Your browser does not support JavaScript!
نماشا

قرارداد 53 میلیارد دلاری شورون، فدرال رزرو هاوکیش و گزارش سود شرکت ها در پیش است

قرارداد 53 میلیارد دلاری شورون، فدرال رزرو هاوکیش و گزارش سود شرکت ها در پیش است

معاملات آتی Dow، S&P 500 و Nasdaq برای شروع یک هفته درآمدی کلیدی کاهش می یابد و نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره تشدید می شود.
معاملات آتی سهام و بازارهای کالا در حال پیمایش شبکه پیچیده ای از عوامل هستند، از درآمد قریب الوقوع شرکت تا تغییر در سیاست پولی فدرال رزرو. معاملات آتی داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک هفته را با نرخ پایین آغاز کردند و نگرانی های مطرح شده در هفته گذشته را که همه شاخص های اصلی به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره در محدوده منفی بسته شدند، افزایش داد.

 

سهام وال استریت.png

 


در نشانه ای از ادغام بیشتر در بخش انرژی، شورون از برنامه هایی برای خرید 53 میلیارد دلاری هس پرده برداری کرده است. این گزارش از نزدیک به دنبال پیشنهاد 60 میلیارد دلاری اکسون برای پایونیر منابع طبیعی است. این معاملات به صنعتی اشاره دارد که در میان نوسانات شدید و رقابت فزاینده آماده تغییر است.

نگرانی های نرخ بهره و نرخ بازده

نرخ بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده اخیراً برای اولین بار از ژوئیه 2007 از مرز 5 درصد عبور کرد و باعث ایجاد آشفتگی بیشتر در بازار شد. اظهارات هاوکیش جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تنها بر عدم قطعیت افزوده و تعهد فدرال رزرو برای مهار تورم به بهای احتمالی رشد اقتصادی کندتر را تقویت می کند.

 

سهام و نرخ بازدهی.png
سهام نزدک و نرخ بازدهی ده ساله

 

 

گزارش درآمد زایی

فصل درآمد در حال رسیدن به اوج است و 30 درصد از شرکت‌های S&P 500 در این هفته گزارش داده‌اند. بخش فناوری با آلفابت، مایکروسافت، متا و آمازون در کانون توجه قرار گرفته است که آماده انتشار ارقام سه ماهه خود هستند.

غول‌های صنعتی مانند 3M، جنرال الکتریک و بوئینگ نیز قرار است در کنار خودروسازان جنرال موتورز و فورد گزارش دهند که نتایج آنها بینش‌هایی را در مورد پیامدهای اقتصادی اعتصاب‌های کارگری اخیر ارائه می‌دهد.

معاملات آتی طلا و نفت

در عرصه کالاها، با تقویت نرخ بازدهی خزانه داری آمریکا، معاملات آتی طلا از بالاترین رقم پنج ماهه خود عقب نشینی کرد. قیمت نفت خام نیز کاهش یافت، زیرا فعالان بازار همچنان تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را ارزیابی می‌کنند. این کالاها که اغلب به عنوان فشارسنج های اقتصادی و ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می شوند، بر ناآرامی حاکم بر بازار تاکید دارند.

چشم انداز کوتاه مدت

مجموعه ای از عوامل، از جمله درآمد شرکت ها، نگرانی های مربوط به نرخ بهره، و قیمت های نوسانات کالاها، چشم انداز کوتاه مدت بازار را کاهش می دهد. سرمایه‌گذاران به‌شدت داده‌های اقتصادی آتی مانند تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی را تماشا خواهند کرد تا ارزیابی کنند که آیا ممکن است افزایش نرخ دیگری در راه است یا خیر، و لایه دیگری از پیچیدگی را به چشم‌انداز پیچیده بازار اضافه می‌کند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید