Your browser does not support JavaScript!
نماشا

محرک ها فاندامنتال ناحیه یورو برای ارز یورو چه روندی را ایجاد میکنند؟

محرک ها فاندامنتال ناحیه یورو  برای ارز یورو چه روندی را ایجاد میکنند؟

چندین محرک فاندامنتال یورو وجود دارد که این ارز را به حرکت در می‌آورد که بیشتر جنبه نزولی دارد تا صعودی.

بزرگترین مسئله برای قاره کهن بحران انرژی است. بر خلاف ایالات متحده،(که بزرگترین محرک تورماست)، برای اروپا افزایش هزینه برق است که ناشی از قیمت نفت و گاز است. این به خانواده‌ها آسیب می‌زند و پول کمتری برای بقیه مصارف خانوار باقی می‌گذارد. همچنین بر صنعت آلمان که به شدت به گاز روسیه متکی است، سنگینی میکند.

 

خط لوله گاز روسیه به اروپا.png.crdownload

 

یورو با تلاش های بانک مرکزی اروپا برای مهار تورم تثبیت شده است - CPI اصلی 4 درصد است که افزایش نرخ بهره را توجیه می کند. با این حال، بانک مرکزی اروپا با ابزارهایی که در اختیار دارد، محدود شده است. ریسک رکود به دلیل هزینه‌های انرژی در حال حاضر بالاست و نمی‌خواهد رکود را تشدید کند، بنابراین این عامل مثبت در زمان محدود است. راه ها برای افزایش نرخ های بهره باز است، اما فقط برای چند ماه.

یکی دیگر از عوامل فاندامنتال مثبت یورو این است که تا کنون، اروپایی‌ها همچنان پول‌های پس‌انداز شده در طول همه‌گیری را خرج می‌کنند، بنابراین رکود هنوز آشکار نشده است.

عامل مثبت دیگر، اتحاد اروپا در مورد اوکراین و به طور بالقوه در مورد رویکرد مقابله با بحران انرژی است.

خطرات آتی وجود دارد، مانند سیاست های دولت جدید ایتالیا. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر منتخب، با ماریو دراگی، نخست‌وزیر مستعفی رایزنی کرده است و مشتاق است راه‌های اروپایی را باز نگه دارد و در نتیجه اصلاحات مورد نظر بازارها را ادامه دهد. شرکای ائتلافی او تا حدودی اشتیاق کمتری دارند. و همچنین سیاست در آلمان، فرانسه و اسپانیا پایدار است.

و در حالی که خطر تمام شدن گاز گرمایشی، کم به نظر می رسد، قیمت های بالا ممکن است بیشتر یا کمتر موجب مصرف گاز شود ( این امر به شدت به آب و هوا بستگی دارد ).

امیدواریم که جنگ پایان یابد و این یک تقویت بزرگ برای منطقه یورو باشد، اما در روزهای اخیر خوش بین بودن سخت است.

در مجموع، من می بینم که از منظر فاندامنتال یورو نسبت به دلار آمریکا عقب است، اما عملکرد بهتری نسبت به پوند و ین دارد که با مشکلات دیگری روبرو هستند.

برای دریافت تحلیل های روزانه بر اساس رویدادهای سیاسی و اقتصادی و همچنین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال میتوانید اشتراک تهیه بفرمایید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید