Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال EURUSD

تحلیل فاندامنتال EURUSD

تقویم اقتصادی برای داده های اروپایی این هفته  شروع است، اگرچه ممکن است درک آن کمی دشوار باشد!

PPI آلمان در ماه اکتبر تنها 34.5 درصد نسبت به سال قبل و انتظار 41.5 درصد سالانه وانتشار گزارش سپتامبر 46.8 درصد سالانه افزایش داشت. این پایین ترین سطح از ژوئن و اولین کاهش از ماه می بود! چاپ MoM 4.2-% در مقابل انتظار +0.9% و قرائت سپتامبر 2.3+ بود.

روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا تخمین های فوری خود را از PMI تولید جهانی S&P برای ماه نوامبر منتشر خواهد کرد. انتظارات عمدتاً برای کاهش در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است، که پیش‌بینی می‌شود PMI  تولیدی 46 در مقابل 46.4 قبلی باشد. این بزرگترین انقباض از ماه می 2020 خواهد بود.

 

داده های تولیدی اروپا.jpg

 

انتظار می رود شاخص خدمات از 48.6 به 48 کاهش یابد. انتظار می رود شاخص ترکیبی از 47.3 به 47 نزول کند. این پایین‌ترین سطح از نوامبر 2020 خواهد بود. با داده‌های تورم کمتر و داده‌های تولیدی کمتر از انتظار، می‌توان دید که افزایش نرخ‌های بهره برای بانک مرکزی اروپا چقدر دشوار است. با این حال، CPI اتحادیه اروپا در ماه اکتبر 10.6 درصد سالانه بود و اعضای بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در دسامبر (و بعد از آن) صحبت می کنند. بانک مرکزی اروپا باید سیاست بسیار خوبی بین تلاش برای کاهش تورم و دور نگه داشتن اتحادیه اروپا از رکود اتخاذ کند.

دلار امریکا

 ایالات متحده نیز در روز چهارشنبه اطلاعات PMI نوامبر را منتشر می کند. انتظار می رود که PMI فلش 50 در مقابل 50.4 باشد. انتظار می رود که شاخص خدمات در 47.9 در مقابل 47.8 ضعیف باقی بماند. این میزان معیار ترکیبی را در اکتبر به 49.5 در مقابل 48.2 می رساند.

 

داده های تولیدی امریکا.jpg

 

با این حال، مانند بانک مرکزی اروپا، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده در بحث در مورد افزایش نرخ بهره در دسامبر بسیار صریح بوده اند. اخیرا، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، معتقدبوده که نرخ‌ها با نرخ پایانی احتمالی بین 5 تا 7 درصد افزایش می‌یابد. انتظارات بازار از نظرات او جهش کرد و اکنون با یک افزایش نرخ اضافی در سه ماهه دوم 2023 قیمت گذاری شده است تا نرخ پایانه مورد انتظار را از 4.75 تا 5 درصد بین 5 تا 5.25 درصد برساند.

 

نرخ ترینال فدرال رزرو.webp
نرخ های ترمینال (پایانی) فدرال رزرو

 

 

علاوه بر این، کالینز فدرال رزرو گفت که فدرال رزرو به احتمال زیاد نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره دارد و فدرال رزرو باید کارهای بیشتری برای کاهش تورم انجام دهد. صورتجلسه FOMC از جلسه 2 نوامبر در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. در جریان کنفرانس مطبوعاتی پس از آخرین نشست FOMC، پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که داده های دریافتی نشان می دهد که سطح نهایی نرخ ها بالاتر از حد انتظار قبلی خواهد بود. علاوه بر این، در این بیانیه آمده است: «در تعیین سرعت افزایش نرخ‌ها، تاثیرات اقدامات هاوکیش، تاخیرهای سیاست‌گذاری و تحولات اقتصادی و مالی را در نظر خواهیم گرفت».

مواردی که باید در صورتجلسه فدرال رزرو دقت کنید:

  • آیا FOMC در نشست دسامبر تنهانیم درصد افزایش نرخ ها را مورد بحث قرار داد؟
  • آیا کمیته در مورد سطح نرخ پایانه ها(نرخ ترمینال) بحث خواهد کرد؟
  • آیا FOMC چارچوب زمانی در نظر دارد که نرخ پایانه چه زمانی به دست خواهد آمد و چه مدت نرخ ها را در آن سطح نگه می دارد؟

 

نمودار روزانه جفت ارزEURUSD.webp
نمودار روزانه جفت ارزEURUSD

 

EUR/USD از ابتدای سال که قیمت به بالاترین سطح 1.1495 رسید، در یک کانال شیب دار نزولی معامله می شد. در 28 سپتامبر، این جفت روند پایین کانال را آزمایش کردند و برگشتند. این پایین ترین سطح سال گذشته را در 0.9532 نشان داد. از آن زمان، EUR/USD به سمت بالا حرکت کرد و در روز چهارم نوامبر، خط روند  را از شکست. این جفت ارز به بالاترین سطح 1.0482 رسیده است، این سطح تقریبا 50 درصد اصلاحی کانال نزولی است. چنانچه سیاست های فدرال رزرو نشان دهنده ادامه اقدامات انقباضی باشد و از طرفی بانک مرکزی اروپا نتواند به میزان انتظار هاوکیش باشد. شاهد نزول این جفت ارز از ناحیه 1.0482 خواهیم بود. ول از طرفی چنانچه فدرال ررو کمتر از انتظارات هاوکیش باشد شاهد ادامه روند اصلاحی برای کانال نزولی خواهیم بود. 

 

در صورت تمایل به دریافت ایده های معاملاتی بر اساس رویدادهای روزانه، میتواید اشتراک تهیه کنید.اگر در بازار فارکس جدی هستید به چیزهایی بیشتر از آموزش و سیگنال  نیاز خواهید داشت. ما تمامی محرک های نوسان ساز بازار را برای شما ارائه میدهیم تا با ایده های معاملاتی از فعالیت در بازار فارکس لذت ببرید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید