Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 27 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 27 مارس 2024 رویترز

شاخص CPI ماهانه استرالیا در فوریه 2024 به 3.4 درصد رسیده است، بدون تغییر نسبت به دو ماه قبل و پیش بینی های گمشده برای افزایش جزئی به 3.5 درصد است. آخرین رقم نیز در پایین ترین سطح از نوامبر 2021 باقی مانده است. هفته گذشته، RBA نرخ نقدی خود را در بالاترین سطح 12 سال گذشته 4.35 درصد نگه داشت و برای سومین جلسه متوالی ایستاد. با این حال، بانک مرکزی هشدار قبلی مبنی بر اینکه نمی‌توان افزایش بیشتر را رد کرد، کنار گذاشت، که نشان‌دهنده اطمینان از کاهش نرخ تورم و تقویت شرط‌ها مبنی بر شروع کاهش نرخ‌ها در اواخر امسال است. 

بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله استرالیا به 4 درصد کاهش یافت و نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته گذشته بود زیرا داده‌های کمتر از انتظار تورم داخلی شرط‌بندی را تقویت کرد که بانک مرکزی استرالیا می‌تواند در اواخر امسال کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

در روز سه‌شنبه، شاخص احساسات مصرف‌کننده GfK آلمان نشان‌دهنده بهبود اندک در احساسات مصرف‌کننده بود. شاخص سنتیمنت مصرف کننده GfK از -28.9 به -27.4 در ماه آوریل افزایش یافت.

در حالی که احساسات مصرف کننده به طور متوسط بهبود یافت، اجزای فرعی، از جمله «تمایل به خرید»، از انتظارات بر روی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن حمایت کردند. با این وجود، مولفه فرعی «تمایل به صرفه جویی» پنج واحد کاهش یافت.

یانیس استورناراس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، حمایت فزاینده در بانک مرکزی اروپا از کاهش نرخ بهره را در ژوئن تاکید کرد. این نظرات همچنین باعث افزایش تقاضا برای سهام های فهرست شده دراروپا شد.

در روز چهارشنبه، احساسات اقتصادی و ارقام نهایی اطمینان مصرف کننده برای منطقه یورو نیازمند توجه سرمایه گذاران است. روند صعودی در احساسات به سمت اقتصاد و بهبود اعتماد مصرف کننده می تواند نشان دهنده افزایش سهام باشد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص تمایلات اقتصادی در ماه مارس از 95.4 به 96.3 برسد. بر اساس اعداد اولیه، شاخص اعتماد مصرف کننده از -15.5 به -14.9 افزایش یافته است.

فراتر از اعداد، تفسیر بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به نظارت دارد. افزایش حمایت از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن در بحبوحه چشم انداز اقتصادی مثبت تر می تواند از افزایش بیشتر سهام اروپا حمایت کند.

 

22222.png

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

کاهش غیرمنتظره اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس و همچنین اجزای فرعی این نظرسنجی با انتظارات سرمایه‌گذاران در مورد کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن همسو هستند. کاهش تمایل به هزینه می تواند فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را بیشتر کاهش دهد. روند نزولی قیمت های مصرف کننده با انتظارات بانک مرکزی اروپا مبنی بر چشم انداز نرم تر تورم مطابقت دارد.

محیط ضعیف اقتصاد کلان ممکن است همچنان بر روند پس‌انداز تأثیر بگذارد و تأثیر روند درآمد بر تورم را محدود کند.

قیمت نفت برای دومین روز متوالی تحت تاثیر افزایش قابل توجه ذخایر نفت خام آمریکا و پیش بینی اینکه اوپک پلاس ممکن است سیاست فعلی تولید خود را در نشست آتی حفظ کند، برای دومین روز متوالی کاهش یافت. با افزایش 9.3 میلیون بشکه ای در ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش اندک ذخایر تقطیر، در مقابل کاهش 4.4 میلیون بشکه ای ذخایر بنزین، پویایی بازار به تغییرات احتمالی اشاره دارد.

ادامه کاهش تولید کنونی اوپک پلاس تا ژوئن، علیرغم چالش‌های مربوط به پایبندی، چشم‌انداز بازار نفت را بیشتر شکل می‌دهد. این پیشرفت‌ها، در کنار سطوح مختلف موجودی، بر محیط پیچیده‌ای برای پیش‌بینی‌های نفت و گاز طبیعی تاکید می‌کند، زیرا فعالان بازار استراتژی‌های اوپک پلاس و اثرات ذخایر ایالات متحده را ارزیابی می‌کنند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید