Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی بنیادی روزانه AUD/USD و NZD/USD، تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است.

پیش بینی بنیادی روزانه AUD/USD و NZD/USD، تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است.

اگر گزارش CPI کمتر از حد انتظار باشد، انتظار داریم که سرمایه گذاران قیمت گذاری را با افزایش ۲۵ تا ۵۰ صدم درصد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ۲ نوامبر آغاز کنند.

دلار استرالیا و نیوزلند در روز سه‌شنبه در آستانه انتشار شاخص تورم مصرف‌کننده اصلی آمریکا (CPI) که در ساعت 17:30 به وقت تهران منتشر می‌شود، در حال کاهشافزایش هستند. 

انتظارات فعلی افزایش نرخ بهره ایالات متحده

انتظارات آتی نرخ بهره در حال حاضر حاکی از احتمال 90 درصدی است که فدرال رزرو در جلسه سیاست گذاری هفته آینده، نرخ بهره معیار خود را 75 صدم درصد افزایش دهد. موقعیتی که برخی می گویند در برابر غافلگیری CPI نزولی آسیب پذیرتر است.

ما از جمله افرادی هستیم که معتقدیم فدرال رزرو در نشست 20 تا 21 سپتامبر خود، نرخ بهره را 75 صدم درصد  افزایش خواهد داد، زیرا می خواهد از اعتبار خود در توانایی خود برای مبارزه با تورم پس از اینکه این افزایش را "گذرا" در سال گذشته نامید، محافظت کند.

علاوه بر این، چندین سیاست گذار فدرال رزرو و همچنین جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اهمیت تهاجمی بودن با افزایش نرخ بهره را حتی اگر "آسیبی" به مصرف کننده وارد شود، مورد تاکید قرار داده اند.

پیش بینی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) پس از ثابت ماندن در جولای، نسبت به ماه قبل کاهش یافت. آنها انتظار دارند که در ماه آگوست سالانه 8.1 درصد باشد که نسبت به 8.5 درصد در ماه قبل کاهش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که تورم اصلی، بدون احتساب قیمت‌های انرژی و مواد غذایی، در ماه آگوست 0.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یابد.

نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک تورم کمتری را پیش بینی می کند.

نظرسنجی انتظارات مصرف‌کننده فدرال رزرو نیویورک که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که آمریکایی‌ها در ماه اوت انتظار داشتند تورم یک سال قبل از آن 5.7 درصد باشد. این میزان نسبت به 6.2 درصد در جولای و پایین‌ترین میزان از اکتبر 2021 کاهش یافته است.

پیش بینی روزانه

ما انتظار داریم که گزارش CPI امروز ایالات متحده نشان دهد که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد. با این وجود، ما انتظار نداریم که فدرال رزرو از برنامه خود برای افزایش 75 صدم درصد در نشست سیاست گذاری 20 تا 21 سپتامبر خود متزلزل شود.

با این حال، اگر این گزارش ضعیف تر از حد انتظار باشد، انتظار داریم سرمایه‌گذاران قیمت‌گذاری را با افزایش ۲۵ تا ۵۰ صدم درصد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ۲ نوامبر آغاز کنند و به افزایش ۷۵ صدم درصدی فوق‌العاده پایان دهند. این می تواند دلار آمریکا را پایین بیاورد و باعث تقویت بیشتر

AUD/USD و NZD/USD شود. علاوه بر این، احتمالاً احساسات سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد که حمایت بیشتری برای ارزهای مرتبط با کالا و ارزهای حساس به ریسک مانند استرالیا و کیوی فراهم می‌کند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید