Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال دلار نیوزلندNZD و دلار استرالیا AUD

تحلیل فاندامنتال دلار نیوزلندNZD و دلار استرالیا AUD

نرخ بیکاری نیوزلند نزدیک در قلمرو رکورد، پایین می ماند، دستمزدها افزایش می یابد.

گزارش‌های کلیدی نشان می‌دهند که بازار کار نیوزلند در سه ماهه سوم ضعیف باقی مانده است و نرخ بیکاری نزدیک به پایین‌ترین حد رکورد باقی مانده است.

دلار نیوزلند و استرالیا در اوایل روز چهارشنبه افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران موقعیت خود را در آستانه سیاست های پولی و تصمیمات نرخ بهره اصلی فدرال رزرو امروز تنظیم کردند. اطلاعیه ها در ساعت 18:00 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد.

 

به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ های بهره را 0.75% افزایش دهد و سپس سیگنال دهد که می تواند اندازه افزایش نرخ های خود را از ماه دسامبر کاهش دهد. کلمه کلیدی "می تواند" است. این بدان معناست که معامله گران باید لحن فدرال رزرو را تفسیر کنند، که می تواند منبع نوسانات بعدی دربازار باشد.

در رادیو اینترنتی پوشش زنده نشست فدرال رزرو در دسترس شما خواهد بود.

نیوزلند همچنین اطلاعات کلیدی اشتغال را در اوایل روز منتشر کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازار کار نیوزلند در سه ماهه سوم، با نرخ بیکاری نزدیک به پایین‌ترین سطح بیکاری و افزایش دستمزدها، ضعیف باقی مانده است.

 

داده های اقتصادی نیوزلند.png

این گزارش پس از افزایش0.25% نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در اوایل روز سه‌شنبه صورت گرفت. اعضای هیئت مدیره گفتند تورم بالا یک مشکل است و باید انتظار افزایش بیشتر نرخ ها را داشت.

 

بازار کار نیوزلند در سه ماهه سوم همچنان فشرده است

بر اساس گزارش Stats NZ که اوایل چهارشنبه منتشر شد، نرخ بیکاری نیوزلند در سه ماهه سوم بدون تغییر نسبت به سه ماهه دوم به 3.3 درصد رسید، در حالی که استفاده ناکافی از نیروی کار اندکی کاهش یافت.

 

نرخ بهره برداری ناکافی، معیاری گسترده تر از ظرفیت مازاد نیروی کار، از 9.2 درصد در سه ماهه گذشته اندکی به 9.0 درصد کاهش یافت.

 

نرخ مشارکت نیروی کار به 71.7 درصد و نرخ اشتغال به 69.3 درصد افزایش یافت. Stats NZ افزود که هر دو بالاترین نرخ های ثبت شده از زمان شروع بررسی بازار کار در سال 1986 هستند.

 

داده‌ها نشان می‌دهد که در طول سال، 46100 کارمند دائمی بیشتر و 12400 کارمند با مدت ثابت وجود داشته است.

 

در نهایت، در طول سال منتهی به سه ماهه سوم، شاخص هزینه نیروی کار 3.7 درصد در مقایسه با 3.4 درصد در سه ماهه قبل افزایش یافت.

پیش بینی روزانه

همه نگاه ها در ساعت 21:30 به وقت تهران به فدرال رزرو خواهد بود. ما انتظار داریم که فدرال رزرو انتظارات بازار را دنبال کند و نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد. بررسی جزئیات نشست امشب رو در کانال VIPقرار خواهم داد.

 

ما همچنین فکر می کنیم که پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست خود، خواهد گفت که سیاست گذاران درباره کاهش سرعت افزایش نرخ ها بحث کردند اما به آن متعهد نشدند. علاوه بر این، او ممکن است پیشنهاد کند که تصمیم برای کاهش اندازه افزایش نرخ بهره در دسامبر به نیم درصد مبتنی بر داده‌ها خواهد بود.

 

این بدان معناست که معامله گران در واکنش به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه و گزارش تورم مصرف کننده در هفته آینده، بین 0.75% و 0.5% تلنگر خواهند داشت. فدرال رزرو همچنین داده های رشد مانند گزارش های PMI و GDP را زیر نظر خواهد داشت.

 

احتمالاً وارد دوره‌ای از نوسانات شدید خواهیم شد، زیرا اگر فدرال رزرو نتواند در ماه دسامبر به افزایش نیم درصد نرخ بهره متعهد شود، سرمایه‌گذاران احتمالاً تا زمانی که نبینند گزارش‌های آتی در مورد نیروی کار و تورم چگونه عمل می‌کنند، قطعییتی در بازار نخواهند دید.

 

 

 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید