اولیه، PMI خدمات منطقه یورو در ماه سپتامبر از 47.9 به 48.4 افزایش یافت.

فراتر از شاخص های اقتصادی، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در تقویم اقتصادی برای سخنرانی حضور دارد. با ممانعت از انحراف از اسکریپت بالاتر برای طولانی تر، PMI ها احتمالاً بر EUR تأثیر بیشتری خواهند گذاشت.

 

 

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

ارقام تغییر اشتغال غیرکشاورزی ADP ایالات متحده بر انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر خواهد گذاشت. افزایش بیش از حد انتظار احتمالاً از رشد دستمزد و مصرف حمایت خواهد کرد. افزایش مصرف ممکن است به فشارهای تورمی ناشی از تقاضا دامن بزند. یک مسیر انقباضی نرخ بهره فدرال رزرو بر رشد دستمزد و مصرف تأثیر می گذارد.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که ADP افزایش 160 هزار نفری اشتغال را در سپتامبر در مقایسه با 177 هزار نفر در آگوست گزارش کند.

با این حال، اعداد PMI غیر تولیدی ISM ایالات متحده برای ماه سپتامبر نیز نیاز به بررسی دارند. یک افزایش غیرمنتظره در PMI می تواند از مسیرانقباضی تر نرخ بهره فدرال رزرو حمایت کند. بخش خدمات ایالات متحده بیش از 75 درصد به اقتصاد ایالات متحده کمک می کند. چشم انداز مثبت ممکن است از رشد دستمزد و مصرف حمایت کند و فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را تقویت کند.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که PMI غیر تولیدی ISM از 54.5 به 53.6 کاهش یابد. سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی از جمله اشتغال و قیمت ها را نیز در نظر بگیرند.

 

00:00
00:00

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید