Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال ین ژاپن

تحلیل فاندامنتال ین ژاپن

پس از دو مداخله، BOJ قبل از جلسه سیاست‌گذاری در کانون توجه باقی می‌ماند.

انتظار می رود بانک ژاپن پیش بینی تورم خود را در روز جمعه افزایش دهد اما برای حمایت از اقتصاد شکننده، نرخ بهره فوق العاده پایین را ثابت نگه دارد.
دلار/ین در روز سه‌شنبه به دنبال گزارشی که نشان‌دهنده افزایش CPI سالانه بانک مرکزی ژاپن (BOJ) بود، اندکی کاهش یافت. پاسخ خاموش به این خبر حاکی از آن است که سرمایه گذاران در حال حاضر به تصمیم سیاست پولی این هفته BOJ که قرار است در اوایل روز جمعه منتشر می شود، پایبند باشند.


بانک ژاپن در کانون توجه

ین ژاپن در حال سقوط، بانک BOJ را در جریان نشست دو روزه نرخ بهره که در روز جمعه به پایان می رسد، در کانون توجه قرار می دهد، زمانی که انتظار می رود سیاست پولی فوق العاده سست خود را حفظ کند.

با توجه به اینکه تورم نسبتاً کم است و اقتصاد نمی تواند به سمت چرخه سریع تر حرکت کند، بانک مرکزی نسبت به افزایش نرخ ها و خطر ایجاد رکود محتاط است.

هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ روز دوشنبه در پارلمان گفت: "بسیار نامطلوب است که دستمزدهای واقعی ژاپن که با تورم تعدیل شده اند به کاهش ادامه دهند."

کورودا با تاکید بر نیاز به حمایت از اقتصاد با نرخ های بسیار پایین گفت: "برای تورم مطلوب است که به طور پایدار به هدف 2 درصدی ما همراه با افزایش دستمزدها برسد."
ژاپن از نوسانات بازار جلوگیری می‌کند و دیدگاه سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد
به گزارش رویترز، ، پس از مداخلات مکرر دولت در بازار در پی سقوط ین به پایین ترین سطح 32 سال اخیرژاپن در گزارش اقتصادی ماهانه خود که روز سه شنبه منتشر شد، هشدار داد که باید «توجه کامل» به نوسانات بازار شود.


با یک عملیات خرید ین در هفته گذشته که رکورد 5.5 تریلیون ین (36.95 میلیارد دلار) تخمین زده شد، و مداخله مشکوک دیگری در روز دوشنبه، ژاپن تلاش کرده است تا کاهش ارزش پول را که هزینه کالاهای وارداتی برای خانوارها و مشاغل را افزایش داده است، متوقف کند.

گزارش اقتصادی اکتبر ارزیابی کلی اقتصاد را برای چهارمین ماه بدون تغییر نگه داشت و گفت که در حال بهبودی متوسط ​​است، اگرچه دیدگاه خود را در مورد مخارج تجاری افزایش داد و در عین حال ارزیابی خود از واردات را کاهش داد.

دولت همچنین به لزوم «توجه کامل به تأثیر نوسانات مالی و بازار سرمایه» اشاره کرد، هشداری که در گزارش سپتامبر اضافه کرد.

یکی از مقامات دفتر کابینه پیش از انتشار این گزارش به خبرنگاران گفت: این خط عمدتاً به روند مبادلات ارز اشاره دارد، اما همچنین به منظور هشدار نسبت به افزایش نوسانات به طور کلی در سایر بازارها از جمله سهام و تغییرات نرخ بهره است.

مقامات همچنین نظر خود را در مورد هزینه های سرمایه ای برای اولین بار از فوریه با توجه به برنامه های مخارج قوی که در نظرسنجی تجاری سه ماهه بانک ژاپن (BOJ) در اوایل این ماه نشان داده شده است، مطرح کردند.

چشم انداز کوتاه مدت ین ژاپن

انتظار می رود BOJ پیش بینی تورم خود را در روز جمعه افزایش دهد، اما نرخ بهره فوق العاده پایین را ثابت نگه دارد تا نشان دهد که عزم خود را برای حمایت از اقتصاد شکننده نشان می دهد، حتی به قیمت تسریع سقوط نامطلوب ین به پایین ترین سطح 32 سال اخیر.

تحلیلگران می گویند با توجه به افزایش قیمت کالاها و افزایش هزینه های واردات ناشی از رکود ین، نرخ تورم مصرف کننده اصلی ژاپن در ماه سپتامبر به بالاترین میزان در هشت سال گذشته یعنی 3 درصد رسید و به گفته تحلیلگران، بالاتر از هدف 2 درصدی BOJ برای بقیه سال باقی می ماند. .

اما با توجه به اینکه نرخ تورم در مقایسه با کشورهای غربی کم است و بهبود اقتصادی ژاپن هنوز شکننده است، BOJ قرار است هدف منفی 0.1 درصدی خود را برای نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت و هدف برای بازده اوراق قرضه 10 ساله در حدود 0 درصد در دو دوره خود حفظ کند. جلسه سیاست روز که روز جمعه به پایان می رسد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید