Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معکوس شدن گزارشات درآمدزایی برای بانک ها و سهام فناوری ایالات متحده

معکوس شدن گزارشات درآمدزایی برای بانک ها و سهام فناوری ایالات متحده

بانک‌های آمریکایی با عملکرد ضعیف هفته گذشته افزایش یافتند، جایی که ETF SPDR Banks 6.76 درصد افزایش یافت، بهترین سود هفتگی که در 14 ماه گذشته مشاهده شده است.
رشد فناوری  باعث متمرکز شدن سرمایه گذاران بروی شاخص Nasdaq 100، برای برترین عملکرد سال تا به امروز شد، که در هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت که توسط انتشارات درآمدی تسلا و نتفلیکس کاهش یافت.
موقعیت فشرده و اشباع و سوگیری رضایت‌بخشی در نزدک 100 خطر بازگشت نزولی میان‌مدت در سهام فناوری را افزایش می‌دهد.
در دو هفته گذشته، ما آخرین انتشار درآمدهای سه ماهه دوم بانک های بزرگ ایالات متحده را مشاهده کرده ایم. جی پی مورگان، بانک آمریکا، ولز فارگو، سیتی گروپ، گلدمن ساکس، مورگان استنلی، و یکی از «مگنفیستنت هفت» مرتبط با فناوری پرپرواز، تسلا و همچنین نتفلیکس. همه بانک‌های بزرگ به جز گلدمن ساکس، انتظارات درآمدی را پشت سر گذاشتند، اما درآمد ناامیدکننده آن توسط مدیران ارشد در سخنرانی‌های عمومی قبل از انتشار نتایج آن به خوبی انشتار داده شده بود.

تسلا و نتفلیکس هر دو توانسته اند به نتایج نهایی خود دست پیدا کنند. جالب توجه است که عملکرد قیمت سهام مربوطه آنها در انتشار درآمدهای پس از آن در مقایسه با بانک های ایالات متحده در جهت مخالف حرکت می کند. بر اساس عملکرد هفته گذشته برای هفته منتهی به 21 ژوئیه، همه بانک های بزرگ ایالات متحده بازده مثبتی را ثبت کردند.

جی پی مورگان (+3.46%)،

بانک آمریکا (+9.86%)،

ولز فارگو (+5.51%)،

سیتی گروپ (+2.84%)،

گلدمن ساکس (+ 7.90%)،

مورگان استنلی (+9.59%) که به نوبه خود توانستند تأثیر مثبتی بر بخش گسترده‌تر مبادله بانکی S-DRF داشته باشند که در آن بخش بانکی Sp-DRF به طور هفتگی افزایش یافته است. 0.76 درصد در مدت مشابه، بهترین بازدهی آن از هفته 23 می 2022 بود.

در مقابل، تسلا و نتفلیکس تا پایان جمعه گذشته، 21 ژوئیه، به ترتیب بازده هفتگی 7.59- و 3.26- درصدی را ثبت کردند که به نوبه خود باعث ایجاد یک حلقه بازخورد منفی در رشد بالا و شاخص‌های سهام گسترده‌تر مرتبط با فناوری شد. Nasdaq 100 (-0.90٪) و iShares Semiconductor ETF (-1.44٪).

احساسات و موقعیت نقش مهمی در عملکرد ضعیف نزدک 100 و سهام فناوری ایالات متحده داشتند.

کاتالیزورهای اصلی که در هفته گذشته بازدهی منفی و عملکرد ضعیف Nasdaq 100 و iShares Semiconductor ETF کمک کردند FOMO، رضایت و موقعیت افراطی بر اساس یک مبنای نسبی بودند.

نزدک 100 با افزایش سالانه +41 درصدی تا 21 ژوئیه در مقایسه با زیان 10.8- درصدی که در ETF بانکداری SPDR در مدت مشابه مشاهده شد، بالاترین عملکرد شاخص سهام در سطح جهان است. بنابراین، سهام مرتبط با فناوری و نزدک 100 تعقیب‌کنندگان حرکتی را به خود جلب کرده‌اند، به‌ویژه برای مدیران صندوق‌ها یا شرکت‌کنندگان در بازار که دوره قبلی از مارس 2023 و نیاز به غلبه بر شاخص‌های سهام معیار را از دست دادند.

علاوه بر این، طبق گزارش تحقیقاتی اخیر استراتژی سرمایه‌گذاری جهانی BofA، سهام‌های فناوری یک جریان تجمعی هشت هفته‌ای حدود 15 میلیارد دلار آمریکا را ثبت کردند که از اوج‌های انباشته جریان ورودی در سال 2022 پیشی گرفت.

 

marketpulse2023072411.png

 

شکل 1: عملکرد نسبی Nasdaq 100 و iShares Semiconductors نسبت به SPDR Banking، نسبت put/call Nasdaq 100 از 21 ژوئیه 2023 است.

نمودار بالا عملکرد نسبی (نسبت) Nasdaq 100 ETF (QQQ) را روی ETF بانکی SPDR (KBE) و iShares Semiconductor ETF (SOXX) را نسبت به SPDR Banking ETF (KBE) ترسیم می کند. هر دو نسبت QQQ نسبت به KBE و SOXX نسبت به KBE به ترتیب در ژوئن 2023 و می 2023 به سطوح جدیدی رسیده اند. علاوه بر این، این دو نسبت به بیش از دو انحراف استاندارد بالاتر از میانگین متحرک 20 هفته ای مربوطه خود رسیده اند که نشان دهنده موقعیت صعودی نسبتاً بیش از حد در سهام نزدک 100 و سهام نیمه هادی است.

قرائت فعلی که در بازار (اختیار معامله) مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد که حرکت صعودی نزدک 100 احتمالاً همچنان ادامه خواهد داشت، همانطور که با نسبت قرارداد ETF 100 نزدک (QQQ) نشان داده می‌شود که تعداد گزینه‌های خرید معامله شده تقسیم بر اختیار خرید در سمت طولانی را اندازه‌گیری می‌کند. نسبت کاهشی نشان می‌دهد که تماس‌های بیشتری در مقابل فروش‌ها خریداری می‌شود که نشان می‌دهد فعالان بازار از سقوط بازار نمی‌ترسند و تمایلی صعودی دارند که قیمت‌ها ممکن است به افزایش خود ادامه دهند، و در صورت بروز یک رویداد منفی، می‌تواند به راحتی قیمت‌ها را به دلیل رضایت فعالان بازار به سمت نزول معکوس کند. 

از 15 مه 2023، نسبت تماس ETF نزدک 100 (QQQ) به کاهش خود ادامه داده است و تا 17 جولای به 1.19 رسیده است که پایین ترین سطح در 9 هفته گذشته است. بنابراین، هفته‌ای کلیدی برای Nasdaq 100 و "Magnificent Seven" خواهد بود زیرا فعالان بازار منتظر نتایج و راهنمایی‌های مایکروسافت، آلفابت، تگزاس اینسترومنتز (در روز سه‌شنبه، 25 جولای) و متا پلتفرم (چهارشنبه، 26 جولای) هستند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید