Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی فاندامنتال آنتی پودین ها: روند محتاطانه پیش از انتشار دادهCPI

پیش بینی فاندامنتال آنتی پودین ها: روند محتاطانه پیش از انتشار دادهCPI

انتشار قوی‌تر از حد انتظار تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده می‌تواند AUD/USD و NZD/USD را کاهش دهد.
دلار استرالیا و نیوزیلند با شروع نشست معاملاتی روز سه‌شنبه به دنبال انتشار گزارش‌های اقتصادی کلیدی که می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر تصمیمات مربوط به نرخ بهره بانک مرکزی داشته باشد، کاهش یافته ولی در ادامه ضرر ها را ریکاوری کرد. معامله گران همچنین در آستانه انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) محتاط هستند.

 

audusd.png
نمودار یکساعتهAUDUSD

 

فعالیت تجاری استرالیا در ماه ژانویه درمیان فروش قوی NAB افزایش یافت

رویترز گزارش داد: شرایط کسب و کار استرالیا در ژانویه پس از سه ماه کاهش رشد، در حالی که فشارهای هزینه ها دوباره افزایش یافت، به شدت بازگشت، که نشانه شگفت انگیزی از قدرت است که می تواند به افزایش بیشتر نرخ های بهره کمک کند.

نظرسنجی روز سه‌شنبه بانک ملی استرالیا با مسئولیت محدود (NAB) نشان داد که شاخص شرایط تجاری آن در ژانویه 5 واحد افزایش یافته و به 18+ رسیده است که بسیار بالاتر از میانگین بلندمدت خود است.

معیار اطمینان با افزایش 6 امتیازی به 6+ رسید که منجر به افزایش در صنایع عمده فروشی و حمل و نقل و تاسیسات شد.

آلن اوستر، اقتصاددان ارشد NAB، گفت:

 

«بهبود اعتماد نشان می‌دهد که شرکت‌ها چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تری دارند زیرا نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز رشد جهانی کاهش می‌یابد، در حالی که شرایط قوی نیز شواهدی را ارائه می‌دهد که اقتصاد انعطاف‌پذیرتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، ارائه می‌دهد.»

 

در نظرسنجی RBNZ ،انتظار می رود تورم نیوزلند طی دو سال آینده کند شود

رویترز همچنین گزارش داد، نظرسنجی بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در روز سه‌شنبه نشان داد که انتظار می‌رود نرخ تورم بالای نیوزیلند طی دو سال آینده به شدت کاهش یابد، که نشانه‌ای اطمینان‌بخش برای سیاست‌گذاران است که انتظارات از بین نمی‌رود.

نظرسنجی سه ماهه RBNZ نشان داد که انتظارات تورمی دو ساله (که به عنوان چارچوب زمانی که اقدامات سیاست RBNZ به قیمت‌ها فیلتر می‌شود، دیده می‌شود) از 3.62 درصد در نظرسنجی قبلی در دسامبر به 3.30 درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی نشان داد که مدیران کسب و کار تورم سالانه را به طور متوسط 5.11 درصد در سال آینده در مقابل 5.08 درصد پیش بینی کردند.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

 

چشم انداز کوتاه مدت

در داخل کشور، گزارش NAB احتمالاً به این معنی است که بانک مرکزی استرالیا (RBA) در جلسه بعدی خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نظرسنجی تورم RBNZ نشان می دهد که بانک مرکزی مجبور نیست با افزایش نرخ های آتی خود خیلی تهاجمی باشد.

با تغییر شرایط، همه نگاه‌های بازار به انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) وزارت کار، که یک شاخص تورم به طور گسترده دنبال می‌شود، در ساعت 17:00 به وقت تهران خواهد بود.

اقتصاددانان انتظار دارند که CPI در ژانویه 0.4% افزایش داشته باشد که به رشد سالانه 6.2% تبدیل خواهد شد. با این حال، برخی نشانه ها وجود دارد که این تعداد می تواند حتی بیشتر باشد.

فدرال رزرو مصمم است به مبارزه با تورم ادامه دهد، بنابراین گزارش می تواند موقعیت آنها را سخت تر کند.

 

AUDUSD FORCAST.jpg
نمودار یکساعته AUDUSDوNZDUSD

 

 

انتشار داده قوی‌تر از حد انتظار تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده می‌تواند AUD/USD و NZD/USD را کاهش دهد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید