Your browser does not support JavaScript!
نماشا

انتظارات معامله گران EURUSD از داده های تورم مصرف کننده امروز ایالات متحده امریکا

انتظارات معامله گران EURUSD از داده های تورم مصرف کننده امروز ایالات متحده امریکا

انتظار نمی رود گزارش CPI، فدرال رزرو را برای تصمیمات نشست ماه سپتامبر تحت تأثیر قرار دهد زیرا نظرات اخیر نشان می دهد که سیاست گذاران از افزایش نرخ های تهاجمی برنامه ریزی شده عقب نشینی نمی کنند.
یورو روز دوشنبه پس از آزمایش بالاترین سطح خود از 17 آگوست  و اصلاح نزولی در نشست معاملاتی آمریکای شمالی، در برابر دلار آمریکا در قلمرو مثبت روز را به پایان رساند.  واحد پولی یورو با لحن جنگ طلبانه مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) تقویت شد که برای انقباض بیشتر پولی استدلال کردند.

رشد دلار میتواند بیش از حد بوده باشد

با توجه به اینکه فدرال رزرو تصمیم دارد نرخ ها را با شدت بیشتری نسبت به رقبای خود افزایش دهد، دلار آمریکا به جذاب ترین دارایی تبدیل شده است. علاوه بر این، صحبت از رکود جهانی نیز جذابیت پناهگاه امن دلار را افزایش داده است. با این حال، این همچنین این احتمال را افزایش داد که حرکت طولانی  مدت دلار بیش از حد واکنش مثبتی را داشته است.

اظهارنظر هاوکیش آخر هفته یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا، توجه را به این احتمال جلب کرد که ممکن است دلار آمریکا بیش از حد خرید شود و یورو بیش از حد فروخته شود، که منجر به جهش روز دوشنبه به سمت بالا شد.

کاهش تورم مصرف کننده آمریکا می تواند به دلار آمریکا آسیب برساند

دلیل دیگر جهش یورو در برابر دلار این تصور است که داده‌های تورم مصرف‌کننده ضعیف‌تر در ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را به کاهش میزان افزایش نرخ بهره نزدیک‌تر کند. این خط فکری می تواند دلار را نزولی کند.

گزارش CPI ایالات متحده. افکار فدرال را تحت تاثیر قرار نمی دهند

برخلاف گزارش ماه گذشته CPI ، انتظار نمی‌رود که ارقام روز سه‌شنبه بازارها یا فدرال رزرو را متزلزل کند زیرا نظرات اخیر مقامات فدرال رزرو نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران از افزایش نرخ‌های برنامه‌ریزی شده عقب‌نشینی نخواهند کرد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) پس از ثابت ماندن در جولای، 0.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. آنها انتظار دارند که در ماه آگوست سالانه 8.1 درصد باشد که نسبت به 8.5 درصد در ماه قبل کاهش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که تورم اصلی، بدون احتساب قیمت‌های انرژی و مواد غذایی، در ماه آگوست 0.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یابد،.

پاول، رئیس فدرال رزرو اواخر هفته گذشته گفت: «ما باید همین الان، صریح و قوی، عمل کنیم، و باید تا زمانی که تورم مهار شود اقدامات هاوکیش انجام شود،  و به آن ادامه دهیم. فدرال رزرو مسئولیت ثبات قیمت ها را می پذیرد.

پیش بینی روزانه

انتشار قوی‌تر از حد انتظار داده هزینه مصرف کننده  ایالات متحده،ئ می‌تواند برای یورو/دلار آمریکا کاهشی باشد. این نه تنها منجر به انتشار بیانیه هاوکیش توسط فدرال رزرو در 21 سپتامبر می شود، بلکه می تواند افزایش مشابهی نرخ بهره را در جلسات 1-2 نوامبر و 13-14 دسامبر را حفظ کند.

در حال حاضر به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ فوق العاده در نوامبر و دسامبر کمتر است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید