Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تمرکز سرمایه گذاران وال استریت به سود مک دونالد معطوف شده است.

تمرکز سرمایه گذاران وال استریت به سود مک دونالد معطوف شده است.

سرمایه‌گذاران به سود سه‌ماهه سوم مک‌دونالد و تصمیم فدرال رزرو برای نرخ‌گذاری توجه دارند، در حالی که سهام‌های فناوری، شاخص‌های ایالات متحده را به سمت سومین ماه منفی می‌کشند.

آشفتگی بازار همچنان ادامه دارد زیرا سرمایه گذاران در انتظار درآمد مک دونالد هستند. با توجه به اینکه S&P 500 همچنان در قلمرو اصلاحی فرو رفته است، معاملات آتی سهام ایالات متحده به یک بازگشت اندک اشاره می کند، که نشان دهنده مهلتی در بازاری مملو از نوسان است.

در حالی که سرمایه گذاران برای هفته پرتلاطم پیش رو آماده می شوند، همه نگاه ها به گزارش درآمد سه ماهه سوم مک دونالد، یکی از اجزای مهم داوجونز، معطوف است. علیرغم کاهش حدود 2 درصدی از آغاز سال، غول فست فود همچنان کانون خوش بینی تحلیلگران است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که سود هر سهم سال به سال با 5.6 درصد افزایش به 2.83 دلار در کنار افزایش 8.9 درصدی درآمد به 6.2 میلیارد دلار برسد.

همه چشم ها به فدرال رزرو

با نزدیک شدن به جلسه چهارشنبه فدرال رزرو، پیش بینی ها نسبت به حرکت های بعدی بانک مرکزی افزایش می یابد. در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره فعلی خود را حفظ کند، معامله گران همچنان به سیگنال هایی مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی تا پایان سال امیدوار هستند.

افزایش بیشتر نرخ بهره محتمل تر به نظر می رسد، به خصوص با وجود نرخ تورم پایدار در 3.7 درصد، که به طور قابل توجهی بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است. با این حال، رشد قوی تولید ناخالص داخلی 4.9 درصدی در سه ماهه سوم 2023 باعث شده است برخی گمان کنند که ممکن است نرخ ها بدون تغییر باقی بماند.

بخش فناوری تحت فشار

توجه به اپل نیز مهم خواهد بود که درآمد خود را در روز پنجشنبه گزارش می دهد. سهام‌های فناوری در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره بیشترین ضربه را خوردند و نزدک کامپوزیت بیش از 12 درصد از بالاترین سطح خود در سال 2023 کاهش یافت. درآمدهای ناامیدکننده اخیر بازیگران فناوری بزرگ مانند آلفابت مادر گوگل، وضعیت را بدتر کرده است و هر سه شاخص اصلی ایالات متحده را به سمت سومین ماه منفی متوالی سوق داده است.

نرخ بهره و بازار کار

نرخ بازدهی خزانه داری 10 ساله پس از رسیدن به بیش از 5 درصد در هفته گذشته، به 4.84 درصد رسید. گزارش مشاغل اکتبر این جمعه می تواند زمینه بیشتری را در مورد ادامه افزایش نرخ بهره به فدرال رزرو ارائه دهد. سرمایه گذاران به این داده ها چشم دوخته اند و امیدوارند که کاهش رشد بازار کار ممکن است فدرال رزرو را تشویق کند تا وضعیت موجود در مورد نرخ بهره را برای باقیمانده سال حفظ کند.

پیش بینی کوتاه مدت: 

با توجه به مجموعه ای از بادهای متقابل اقتصادی و رویدادهای آتی، چشم انداز کوتاه مدت بازار نزولی به نظر می رسد. در حالی که درآمد مک‌دونالد می‌تواند بهبودی موقتی ایجاد کند، نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد اقدامات فدرال رزرو و آسیب‌پذیری بخش فناوری همچنان احساسات بازار را کاهش می‌دهد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید