Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بازار سهام در میان اعتماد سرمایه گذاران از مذاکرات سقف بدهی، درآمدهای قوی رشد می کند

بازار سهام در میان اعتماد سرمایه گذاران از مذاکرات سقف بدهی، درآمدهای قوی رشد می کند

اعتماد سرمایه گذاران بازار سهام ایالات متحده افزایش یافت زیرا کوین مک کارتی جمهوری خواه کنگره ایالات متحده آمریکا احتمال توافق سقف بدهی را تا هفته آینده می بیند.

در روز جمعه، محرک اولیه بازار سهام باعث شد تا S&P 500 اندکی بالاتر رود زیرا سرمایه گذاران از نزدیک وضعیت پیرامون سقف بدهی را زیر نظر داشتند. معاملات آتی مرتبط با میانگین صنعتی داوجونز 20 واحد افزایش یافت که 0.06 درصد افزایش داشت، در حالی که معاملات آتی S&P 500 و Nasdaq-100 به ترتیب 0.14 و 0.19 درصد افزایش داشتند.

این در حالی است که کاهش نگرانی سرمایه گذاران در شاخص ضمنی VIX به شدت کاهش یافت و موجبات رشد سهام را فراهم نمود.

 

VIX.png

 

نگرانی های سقف بدهی افزایش می یابند

سرمایه گذاران همچنان بر اخبار مربوط به سقف بدهی متمرکز شدند و نگرانی ها با نزدیک شدن به اول ماه جون، اولین روز ممکن برای نکول در ایالات متحده، افزایش یافت. اظهارات کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روز پنجشنبه حاکی از احتمال دستیابی به توافق در اوایل هفته آینده بود.

عدم اطمینان در مورد توانایی دولت برای انجام تعهدات مالی خود، محیطی پرخطر ایجاد می کند، اما بسیاری بر این باورند که بازارها در نهایت نتیجه ای را تجربه خواهند کرد که در درازمدت خسارت قابل توجهی ایجاد نخواهد کرد.

جمع بندی  گزارش درآمد: Deere، Foot Locker

از نظر درآمد، پایان فصل گزارش‌هایی از Deere و Foot Locker قبل از زنگ ارائه شد. اطلاعات اقتصادی روز جمعه محدود بود. با این حال، فعالان بازار نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک را پیش بینی کردند.

جمع‌بندی پنج‌شنبه: سهام ایالات متحده با خوش‌بینی نسبت به سقف بدهی، پیش‌بینی خوش‌بینانه Walmart افزایش یافت.

به دلیل خوش بینی فزاینده مبنی بر دستیابی به توافق سقف بدهی ایالات متحده در آینده نزدیک، سهام ایالات متحده برای دومین روز متوالی در روز پنجشنبه با افزایش قیمت بسته شد. این احساسات مثبت توسط خرده‌فروشی تخفیف‌دار Walmart Inc تقویت شد، که با پیش‌بینی خوش‌بینانه فروش سالانه‌اش، پشتیبانی بیشتری را ارائه کرد.

خوش بینی نسبت به سقف بدهی افزایش می یابد

اعتماد سرمایه گذاران در حالی افزایش یافت که کوین مک کارتی، جمهوری خواه ارشد کنگره آمریکا نسبت به توافق احتمالی برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی ابراز خوش بینی کرد. مک کارتی معتقد است که رای گیری مجلس در مورد این موضوع ممکن است هفته آینده برگزار شود. پرزیدنت جو بایدن و مک کارتی متعهد هستند که به زودی به توافقی دست یابند. آنها برای روز یکشنبه برنامه ریزی کرده اند.

سقف بدهی عدم قطعیت نرخ فدرال رزرو را تحت الشعاع قرار می دهد

موضوع سقف بدهی بر سرفصل ها غالب شده است و توجه را از عدم قطعیت در مورد موضع فدرال رزرو در مورد نرخ بهره دور می کند. داده‌های اقتصادی حاکی از کاهش بیشتر از حد انتظار در موارد جدید بیکاری است که نشان‌دهنده بازار کار فشرده است. این به فدرال رزرو آزادی عمل بیشتری برای افزایش نرخ بهره می دهد. با این حال، اظهارات مقامات فدرال رزرو نشان می دهد که آنها هنوز برای کاهش یا توقف افزایش نرخ بهره آماده نشده اند. انتظارات بازار کاهش نرخ بهره را تا پایان سال پیش بینی می کند، اما موقعیت فدرال رزرو متفاوت به نظر می رسد.

سود قوی والمارت سهام را به پیش می برد

در میان این تحولات، درآمد سه ماهه اول والمارت فراتر از انتظارات بود. این شرکت همچنین چشم انداز فروش و سود خود را افزایش داد. در نتیجه، سهام والمارت با 1.30 درصد افزایش به 151.47 دلار رسید. سهام رشدی مانند Synopsys، Netflix، Micron Technology و Take-Two Interactive Software نیز عملکرد خوبی داشتند. این با توجه به افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده قابل توجه بود.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید