Your browser does not support JavaScript!
نماشا

ممنوعیت چین در استفاده از آیفون در ادارات دولتی و شرکت‌های دولتی چه پیامد هایی دارد.

ممنوعیت چین در استفاده از آیفون  در ادارات دولتی و شرکت‌های دولتی چه پیامد هایی دارد.

اپل تنها در دو روز حدود 200 میلیارد دلار از ارزش بازار را از دست داد، زیرا چین استفاده از آیفون را در ادارات دولتی و شرکت‌های دولتی ممنوع می‌کند.

البته، چین یکی از بزرگترین بازارها برای شرکت اپل است. این شرکت تقریباً یک پنجم درآمد خود را از چین به دست می آورد و از دست دادن سهم بازار در چنین بازار بزرگی نا امید کننده است، اما بازار مطمئناً نسبت به این اخبار بیش از حد واکنش نشان داده است، زیرا کارکنان دولت چین قبلاً نمی توانستند در محل کار خود  با گوشی آیفون حاضر شوند.  بنابراین، این احتمال وجود دارد که اگر یک کارمند دولتی در چین هستید، از قبل هم آیفون نداشتید!

 این ممنوعیت ، بیش از حدود 45 میلیون میلیونی که انتظار میرود این شرکت طی 12 ماه آینده در چین بفروشد، تأثیر خواهد گذاشت. این حدود 1 درصد افت فروش است. به نظر من دولت چین نمیتواند برای اپل سختگیری کند، زیرا حتی اگر اپل تولید خود را به سمت هند سوق دهد،  به دلیل اینکه امروزه اکثر آیفون ها هنوز در چین مونتاژ می شوند و عصبانی کردن اپل باعث از دست دادن مشاغل زیادی می شود. چین در موقعیتی نیست که بتواند این حجم از بیکاری را جبران کند.

اپل پس از سقوط بیش از 3.5 درصدی روز قبل، دیروز تقریباً 3 درصد از دست داد. قیمت هر سهم اکنون زیر 180 دلار است. 38 تحلیلگر در نظرسنجی تجاری CNN به میانگین قیمت حدود 200 دلار برای سهام اپل در 12 ماه آینده اشاره کردند. برآورد بالا به 240 دلار در هر سهم می رسد.

فراتر از اپل

وقتی یک غول فناوری مانند اپل با ارزش بازار نزدیک به 2.8 تریلیون دلار عطسه می کند، کل بازار سرما می خورد. S&P500 دیروز برای سومین روز سقوط کرد و به 4451 رسید، در حالی که یهام نزدک 100 به زیر 50-DMA خود سقوط کرد. فروش اپل بر تامین‌کنندگان و سایر سهام‌های بزرگ نیز تأثیر گذاشت. به عنوان مثال، کوالکام بیش از 7 درصد سقوط کرد، در حالی که فاکس کان تحت تأثیر این اخبار قرار نگرفت.

با زوم کردن، شرکت‌های کوچک آمریکایی نیز دیروز تحت فشار قرار گرفتند، راسل 2000 به زیر 100-DMA خود رسید و به DMA 200 نزدیک شد، زیرا آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که مطالبات بیکاری ایالات متحده به پایین‌ترین سطح از فوریه رسیده است. آخرین نرمی در داده های شغلی. سایر داده ها همچنین نشان دادند که هزینه واحد نیروی کار به اندازه مورد انتظار در سه ماهه دوم کاهش نیافته است. اما خوشبختانه، خزانه‌داری آمریکا تحت تأثیر آخرین داده‌های مربوط به ادعاهای بیکاری قرار نگرفت. بازدهی 2 ساله آمریکا به زیر 5 درصد رسید، اگرچه شاخص دلار آمریکا پیشرفت خود را به سمت بالاترین سطح جدید از مارس گذشته افزایش داد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید