Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آیا رالی صعودی USDJPY با افزایش تورم ژاپن تمام خواهد شد؟

آیا رالی صعودی USDJPY با افزایش تورم ژاپن تمام خواهد شد؟

ین ژاپن امروز در محدوده موقعیت فشرده خریداران قرار دارد، چیزی که می تواند پایان رشد 6 روزه دلار آمریکا باشد. در طول این مدت، ین 440 واحد سقوط کرد و روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته رسید. در جلسه اروپا، USD/JPY با 0.41% کاهش با 138.13 معامله شد.

 

USDJPY.png

شاخص CPI اصلی ژاپن به 3.4 درصد رسید

تورم در ژاپن همچنان در حال افزایش است. تورم اصلی مصرف کننده در آوریل به 3.4 درصد سالانه افزایش یافت که از 3.1 درصد در ماه مارس و مطابق با برآورد برآورد شده بود. این شاخص مواد غذایی را حذف می کند اما شامل اقلام انرژی است. این شاخص که هم غذا و هم انرژی را در بر نمی گیرد و بانک مرکزی ژاپن به دقت آن را زیر نظر دارد، در آوریل سالانه 4.1 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از سپتامبر 1981 است.

افزایش تورم، همراه با تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول که در جهت صعودی شگفت‌انگیز بود، این گمانه‌زنی را افزایش داد که BoJ می‌تواند شروع به حذف تدریجی سیاست فوق‌العاده سست بانک کند، که برای دهه‌ها برقرار بوده است. کازوئو اوئدا، رئیس جدیدBOJ، گفته است که تا زمانی که تورم به طور پایدار حدود 2 درصد نباشد و رشد دستمزدها تقویت نشود، سیاست خود را تغییر نخواهد داد. بیش از یک سال است که تورم بالاتر از هدف 2 درصدی بانک بوده است و بازارها هر اظهارنظری را که از BoJ منتشر می شود، زیر نظر دارند و به دنبال هرگونه تغییر در سیاست هستند.

BoJ مدت‌هاست که بازی موش و گربه را با سفته‌بازان انجام داده است که شرط می‌بندند Ueda برای تشدید سیاست‌ها اقدام خواهد کرد که ین را بالاتر می‌برد. با نزدیک شدن ین به زیر خط 138 و نزدیک شدن به 140، این احتمال افزایش می یابد که دولت در بازارهای ارز برای تثبیت ین مداخله کند و به سفته بازان حمله کند.

امروز یک تقویم اقتصادی  آرام در ایالات متحده امروز است، بدون انتشار اطلاعات. بازارها فرصتی برای تمرکز بر روی Fedspeak خواهند داشت و جروم پاول و دو عضو FOMC اظهارات عمومی را ارائه می دهند. طبق گزارش FedWatch CME، افزایش نرخ هیا بهره در ماه ون به 66 درصد احتمال توقف و 33 درصد احتمال افزایش 25 واحد پایه تغییر کرده است. این تجدید نظر نزولی به دلیل پیامی مستمر از سوی فدرال رزرو و اقتصاد قوی ایالات متحده است.

 

انتظارات از افزایش نرخ های بهره فدرال رزور.png

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید