Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 18 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 18 مارس 2024 رویترز

در تقویم اقتصادی 18 مارس 2024 رویترز در روز دوشنبه، اقتصاد چین در کانون توجه قرار گرفت. تولید صنعتی، خرده‌فروشی، بیکاری و تعداد دارایی‌های ثابت (ژانویه تا فوریه) سنیتمنت امروز بازار را رهبری خواهد کرد. 

تولید صنعتی پس از رشد 6.8 درصدی در دسامبر 7.0 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کردند تولید صنعتی 5.0 درصد افزایش یابد.
خرده فروشی پس از افزایش 7.4 درصدی در دسامبر، 5.5 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می کنند فروش خرده فروشی تا 5.2 درصد افزایش یابد.
سرمایه گذاری دارایی های ثابت پس از افزایش 3.0 درصدی در دسامبر، 4.2 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش 3.2 درصدی را انتظار داشتند.
نرخ بیکاری در ماه فوریه از 5.1 درصد به 5.3 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کردند که نرخ بیکاری در سطح 5.1 درصد باقی بماند.
ارقام ژانویه تا فوریه پس از اینکه پکن بازارها را با فقدان اقدامات سیاست مالی برای تقویت اقتصاد ناامید کرد، احساسات بازار را تسکین داد. مجموع شاخص‌های اقتصادی ژانویه و فوریه ممکن است سؤالات مربوط به پیش‌بینی رشد 5 درصدی برای سال 2024 را کاهش دهد.

دارایی های پرخطرتر به این اعداد واکنش نشان دادند. شاخص Hang Seng با 0.31% کاهش به 16670 رسید و ASX 200 با 0.02% کاهش به 7669 رسید. 

شاخص های اقتصادی چین بر سهام معدنی فهرست شده در ASX که تحت فشار روند قیمت سنگ آهن بودند، تأثیر گذاشت.

Rio Tinto Ltd. (RIO) و BHP Group Ltd (BHP) از زیان اولیه بهبود یافتند و به ترتیب 0.32% و 0.12% افزایش یافتند. Fortescue Metals Group Ltd. (FMG) 0.50% کاهش یافت.

روز دوشنبه، نشست سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن برگزار شد. بازارها انتظار دارند که BoJ در روز سه شنبه از نرخ های منفی خارج شود.  Rengo، کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ژاپن (JTUC) افزایش دستمزدها را به طور متوسط 5.28 درصد گزارش کرد که بیشترین افزایش دستمزد در 33 سال گذشته است.

با این حال، شاخص‌های اقتصاد کلان از ژاپن عدم اطمینان را در مورد جدول زمانی چرخش BoJ افزایش داد. سفارشات ماشین آلات پس از افزایش 2.7 درصدی در ماه دسامبر، 1.7 درصد در معیار ماهانه در ژانویه کاهش یافت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

در روز دوشنبه، شاخص های اقتصادی برای منطقه یورو متوجه ما را به خود جلب خواهد کرد. ارقام نهایی تورم و داده های تجاری در کانون توجه قرار خواهند گرفت. تجدیدنظرهای صعودی در اعداد اولیه تورم می‌تواند بر انتظارات سرمایه‌گذاران بر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن تأثیر بگذارد و سهام را تحت فشار قرار دهد.

بر اساس اعداد اولیه، نرخ تورم سالانه در ماه فوریه از 2.8 درصد به 2.6 درصد کاهش یافته است. تورم اصلی از 3.3 درصد به 3.1 درصد کاهش یافت.

با این حال، بهبود شرایط تجاری می تواند تأثیر اعداد تورم را محدود کند. اقتصاددانان انتظار دارند که مازاد تجاری در ژانویه از 16.8 میلیارد یورو به 20.0 میلیارد یورو افزایش یابد. سرمایه گذاران باید داده های واردات و صادرات را در نظر بگیرند.

هیچ شاخص اقتصادی از آلمان وجود ندارد که سرمایه گذاران در روز دوشنبه در نظر بگیرند.

.

Wednesday_13_March_2024.png

 

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در روز جمعه، نظرسنجی احساسات مصرف کننده میشیگان مورد توجه معامله گران قرار گرفت. طبق بررسی اولیه، شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان از 76.9 به 76.5 در ماه مارس کاهش یافت. به طور قابل توجهی، مصرف کنندگان همچنان انتظار داشتند که نرخ تورم 3 درصد باشد. انتظارات تورمی پنج ساله در سطح 2.9 درصد باقی ماند که نشان دهنده یک محیط تورمی چسبنده است.

سایر آمارها شامل تولیدات صنعتی و تولیدات صنعتی NY Empire State است. عقب نشینی در شاخص تولید NY Empire State و یک پیکاپ در تولید صنعتی سیگنال های متفاوتی را ارسال کرد.

در حالی که اعداد جمعه بر احساس ریسک بازار تأثیر گذاشت، قیمت های تولیدکننده داغ تر از حد انتظار طنین انداز شد. پایین آمدن انتظارات بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024، بازدهی خزانه داری آمریکا را بالاتر برد.

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده 0.42% افزایش یافت و روز را با 4.310% به پایان رساند. در روز جمعه، داو 0.49 درصد کاهش یافت. نزدک کامپوزیت و S&P 500 به ترتیب 0.96% و 0.65% زیان داشتند.

در جلسه معاملاتی امروز ، داده های بخش مسکن ایالات متحده نیز نیاز به بررسی دارد. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص بازار مسکن NAHB در ماه مارس روی 48 باقی بماند. بازارها بخش مسکن ایالات متحده را آزمونی برای اقتصاد ایالات متحده می دانند. روند صعودی داده‌های بخش مسکن می‌تواند نشان‌دهنده اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده باشد.

با این حال، اعداد بعید است بر تصمیم و پیش‌بینی سیاست پولی FOMC (چهارشنبه) تأثیر بگذارند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید