Your browser does not support JavaScript!
نماشا

در میان تغییر انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، USDJPY سقوط کرد

در میان تغییر انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، USDJPY سقوط کرد

قراردادهای آتی نرخ در حال حاضر با نرخ ترمینال (بالاترین نرخ سیاستگذاری) در محدوده 4.75٪ -5٪ در ماه مارس آینده و کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال قیمت گذاری می شوند.
دلار/ین در روز جمعه برای دومین جلسه سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از 31 آگوست رسید، زیرا سرمایه‌گذاران به کاهش موقعیت‌های خرید در انتظار کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ادامه دادند.

اگرچه جفت ارز USDJPY در 21 اکتبر پس از مداخله گسترده بانک ژاپن به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته رسید، اما دلار/ین هیچ نشانه ای از تغییر روند نشان نداد تا اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) در روز پنجشنبه گذشته کمتر از حد انتظار بود. این خبر به اندازه‌ای نزولی بود که حتی قوی‌ترین خریداران را از بازار بیرون راند و باعث فروش تاریخی یک روزه شد.


روند صعودی بلندمدت توسط داده های تورم ضعیف ایالات متحده تهدید می شود

روند صعودی بلندمدت دلار/ین در 20 مارس 2020 با شروع همه گیری جهانی COVID-19 آغاز شد. اقدام قیمت هفته گذشته نشان می‌دهد که ممکن است پس از اینکه گزارش قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار افزایش یافت، به پایان می‌رسد، و به نظر می‌رسد که تورم اساسی به اوج خود رسیده است، که به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا از افزایش شدید نرخ بهره خودداری کند.

 

نمودار هفتگی دلار ین.webp
نمودار هفتگی

 

این یک پیشرفت مهم است زیرا USD/JPY از مارس 2022 زمانی که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره معیار خود کرد، افزایش یافته است. با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی فوق العاده خود را ثابت نگه داشت.

این واگرایی در سیاست کمک کرد تا USD/JPY به بالاترین حد 32 سال گذشته برسد، زیرا با افزایش نرخ اسپرد بین اوراق قرضه دولتی ایالات متحده و اوراق قرضه دولتی ژاپن افزایش یافت و دلار آمریکا به دارایی جذاب‌تری تبدیل شد.

افزایش ارزش دلار و کاهش ین، بانک مرکزی ژاپن و مقامات دولتی ژاپن را برای اجرای دو مداخله بزرگ در ماه سپتامبر و اکتبر در تلاش برای حمایت از ین ژاپن ناراحت کرد.

چشم انداز کوتاه مدت: افزایش نوسانات

فروش فعلی نشان می دهد که سرمایه گذاران سرسخت صعودی در نهایت در حال نقد کردن موقعیت های بلندمدت خود هستند. با این حال، این اولین مرحله از توزیع چند ماهه است تا زمانی که سرمایه گذاران کاملاً متقاعد شوند که فدرال رزرو در حال افزایش نرخ بهره است.

پس از افزایش شدیدتر نرخ بهره در سال جاری نسبت به هر زمان دیگری از دهه 1980، از جمله چهار افزایش متوالی 0.75%  نرخ بهره که سیاست را به محدوده 3.75٪ -4.0٪ از دو هفته پیش رساند، اکنون دیده می شود که فدرال رزرو در حال تغییر به سمت یک افزایش نیم واحدی در ماه آینده و یک چهارم واحد پس از آن است.

قراردادهای آتی نرخ در حال حاضر با نرخ بالای سیاستی در محدوده 4.75٪ -5٪ در مارس آینده قیمت گذاری می شوند - پایین تر از محدوده 5٪ + که قبل از گزارش CPI مشاهده شده بود.

زمانی که فدرال رزرو نرخ تورم را کاهش دهد، روند بلندمدت تغییر خواهد کرد

عملکرد فعلی قیمت و الگوی نمودار نشان می دهد که این ممکن است شروعی برای فروش بلندمدت باشد. با این حال، USD/JPY همچنان در برابر چندین رالی بازگشت سریع آسیب‌پذیر خواهد بود. 

یکی از عواملی که باید در نظر گرفت این است که فدرال رزرو باید متقاعد شود که تورم قبل از پایان دادن به الگوی افزایش نرخ خود شروع به کاهش کرده است.

رئیس جدید فدرال رزرو دالاس، لوری لوگان، گفت: «داده‌های مربوط به CPI در پنج‌شنبه گذشته یک تسکین بود، اما هنوز راه زیادی در پیش است». اگرچه من معتقدم ممکن است به زودی سرعت افزایش نرخ را کاهش دهیم تا بتوانیم شرایط مالی و اقتصادی را بهتر ارزیابی کنیم، من همچنین معتقدم که نباید برای نشان دادن سیاست تسهیلی(انبساطی)، سرعت کمتری در پیش گرفت.»

این اساساً به این معنی است که USD/JPY باید برای اقدامات قیمتی نزولی آماده شود. اما زمانبندی آن مهم خواهد بود.

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید