Your browser does not support JavaScript!
نماشا

ین به مداخله FX امیدوار است

ین به مداخله FX امیدوار است
ین به مداخله FX امیدوار است

مدت ها است  ین تحت فشار بوده و از ابتدای ماه جاری 3.5 درصد در برابر دلار و بیش از 5.6 درصد در برابر یورو از دست داده است. EURJPY به بالاترین سطح خود از سپتامبر 2008 رسیده است. USDJPY بالای 143.50 معامله می شود، جایی که مداخله در اکتبر و نوامبر سال گذشته و نزدیک به نقطه عطف سال 1998 بود.

 

ین ژاپن.png
نمودار روزانه جفت ارزهای وابسته به ین ژاپن

 

 

ضعف شدید ین و نزدیکی به اوج های تاریخی باعث شده تا معامله گران قیمت گذاری کنند و این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی به دستور وزارت دارایی برای تقویت نرخ ارز مداخله کند. با این حال، نرخ اسمی ارز برای دولت و بانک مرکزی معنای کمی دارد، بنابراین تمرکز بر شاخص های اقتصادی است.

مهمترین آنها CPI اصلی بانک مرکزی ژاپن است. در اینجا شاهد شتاب 3.1 درصدی در سال از 3.0 درصد در ماه قبل و 2.7 درصد در ماه فوریه هستیم. اگرچه نرخ افزایش قیمت در ژاپن به طور قابل توجهی کمتر از ایالات متحده و اروپا است، اما هیچ نشانه ای از اوج گیری وجود ندارد.

 

تورم زاپن.png

برای اقتصاد، این بدان معنی است که انتظارات تورمی محکم تر می شوند. از یک سو، تورم بالاتر مطابق با اهداف بانک مرکزی در دهه های گذشته است. از این رو، بی‌تفاوتی نسبی BoJ، که هنوز کوچک‌ترین گامی برای تشدید سیاست‌های خود در مبارزه با افزایش قیمت‌ها برنداشته است، برمی‌دارد.

این باور وجود دارد که کاهش نرخ ارز، رقابت پذیری صادرات را بهبود می بخشد. با این حال، این قانون فقط زمانی اعمال می شود که مطمئن باشید نرخ ارز ثابت خواهد ماند.

بنابراین، مداخله برای حمایت از ین در حال رشد است، اما پیش بینی زمان وقوع آن آسان نیست. این می تواند سطح USDJPY فعلی 143 باشد، جایی که این جفت برای سومین روز گیر کرده است، یا منطقه 150، جایی که USD در اکتبر 2022 صعود کرد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید