Your browser does not support JavaScript!
نماشا

ین ژاپن به کاهش خود ادامه می دهد و در این هفته 1.41 درصد کاهش یافت.

ین ژاپن به کاهش خود ادامه می دهد و در این هفته 1.41 درصد کاهش یافت.

ین همچنان در برابر دلار آمریکا جایگاه خود را از دست می دهد. در اوایل روز، ین به 143.18 کاهش یافت که ضعیف ترین سطح آن در برابر دلار آمریکا از 7 ژوئیه بود. ین از روز جمعه که بانک مرکزی ژاپن بازارها را شگفت زده کرد و سیاست کنترل بازده (YCC) خود را تغییر داد،  افت کرده است.

بانک ژاپن YCC خود را کاهش داده است و این باعث کاهش شدید ین شده است. BoJ سقف خرید اوراق با بازده 0.50 درصدی برای اوراق قرضه دولتی 10 ساله تعیین کرده بود، اما این سقف را به معیاری تبدیل کرده و گفته است که پیشنهاد خرید JGBs با 1 درصد را دارد. بازده 10 ساله به بالاترین سطح چند ساله 0.61 درصد افزایش یافته است و احتمال تداوم افزایش بازده وجود دارد.

BoJ از بانک های مرکزی دور افتاده است و به سیاست نرخ های منفی خود پایبند بوده است. درست است که تورم در ژاپن بسیار کمتر از سایر اقتصادهای توسعه‌یافته است، اما انتقادات فزاینده‌ای وجود دارد که این سیاست قدیمی است و بانک مرکزی باید گام‌های بیشتری برای عادی‌سازی بردارد. رئیس بانک ملی ژاپن Ueda در روز جمعه تاکید کرد که تغییر YCC حرکتی به سمت عادی سازی نیست و بعید است که شاهد انقباض از سوی BoJ باشیم مگر اینکه تورم به طور قابل توجهی بالاتر رود.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید