Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سرمایه گذاران منتظر داده های CPI و گزارش فصلی شرکت ها هستند.

سرمایه گذاران منتظر داده های CPI و گزارش فصلی  شرکت ها هستند.
سرمایه گذاران منتظر داده های CPI و گزارش فصلی  شرکت ها هستند.

شاخص‌های سهام ایالات متحده پیش از داده‌های کلیدی تورم مصرف‌کننده در هم قرار گرفتند، در حالی که گلدمن ساکس درآمدهای قوی در سه ماهه دوم را پیش‌بینی کرد و متا 1 درصد افزایش یافت.

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در روز دوشنبه عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهند، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبالرکاوری از یک هفته زیان بودند. با آماده شدن فعالان بازار برای یک سری از انتشار داده های تورم و شروع فصل سود سه ماهه دوم، پیش بینی ها افزایش یافت.

شاخص داو با 146.27 یا +0.43 درصد افزایش، 33881.15 درصد معامله می شود. شاخص S&P 500 در 4402.54 قرار دارد که 3.59 یا +0.08٪ افزایش یافته است ونزدک کامپوزیت با افت 5.39 یا -0.04٪ با نرخ 13655.33 معامله می شود.

 

,HG HSJVDJ.png

 

این هفته ناظران بازار از نزدیک گزارش شاخص هزینه مصرف کننده را که برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است و به دنبال آن انتشار شاخص قیمت تولید کننده در روز پنجشنبه که فشار قیمت عمده فروشی را اندازه گیری می کند، مشاهده خواهند کرد. گزارش مشاغل قوی هفته گذشته نگرانی ها را در مورد احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش داد و داده های تورم این هفته را بحرانی تر کرد. اگر گزارش تورم کمتر از حد انتظار ارائه شود، به طور بالقوه می تواند باعث افزایش بازار سهام شود.

هفته قبل به دلیل گزارش مشاغل قوی شاهد فروش بازار بودیم که منجر به افزایش نرخ بازدهی شد. این تحول باعث ترس از یک دوره طولانی نرخ بهره بالاتر شد. در نتیجه، سرمایه گذاران  با چشم انداز نزولی نزدیک شدند. با این حال، خوش‌بینی وجود دارد که شاخص اصلی هزینه مصرف‌کننده (CPI) به طور بالقوه می‌تواند از انتظارات فراتر رود و به 0.2 درصد یا بالاتر برسد.

گلدمن ساکس معتقد است که شرکت های آمریکایی در موقعیت خوبی قرار دارند که در طول فصل سود سه ماهه دوم از انتظارات پایین فراتر رفته اند. اجماع انتظارات پیش‌بینی می‌کنند که درآمد هر سهم (EPS) S&P 500 سالانه 9 درصد کاهش داشته باشد که ناشی از رشد راکد فروش و فشرده‌سازی  است. با این حال، گلدمن ساکس انتظار دارد که شرکت ها به این پیش بینی ها دست پیدا کنند. علاوه بر این، نشانه‌هایی وجود دارد که بازبینی‌های منفی EPS برای سال‌های 2023 و 2024 ممکن است به پایین‌ترین حد خود رسیده باشد و احساسات نسبت به تجدیدنظرها بهبود یافته است.

این هفته گزارش های درآمد قابل توجهی را از پپسی کو و دلتا ایر لاین در روز پنجشنبه و به دنبال آن جی پی مورگان و سیتی گروپ در روز جمعه شاهد خواهیم بود. فصل درآمد توسط غول های مالی بلک راک، جی پی مورگان چیس، ولز فارگو و سیتی گروپ آغاز خواهد شد که گزارش های آنها توسط سرمایه گذاران به دقت زیر نظر خواهد بود. در روز دوشنبه، سهام سیتی گروپ و جی پی مورگان افزایش اندکی حدود 1 درصد را تجربه کردند، در حالی که ولز فارگو شاهد حرکت صعودی کم رنگ بود.

به طور کلی، بازار سهام ایالات متحده در حال حرکت در یک چشم‌انداز معاملاتی مختلط است و سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر داده‌های تورم هستند و پیش‌بینی می‌کنند که شرکت‌ها در فصل سود سه‌ماهه دوم چگونه عمل خواهند کرد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید