Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تسلا، نتفلیکس درآمد پایینی را ثبت کرده اند

 تسلا، نتفلیکس  درآمد پایینی را ثبت کرده اند

معاملات آتی نزدک امروز صبح، حدود 0.50 درصد در زمان نگارش این مقاله، پس از آن که جلسه معاملات بعد از ساعت کاری تحت تاثیر نتایج دو غول فناوری ایالات متحده متزلزل شد، کاهش یافت.

کاهش قیمت محصول تسلا که فروش را افزایش داد و شرکت را مجبور کرد تقریباً نیم میلیون خودرو کمتر بفروشد، همچنین حاشیه سود آن را برای سومین سه ماهه متوالی به 9.6 درصد کاهش داد. این رقم در اوایل سال جاری تقریباً 15 درصد بود. اما ایلان ماسک گفت که معتقد است این انتخاب هنوز هم درست است.

درآمد تسلا 20 درصد افزایش یافت و درآمد کل 47 درصد افزایش یافت - هر دو بهتر از حد انتظار. اما قیمت سهام در معاملات پس از ساعات کاری بیش از 4 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر، نتفلیکس در سه ماهه گذشته 5.9 میلیون مشترک اضافه کرد - بیش از دو برابر آنچه توسط تحلیلگران تخمین زده شد - زیرا ممنوعیت به اشتراک گذاری رمز عبور مردم را تشویق می کرد تا ... مشترک شوند! توجه داشته باشید که نتفلیکس دومین سه ماهه بهترین خود را از زمان قلب همه‌گیری داشته است، با این حال، به دلیل کاهش قیمت در برخی بازارها و نرخ نامطلوب ارز، فروش و درآمد آن کمتر از انتظارات بود، در حالی که پیش‌بینی سه‌ماهه سوم ناامیدکننده بود و سهام در معاملات پس از ساعت کاری بیش از 8 درصد سقوط کرد.

اعتصاب هالیوود و وخامت شرایط کلان همه برای نتفلیکس منفی نیستند. اول اینکه، نتفلیکس بخش بزرگی از محتوای خود را از خارج از ایالات متحده دریافت می کند. و دوم، با بدتر شدن بحران زندگی در برخی از نقاط جهان، مردم ممکن است وسوسه شوند که در خانه بمانند و نتفلیکس را تماشا کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود که با افزایش رقابت‌ها، نتفلیکس می‌تواند خود را با رقابت کمتری نیز بیابد. از نظر قیمت، زمان اصلاح نزولی در نتفلیکس فرا رسیده است که در واقع در شرایط بازار بیش از حد خرید معامله می‌شود، اما عقب‌نشینی قیمت نیز می‌تواند فرصت‌های جالبی برای ورود به سودهای بیشتر باشد. با این حال، همه ما می دانیم که جهش اشتراک در این سه ماهه احتمالاً یک جهش یکباره بوده است، و پیش بینی چگونگی تأثیر این اعداد در چند فصل آینده را دشوار می کند.

اپل نیز دیروز خبرساز شد، زیرا اخباری مبنی بر اینکه بی سر و صدا روی هوش مصنوعی مولد به نام «آژاکس» کار می کند اما کارمندان اپل را GPT می نامند، سرمایه گذاران راضی دیروز اپل را تنها چند امتیاز زیر 200 دلار فرستادند. مایکروسافت و گوگل با انتشار این خبر بیش از 1 درصد سقوط کردند. اما اپل استراتژی مشخصی برای عرضه این فناوری به مشتریان ندارد و مهم نیست که آنها چه می گویند، ورود ChatGPT مانند یک بمب بود و به زودی سقوط مایکروسافت با یک انفجار بزرگتر از تخت سلطنت سخت خواهد بود.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید