Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حرکت مثبت بازار سهام با وجود مشکلات بخش خرده فروشی

حرکت مثبت بازار سهام با وجود مشکلات بخش خرده فروشی

معاملات آتی شاخص S&P 500 در بحبوحه رشد ماه نوامبر افزایش یافت، چالش‌های خرده‌فروشی بر ETF‌ها تأثیر گذاشت و داده‌های تورمی ملایم‌تر به سیاست‌های آرام فدرال رزرو اشاره دارد.

در معاملات پس از ساعت کاری وال استریت، سهام به دنبال نتایج قوی سه ماهه سوم 15 درصد افزایش یافت. در مقابل، سهام ChargePoint پس از اعلام تغییرات قابل توجه در رهبری و کاهش پیش‌بینی درآمد خود توسط شبکه شارژ خودروهای الکتریکی، 29 درصد سقوط کرد.

جلسه معاملاتی عادی روز پنج‌شنبه عملکرد متفاوتی را شاهد بود، به طوری که داو زنجیره پیروزی چهار روزه خود را شکست و شاخص‌های S&P 500 و نزدک کامپوزیت افزایش اندکی را ثبت کردند.

سود ماهانه شرکت ها و داده های کلیدی اقتصادی

نوامبر ماه قدرتمندی برای بازارها بوده است، به طوری که S&P 500 به میزان 7.5 درصد، داو 5.7 درصد و نزدک با 9.8 درصد رشد داشته است. سرمایه‌گذاران اکنون توجه خود را به آغاز آینده مسکن و داده‌های مجوزهای ساخت در ماه اکتبر معطوف کرده‌اند و به دنبال بینشی در مورد سلامت بازار مسکن هستند.

بخش خرده فروشی و جنبش های ETF

سهام خرده‌فروشی، به‌ویژه والمارت، با چالش‌هایی روبه‌رو شدند که SPDR S&P Retail ETF (XRT) را به بدترین عملکرد خود از ماه می رساند. ETF پس از چشم انداز محتاطانه والمارت برای مخارج مصرف کننده و پیش بینی ضعیف پایان سال، 3.4 درصد کاهش یافت. Bath & Body Works نیز با کاهش انتظارات فروش در سال مالی مطابقت داشت.

چشم انداز بازار در میان نگرانی های تورمی

احساسات بازار با خوانش ملایم‌تر شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در ماه اکتبر تقویت شده است و این خوش‌بینی را تقویت می‌کند که فشارهای تورمی و سیاست نرخ تهاجمی فدرال رزرو ممکن است کاهش یابد.

UBS پیش‌بینی می‌کند که با وجود چالش‌های بالقوه ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر و نیاز به تنوع جهانی در دنیای جهانی‌زدایی، سهام بازارهای نوظهور بالاترین بازدهی را در دهه آینده ارائه خواهند کرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید