Your browser does not support JavaScript!
نماشا

گزارش‌های بازار کار هفته گذشته، سیاست‌گذاران فدرال رزرو را به شفافیت امیدوار کرده است.

گزارش‌های بازار کار هفته گذشته، سیاست‌گذاران فدرال رزرو را به شفافیت امیدوار کرده است.

پس از گزارش‌های متفاوت بازار کار در هفته گذشته، فدرال رزرو هنوز هم می‌تواند برای کند کردن افزایش نرخ بهره مشکل داشته باشد.

 

گزارش مشاغل.jpg


در این هفته، تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده پس از آنکه داده‌های بازار کار بر اخبار هفته گذشته غالب شد،مورد توجه فعالان بازار خواهد بود. با توجه به اینکه معامله گران بازار مالی ایالات متحده از قبل چشم انداز خود را برای سرعت افزایش

نرخ بهره فدرال رزرو به دلیل افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری تعدیل کرده اند، سرمایه گذاران در حال آماده شدن برای گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز پنجشنبه هستند که می تواند تأثیر بیشتری بر روی آن داشته باشد.

معامله گران امیدوارند اطلاعات تورم شفاف شود زیرا وضعیت اشتغال هنوز کمی درهم است و برخی گزارش ها قدرت کافی را در بازار کار ایالات متحده نشان می دهد تا حمله تهاجمی تر از سوی فدرال رزرو را تضمین کند و سایر مولفه ها نشان می دهد که سرعت افزایش نرخ ها کند شود.

جهش صعودی در فرصت های شغلی ایالات متحده ممکن است دوباره فدرال را تکان دهد.

سه شنبه هفته  گذشته، بازارهای مالی به شدت تحت تأثیر اخبار جهش فرصت های شغلی ماهانه در ایالات متحده (JOLTs) قرار گرفتند که فدرال رزرو اطلاعات گیج کننده دیگری را در آستانه نشست سیاست چهارشنبه گذشته خود منتشر کرد. این اخبار شواهد بیشتری ارائه کرد که نشان می‌دهد افزایش سریع نرخ بهره هنوز در اقتصاد واقعی به شدت تاثیرگذار نبوده است.

داده‌های جدید منتشر شده توسط اداره آمار کار نشان می‌دهد که شرکت‌ها در پایان سپتامبر 10.7 میلیون فرصت شغلی داشتند که یک جهش حدود نیم میلیونی نسبت به آگوست است.

نرخ بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده پس از انتشار این داده ها افزایش یافت، همانطور که انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نرخ سیاست هدف خود را بالاتر از حد انتظار افزایش دهد، افزایش یافت.

کاهش مدعیان بیکاری هفتگی ایالات متحده…

تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه کردند، هفته گذشته به طور غیرمنتظره کاهش یافت، که نشان می‌دهد با وجود کندی تقاضای داخلی در بحبوحه افزایش شدید نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برای کاهش تورم، بازار کار همچنان قوی است.

اما اخراجی ها افزایش می یابد

اگرچه نرخ بیکاری کم است، اخراج ها افزایش یافته است. گزارش جداگانه‌ای از شرکت جهانی چالنجر، گری و کریسمس در روز پنج‌شنبه نشان داد که کاهش مشاغل اعلام شده توسط کارفرمایان مستقر در ایالات متحده با 13 درصد افزایش به 33843 در اکتبر رسیده است که بالاترین میزان از فوریه 2021 است.

افزایش نرخ بیکاری بیش از حد انتظار

روز جمعه، افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده در ماه اکتبر این خوش بینی را افزایش داد که فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره در آینده کمتر تهاجمی خواهد بود.

کارفرمایان ایالات متحده در ماه اکتبر بیش از آنچه انتظار می رفت، کارگران استخدام کردند، اما افزایش نرخ بیکاری به 3.7 درصد نشان دهنده کاهش کمی در شرایط بازار کار بود.

هنوز برای کاهش نرخ بهره هنوز خیلی زود است.

داده‌های ترکیبی بازار کار نشان می‌دهد که هنوز برای کاهش نرخ بهره هنوز خیلی زود است.

اگر فدرال رزرو در حال برنامه ریزی برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره است، باید بتواند دلیل قانع کننده ای داشته باشد که کند شدن تقاضا باعث کاهش فشار بر هزینه های نیروی کار و در نهایت کاهش تورم می شود. پس از گزارش‌های هفته گذشته بازار کار، به نظر می‌رسد هنوز هم ممکن است چنین چیزی مشکل باشد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید