Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اجماع کلی از RBNZ می‌خواهد تا نرخ های بهره فردا 75% افزایش یابد.

اجماع کلی از RBNZ می‌خواهد تا نرخ های بهره فردا 75% افزایش یابد.

در حالی که انتظارات اندکی وجود دارد که تورم در نقاط مختلف جهان به بالاترین حد خود رسیده است، داده‌های اخیر برای نیوزیلند به ما یادآوری می‌کند که تورم می‌تواند برای مدت طولانی‌تر از هر زمان در سطوح بالا باقی بماند.

شاخص CPI در معیار فصلی 2.2% افزایش یافت که بسیار بالاتر از انتظارات 1.6% بود. CPI سالانه 7.2% سالانه افزایش یافت - کمی کمتر از "اوج" 7.3٪ - اما اگر معیار فصلی روند بالاتری داشته باشد، می تواند سالانه را نیز بالاتر ببرد. هزینه های نیروی کار به رکورد 3.8 درصد در سال افزایش یافته است و در حالی که آمار سه ماهه از (رکورد) خود عقب نشینی می کند، در 1.1 درصد در هر ساعت، هزینه های نیروی کار نسبت به میانگین بلندمدت 0.01 درصد کاملاً بالاتر است.

انتظارات تورمی بروی سیاست های هاوکیش انباشته شده است.

 

انتظارات تورمی در نیوزلند

علیرغم ارقام تورم، اجماع همچنان بر این بود که RBNZ فردا نیم درصد افزایش نرخ بهره خواهد داد،  تا زمانی که انتظارات تورمی در کار تاثیر منفی گذاشت. بانک‌های مرکزی توجه زیادی به انتظارات تورمی دارند، زیرا ترس از قیمت‌های بالاتر می‌تواند منجر به سطوح بالاتری در تورمشود، زیرا "ترس از دست دادن" تقاضا باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

بنابراین زمانی که نظرسنجی خود RBNZ نشان داد که انتظارات تورمی 1 و 2 ساله به بالاترین حد چرخه جدید رسیده است، انتظارات برای افزایش 75ضدم درصد به سرعت افزایش یافتد.

 

انتظارات از افزایش نرخ های بهره RBNZ.webp

 

از جلسه نوامبر RBNZ چه انتظاری داریم؟

با توجه به اینکه بانک مرکزی تا فوریه مجددا تشکیل جلسه نمی دهد و افزایش تورم و انتظارات تورمی نشانه هایی از افزایش را نشان نمی دهد، گمان می کنم احتمال افزایش 75 صدم درصد بیشتر باشد.
ما همچنین باید ببینیم که RBNZ پیش بینی های OCR خود را در MPS (بیانیه سیاست پولی) خود چه مقدار افزایش می دهد،  نرخ پایانی 4.5٪ امکان پذیر به نظر می رسد (از 4.1٪).

 

نرخ های ترمینال RBNZ.webp
نرخ های ترمینال (پایانی) RBNZ

 


توافق بر این است که RBNZ نرخ ترمینال را از 3.5 درصد به 4.25 درصد افزایش دهد و حدود یک سوم اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز افزایش نیم درصد را انتخاب کرده اند.
OIS یک ماهه احتمال افزایش 75% نرخ بهره را تا 87.6 درصد نشان می‌دهد، که به این معنی است که افزایش نیم درصد در قیمت ها ارزشگذاری شده است. بدین معنا که اگر رزرو بانک نیوزلند افزایش نیم درصد را در نظر بگیرد باری کیوی (دلار نیوزلند) منفی خواهد بود.

برای دریافت ایده های معاملاتی و انجام معاملات بر اساس رویدادهای روزانه میتوانید جزو مشترکین ویژه ما باشید.

معامله گری به تنهایی نابود کننده است. هرکگز دوباره به تنهایی معامله نکنید. در کنار ما به هزاران معامله گر خوشحال و موفق فارکس در اتاق معاملاتی بپیوندید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید