Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال دلار نیوزلند

تحلیل فاندامنتال دلار نیوزلند

 گزارش داغ تورم ایالات متحده احتمالاً باعث تشویق سود ها می شود
اگر شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اکتبر نشان دهد که تورم ایالات متحده همچنان بیداد می کند، کیوی در برابر دلار آسیب پذیر خواهد شد.
دلار نیوزیلند برای دومین جلسه در روز پنجشنبه تحت فشار است زیرا معامله گران انتظارات افزایش 0.75% نرخ بهره توسط بانک مرکزی (RBNZ) در اواخر این ماه را در مقابل احتمال افزایش تورم مصرف کننده در ایالات متحده که احتمال افزایش نرخ بهره را افزایش می دهد، ارزیابی می کنند. افزایش فوق العاده نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر میتواند اقدامات رزرو بانک نیوزلند را کمرنگ نماید.

داده CPI  ریسک نزولی را به همراه دارد

اگر شاخص قیمت مصرف کننده اکتبر که قرار است در ساعت 17:00 به وقت تهران منتشر شود، نشان دهد که تورم ایالات متحده همچنان بیداد می کند، کیوی در برابر دلار امریکا آسیب پذیرخواهد شد.

در این زمان، بازار در حال افزایش انتظارات نیم درصد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه دسامبر است. با قیمت گذاری معامله گران در افزایش ۷۵ صدم درصد نرخ پایه توسط RBNZ در اواخر ماه، NZD/USD نزدیک به یک ماه افزایش خوبی دریافت کرده است. اما اگر شاخص CPI و به ویژه CPI اصلی نشان دهد که تورم ایالات متحده همچنان داغ است، می‌توان روند صعودی را در اواخر امروز کاهش داد.

 

داده تورم ایالات متحده.jpg


پیش‌بینی می‌شود که داده‌های CPI ایالات متحده بالا باشد

گزارش CPI اکتبر نقطه کانونی بعدی سرمایه گذاران است. اقتصاددانان انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به سپتامبر 0.6 درصد افزایش یابد.  این جهشی از 7.9 درصد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل نشان می دهد.

این همچنین رشد را از سپتامبر نشان می‌دهد، زمانی که CPI شاهد افزایش 8.2 درصدی نسبت به سال گذشته و افزایش 0.4 درصدی ماه به ماه بود. تحلیل من در ارتباط با سناریو معاملاتی در زمان انتشار داده در اینجا برای اعضا VIP ارائه شده است.

بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبت به ماه قبل 0.5 درصد و نسبت به سال قبل 6.5 درصد افزایش یابد. این نرخ کندتر از رشد 0.6 درصدی با حذف در سپتامبر و 6.6 درصدی یک سال قبل است.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید