Your browser does not support JavaScript!
نماشا

از پاول انتظار نداشته باشید که یک رالی داویش را ایجاد کند

از پاول انتظار نداشته باشید که یک رالی داویش را ایجاد کند

پاول احتمالاً وقتی امروز پس از تصمیم FOMC صحبت می کند، امیدهای داویش و آخرین رالی داویش را به هم خواهد زد. این را  آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد.

جمعه گذشته، شاخص اصلی PCE ایالات متحده افزایش بیشتری را در قیمت های مصرف کننده نشان داد. اگرچه رشد کندتر از انتظارات تحلیلگران بود، اما PCE اصلی در ایالات متحده در سپتامبر به بالای 5 درصد رسید. این دو برابر سیاست ۲ درصدی فدرال رزرو (فدرال رزرو) است.

و گزارش فرصت‌های شغلی دیروز 437000 فرصت شغلی دیگر را در ماه سپتامبر نشان داد که تعداد کل فرصت‌های شغلی را به 10.72 میلیون شغل رساند.

به طور خلاصه، در حال حاضر، بازار کار ایالات متحده در حال کاهش نیست و تورم ایالات متحده کاهش نمی یابد. بنابراین، هیچ دلیلی وجود ندارد که فدرال رزرو پایان چرخه انقباض را اعلام کند، به نحوی که باعث ایجاد یک سرخوشی مثبت در بازارهای سهام و اوراق قرضه شود، که در ازای آن، هم تورم و

هم مشاغل در ایالات متحده را افزایش می دهد.

شاید پاول بتواند اشاره کند که با چهارمین افزایش متوالی0.75% امروز، فدرال رزرو می تواند اندازه افزایش نرخ بهره خود را کاهش دهد، اما او مطمئنا نمی تواند قول دهد، چه زمانی، انقباضات متوقف می شود.

پیش از انتشار بیانیه  فدرال رزرو امروز، نرخ بازدهی 3 ماهه آمریکا به بالای 4.20 درصد رسید، سطحی که معمولاً در 18 ماه پیش رفته بود، بازدهی 2 ساله به بالای 4.50 درصد  بازگشت. شاخص دلار امریکارشد کرد و سهام ایالات متحده نزول و نرخ بازدهی جهش کرد.

نزدک، حساس‌ترین شاخص اصلی ایالات متحده، دیروز بیش از 1 درصد کاهش یافت و در صورت ادامه روند ایجاد الگوی ABCD از مارس، می‌تواند زیان را تا سطح 10200 افزایش دهد.

از سوی دیگر، S&P500 دیروز 0.41 درصد سقوط کرد و می تواند 12 درصد دیگر به سمت مرز 3400 سقوط کند، اگر پاول در مبارزه با تورم بی رحم بماند، حتی اگر این به معنای آسیب بیشتر برای اقتصاد و بازارهای مالی باشد.

با این حال، داوجونز آماده است تا در شرایط سخت‌تر بازار بهتر عمل کند، چرا که داوجونز در رالی اکتبر عملکرد بهتری داشت.

گزارش ADP چند ساعت قبل از تصمیم فدرال رزرو است و انتظار می رود در اکتبر به زیر 200000 کاهش یابد. هر گونه غافلگیری مثبت احتمالاً باعث تقویت بیشتر هاوکیش هایفدرال رزرو می شود و سنتیمنت در دارایی های ریسک را کاهش می دهد.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید