Your browser does not support JavaScript!
نماشا

دلار قوی‌تر می‌تواند منجر به کاهش تقاضای خارجی نفت خام شود

دلار قوی‌تر می‌تواند منجر به کاهش تقاضای خارجی نفت خام شود
دلار قوی‌تر می‌تواند منجر به کاهش تقاضای خارجی نفت خام شود

با نگرانی های مربوط به تقاضا، دلار قوی‌تر می‌تواند منجر به کاهش تقاضای خارجی برای نفت شود، زیرا نفت خام یک کالای دلاری است.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده در اوایل روز دوشنبه در حال کاهش است و معامله گران بار دیگر نسبت به تقاضا به دلیل محدودیت های جدید COVID-19 در چین و انتظارات افزایش شدید نرخ بهره در ایالات متحده و اروپا ابراز نگرانی کردند.

ضررهای اولیه امروز برخی از دستاوردهای قوی روز جمعه را که ناشی از کاهش اسمی عرضه توسط اوپک و متحدانش و تهدید پوتین به قطع عرضه انرژی بود، از بین می برد.

تقاضای نفت چین ممکن است برای اولین بار در 20 سال گذشته کاهش یابد

رویترز گزارش داد، تقاضای نفت در چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی جهان، ممکن است امسال برای اولین بار در دو دهه اخیر کاهش یابد، زیرا سیاست ضد کووید صفر پکن باعث می‌شود مردم در تعطیلات آینده خانه‌نشین شوند و مصرف سوخت کاهش یابد.

انتظار می رود دلار قوی بر تقاضای نفت تاثیر بگذارد

انتظار می رود فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا (ECB) در تلاش برای کاهش تورم، نرخ بهره را به شدت افزایش دهند. هر دو حرکت می تواند دلار آمریکا را بالا ببرد.

افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو دلار آمریکا را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری تبدیل می‌کند، در حالی که افزایش تهاجمی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا می‌تواند منطقه یورو را به سمت رکود سوق دهد، که همچنین می‌تواند سرمایه‌گذاران را به انتقال پول به دلار تشویق کند. دلار قوی‌تر می‌تواند منجر به کاهش تقاضای خارجی شود.

تحلیل تکنیکال

واکنش معامله گران به چرخش جزئی از نرخ 85.80 دلار احتمالاً جهت بازار نفت خام WTI را در روز دوشنبه تعیین می کند.

cT_cs_3413246_SpotCrude_2022-09-12_12-08-43.png
نمودار چهارساعته نفت خام

 

سناریوی صعودی

حرکت پایدار بیش از 85.80 دلار نشان دهنده حضور خریداران خواهد بود. اگر این حرکت صعودی با مجرک قوی همراه باشد، به دنبال افزایش احتمالی قیمت به سطوح 88.26 دلار و 89.43 دلار باشید.

سناریوی نزولی

حرکت پایدار زیر 85.80 دلار نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. این می تواند باعث شکست به 84.20 دلار شود. خریداران تهاجمی ضد روند می توانند در اولین آزمایش این سطح وارد شوند، اما اگر شکست صورت گرفت، به دنبال سقوط به 81.85 دلار و به دنبال آن پایین ترین قیمت 81.20 دلار باشید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید