Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سرمایه گذاران وال استریت در میان افزایش نرخ بازدهی ده ساله یه سطح 5 درصد به دقت اظهارات پاول را می سنجند.

سرمایه گذاران وال استریت در میان افزایش نرخ بازدهی ده ساله یه سطح 5 درصد به دقت اظهارات پاول را می سنجند.

معامله گران شاخص سهام نزدک به «مکث هاوکیش» پیش بینی شده جروم پاول توجه می کنند، زیرا نرخ بازدهی خزانه داری نزدیک به مرز 5 درصد است که بر رویکرد فدرال رزرو مبتنی بر داده تأکید دارد.

تمرکز وال استریت دقیقاً روی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو است، در حالی که او برای سخنرانی در باشگاه اقتصادی نیویورک آماده می شود. علی‌رغم افزایش جزئی S&P 500 و شاخص نزدک، همه نگاه‌ها به پاول معطوف شده است، به‌ویژه پس از اینکه بازدهی خزانه‌داری به سطح 5 درصدی متمایل شد. تحلیلگران یک «مکث هاوکیش» را پیش‌بینی می‌کنند که با زبان اخیر فدرال رزرو مطابقت دارد.

تا کنون، S&P 500 کاهش مورد انتظاری را از اوج نوسان میان مدت خود در 27 ژوئیه به ثبت رسانده است تا کاهش -8.50 درصدی را ثبت کند تا پایین ترین سطح اخیر خود در 3 اکتبر یعنی 4216 را ثبت کند، ضررهای مشابه 8.20-٪ در نزدک مشاهده شد. و راسل 2000 ، بدترین وضعیت را داشتند که در مدت مشابه 13.70- درصد کاهش یافت.

 

marketpulse2023101931.png
عملکرد فصلی ماهانه S&P 500 در 20 سال گذشته تا 18 اکتبر 2023

 

در میان افزایش و نزول تورم، یک لحن هاوکیش از پاول مورد انتظار بوده است.

تحلیلگران انتظار دارند که پاول از نظرات ماه سپتامبر خود به این فیلمنامه پایبند باشد و بر رویکردی وابسته به داده در سیاست پولی تاکید کند. سیرا مالیک، مدیر ارشد اجرایی شرکت نوین، هشدار می‌دهد که پاول به احتمال زیاد به لحن هاوکیش بیشتر تمایل خواهد داشت و دلیل آن بازار اشتغال همچنان قوی و هزینه‌های مصرف‌کننده مداوم است.

درآمدهای شرکتی یک تصویر ترکیبی نشان می دهند: تسلا داون، نتفلیکس و AT&T Up

همانطور که وال استریت سخنرانی پاول را پیش‌بینی می‌کند، گزارش‌های درآمدی متفاوت است. ارقام ناامیدکننده تسلا باعث کاهش 5 درصدی سهام آن شد. برعکس، نتفلیکس از تخمین ها فراتر رفت، سهام را بالا برد، و AT&T نیز تحت تاثیر قرار گرفت و 4.8 درصد افزایش سهام را ثبت کرد.

بازدهی خزانه داری یک معیار حیاتی است

بازدهی 10 ساله خزانه داری به سطح بحرانی 5 درصد نزدیک می شود که ناشی از نگرانی ها در مورد کسری مالی در حال افزایش ایالات متحده و تمایل فدرال رزرو برای اجازه دادن به نرخ های بازار برای مهار اقتصاد است. در همین حال، مطالبات بیکاری به طور قابل توجهی پایین باقی می‌ماند که نشان‌دهنده قدرت اقتصادی پایدار علیرغم نرخ‌های بهره بالاتر است.

نفت خام WTI  ممکن است باعث افزایش بیشتر در نرخ بازدهی ده ساله خزانه داری ایالات متحده شود.

با توجه به افزایش فعلی ریسک ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری کنونی اسرائیل و حماس که ممکن است باعث افزایش بیشتر قیمت نفت شود.

در سه سال گذشته پس از بحران همه‌گیری 2020، نفت خام WTI، نرخ‌های تورم سربه‌سر 5 و 10 ساله ایالات متحده (با بازار انتظارات تورمی ضمنی محاسبه شده) و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به طور مستقیم حرکت کردند.

در نمودار زیر همبستگی بین نفت خام WTI، نرخ تورم سربه سر 5 ساله و 10 ساله ایالات متحده و بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده از 18 اکتبر 2023 قابل مشاهده است.

marketpulse2023101932.png

 

چشم انداز کوتاه مدت: خوش بینی محتاطانه هنگامی که پاول در مرکز توجهات قرار می گیرد

با توجه به لحن احتمالی هاوکیش پاول و گزارش‌های درآمدی متفاوت، به نظر می‌رسد بازار برای خوش‌بینی محتاطانه آماده است. معامله گران همچنان در موضعی هوشیارانه باقی می مانند و مشتاق به دریافت سرنخ های ملموس تر از سخنرانی قریب الوقوع رئیس فدرال رزرو هستند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید