Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال دلار نیوزلند

تحلیل فاندامنتال دلار نیوزلند

واگرایی سیاست های فدرال رزرو باعث افزایش جفت ارزNZDUSDشده است.

اگر رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ضعیف تر از پیش بینی 2.3 درصد باشد، NZD/USD می تواند در روز پنجشنبه افزایش بیشتری پیدا کند.

دلار نیوزیلند روز پنجشنبه پس از تغییر روند به سمت صعودی در جلسه قبل افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران روی لحن ملایم تر فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در جلسه سیاست گذاری پولی هفته آینده معامله کردند.

پس از گزارشی که نشان داد انتظارات تورمی نیوزلند در ماه اکتبر پس از افزایش بسیار سریعتر از حد انتظار در سه ماهه سوم، انتظارات تورمی نیوزلند در ماه اکتبر به بالای 6 درصد رسید، معامله گران همچنین روی افزایش شدید نرخ بهره از بانک مرکزی (RBNZ) شرط بندی کردند.

 

تقویم اقتصادی نیوزلند.jpg

مایلز ورکمن، اقتصاددان ارشد ANZ نیوزیلند در اوایل هفته گفت: "اقتصاددانان هشدار می‌دهند که " تا زمانی که اقتصاد نیوزلند وارد رکود یا چیزی نزدیک به آن شود، نرخ بهره همچنان بالاتر خواهد رفت و قیمت مسکن احتمالاً پایین می‌آید."

 

نگاه به آینده…

هیچ گزارش اقتصادی مهمی در این هفته در نیوزلند منتشر نشد، اما در ایالات متحده در روز پنجشنبه، معامله گران این فرصت را خواهند داشت تا به گزارش های ایالات متحده در مورد پیش تولید ناخالص داخلی، کالاهای بادوام و ادعای بیکاری هفتگی واکنش نشان دهند.

 

اگر رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ضعیف تر از پیش بینی 2.3 درصد باشد، NZD/USD می تواند در روز پنجشنبه افزایش بیشتری پیدا کند. این احتمالاً این دیدگاه را تقویت می کند که فدرال رزرو سرعت چرخه افزایش نرخ بهره خود را از شروع نشست دسامبر خود کاهش خواهد داد.

 

فعالان و اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره در چهارشنبه آینده برای چهارمین بار 75 صدم درصد افزایش یابد، اما گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که سرعت افزایش نرخ های بهره بانک مرکزی در دسامبر به نیم واحد کاهش خواهد یافت.

 

تحلیل تکنیکال نمودار نوسان روزانه NZDUSD

روند اصلی طبق نمودار نوسان روزانه صعودی است. این روند در روز چهارشنبه زمانی تغییر کرد که خریداران آخرین قله اصلی را در 0.5814 رد کردند. معامله از طریق 0.5512 روند اصلی را به نزولی تغییر می دهد.

 

روند جزئی نیز صعودی است. معامله از طریق کف ماینور در 0.5600، روند جزئی را به نزولی تغییر می دهد. این نیز شتاب را به سمت نزول تغییر می دهد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید