Your browser does not support JavaScript!
نماشا

علیرغم افزایش مولفهNFP، رشد دستمزدها توجهات را ربود.

علیرغم افزایش مولفهNFP، رشد دستمزدها توجهات را ربود.

خبرهای خوبی در سمت تورم وجود داشت، زیرا میانگین درآمد ساعتی 4.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که کمتر از برآورد 4.8 درصدی بود.

رشد بازار کار ایالات متحده در ماه فوریه کاهش یافت، اما با وجود تلاش‌های فدرال رزرو برای کند کردن اقتصاد و کاهش تورم، همچنان قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها بود.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه فوریه 311000 افزایش یافت که بیشتر از حد انتظار بود، زیرا رشد مشاغل همچنان داغ است. پیش‌بینی می‌شد که آنها 225000 نفر افزایش پیدا کنند، در حالی که نرخ بیکاری به 3.6٪ در مقابل 3.4٪ پیش‌بینی شده بود.

 

داده های مشاغل.png

 

میانگین درآمد ساعتی 4.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که کمتر از برآورد 4.8 درصد است. افزایش ماهانه 0.2٪ نیز کمتر از برآورد 0.4٪ بود. و همین مولفه توجهات را برای تضعیف دلار به خود جلب نمود.

اگرچه تعداد مشاغل قوی‌تر از انتظارات بود، اما رشد فوریه نشان‌دهنده کاهش سرعت غیرمعمول ژانویه بود.

سال با افزایش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 504000 نفر آغاز شد که در مجموع نسبت به 517000 گزارش اولیه تنها اندکی کاهش یافت. مجموع ماه دسامبر نیز اندکی کاهش یافت و به 239,000 رسید که 21,000 کاهش نسبت به برآورد قبلی داشت.

تا قبل از انتشار داده ها انتظارات از افزایش نرخ بهره ماه مارس 64% برای افزایش نیم درصد بود.

 

photo_۲۰۲۳-۰۳-۱۰_۱۶-۵۷-۱۵.jpg

اما بعد از انتشار داده ها انتظارات برای افرزایش نیم درصد نرخ های بهره کاهش یافت  و به 42 درصد کاهش یافت.

 

D.jpg

چرا بازار به مولفه رشد دستمزد توجه کرد

از داده های رشد دستمزد ها میتوان فهمید، افراد بیشتری به نیروی کار می‌پیوندند، نرخ مشارکت تا ۶۲.۵ درصد و نرخ بیکاری تا ۳.۶ درصد است.
کار بیشتر افراد به این معنی است که فشار بر دستمزدها ممکن است کاهش یابد و در نهایت فشار تورمی کاهش یابد.
مردم حقوق کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت دریافت کردند، و این بدان معناست که پول کمتری برای خرج کردن  انتظار دارند، در نتیجه تورم کمتر و نرخ‌های پایین‌تر میشود.

بازارها داده های منفی دستمزدها را نسبت به داده های مثبت NFP انتخاب کردند زیرا قیمت ها برای ارزشگذاری دوره قبل NFP قبلاً افزایش یافته بودند. و بیشتر از آن می تواند ادامه یابد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (4.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید