Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 20 فوریه 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 20 فوریه 2024 رویترز

روز سه‌شنبه، صورتجلسه RBA مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. RBA در تصمیم سیاست پولی 6 فوریه کارت افزایش نرخ را روی میز گذاشت. در طول کنفرانس مطبوعاتی RBA، میشل بولاک، رئیس RBA نمی‌توانست بگوید که آیا نرخ‌ها بالاتر یا پایین‌تر خواهند رفت.

بانک خلق چین PBoC، نرخ های اولیه وام، و اقتصاد چین

اقتصاددانان انتظار دارند که PBoC نرخ اولیه وام یک ساله را از 3.45% به 3.30% و نرخ اولیه وام 5 ساله را از 4.20% به 4.05% کاهش دهد.

بانک خلق چین (PBoC) نرخ اولیه وام مسکن 5 ساله را با 25 صدم درصد به 3.95 درصد در تثبیت فوریه کاهش داد، که بیش از پیش بینی بازار برای کاهش 15 صدم درصد بود. این اولین کاهش نرخ از ژوئن 2023 و بزرگترین کاهش نرخ از زمان معرفی آن در سال 2019 بود، زیرا هیئت مدیره تلاش‌ها را برای افزایش تقاضای اعتبار و معکوس کردن رکود ملکی افزایش داد. در همین حال، نرخ 1 ساله در 3.45٪ حفظ شد که با اجماع 0.15% افت کرد. هر دو نرخ وام کلیدی در پایین ترین حد خود قرار دارند. حرکت روز سه‌شنبه پس از آن صورت گرفت که PBoC نرخ‌های وام‌دهی میان‌مدت را در آخر هفته بدون تغییر نگه داشت، در میان نشانه‌هایی مبنی بر اینکه هیئت مدیره برای ارزیابی تأثیر اقدامات حمایتی اخیر برای اقتصاد و محافظت از یوان به زمان نیاز دارد. 

حمایت بیشتر از سیاست برای تقویت اقتصاد چین می تواند برای اقتصاد استرالیا مفید باشد. چین یک سوم صادرات استرالیا را به خود اختصاص داده است. استرالیا دارای نسبت تجارت به تولید ناخالص داخلی بیش از 50 درصد است که 20 درصد بازار کار در مشاغل مرتبط با تجارت است. حمایت از سیاست PBoC می تواند تقاضا برای کالاهای استرالیا، اقتصاد استرالیا و دلار استرالیا را افزایش دهد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز دوشنبه، دولت فرانسه پیش‌بینی رشد سال 2024 را از 1.4 درصد به 1.0 درصد تغییر داد. دولت جنگ در غزه و اوکراین و شرایط تجاری ضعیف تر با چین و آلمان را به عنوان دلایل تجدید نظر ذکر کرد.

نگرانی ها در مورد اقتصاد فرانسه به دنبال آمارهای تولید ناخالص داخلی اخیر آلمان است که نشان دهنده رکود اقتصادی است. بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان می تواند بر اقتصاد منطقه یورو بدون تعدیل بانک مرکزی اروپا با اهداف نرخ بهره تأثیر بگذارد.

سیر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا با افزایش به مدت طولانی تر می تواند بر اقتصاد آلمان و کل منطقه یورو تأثیر بگذارد.

هیچ داده منطقه یورو یا ایالات متحده برای بررسی روز دوشنبه وجود نداشت. بازارهای ایالات متحده برای روز رئیس جمهور بسته بودند. با این وجود، داده های اخیر تورم ایالات متحده طنین انداز شد.

روز سه‌شنبه، PBoC نرخ‌های اولیه وام 1 ساله و 5 ساله (LPR) را قبل از زنگ افتتاح اروپا تعیین کرد. PBoC یک سال را در 3.45% رها کرد در حالی که LRP 5 ساله را از 4.2% به 3.95% کاهش داد.

سرمایه گذاران همچنین باید صحبت های مربوط به محرک ها از پکن را زیر نظر داشته باشند. برنامه هایی برای اجرای اقدامات محرک مالی می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد.

در طول جلسه اروپا، تفسیر بانک مرکزی اروپا نیز می تواند سطوح قیمت را حرکت دهد. بازارها روی کاهش نرخ بهره در آوریل شرط بندی می کنند. هشدارها در مورد کاهش زودهنگام نرخ ها می تواند بر تقاضای خریداران برای سهام های فهرست شده در DAX تأثیر بگذارد.

هیچ شاخص اقتصادی از آلمان یا منطقه یورو برای بررسی وجود ندارد.

 

 

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

روز سه شنبه، بازارهای ایالات متحده پس از تعطیلات روز رئیس جمهور بازگشایی خواهند شد. شاخص اقتصادی پیشرو CB ایالات متحده باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اقتصادی پیشرو CB پس از کاهش 0.1 درصدی در ماه دسامبر، 0.3 درصد در ژانویه کاهش یابد. دیدگاه ها در مورد چشم انداز اقتصادی می تواند بر احساسات نسبت به مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

در ماه دسامبر، هیئت کنفرانس به تاکید بر اعتماد ضعیف مصرف کننده ادامه داد. نظرات در مورد اعتماد مصرف کننده با گزارش احساسات مصرف کننده میشیگان در تضاد بود.

فراتر از اعداد، نظرات اعضای FOMC نیز نیاز به بررسی دارد. حمایت از به تاخیر انداختن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو پس از ژوئن 2024 می تواند سهام حساس به نرخ را تحت فشار قرار دهد.

در کانادا شاخص هزینه مصرف کننده مهم خواهد بود. روز دوشنبه شاخص هزینه تولیدات صنعتی از 1.6- به 0.1- صعود داشت. صعود در داده cpiکانادا میتواند نشان دهنده قدرت مصرف کننده باشد و میتواند بر تورم ناشی از تقاضا تاثیربگذارد. بالا رفتن تورم ناشی از تقاضا متواند انتظارات را از کاهش نرخ های بهره بانک مرکزی کانادا کاهش بده.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید