Your browser does not support JavaScript!
نماشا

صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تعهد تورمی را تضمین می کند

صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تعهد تورمی را تضمین می کند

صورتجلسه سیاست پولی نیز هرگونه عدم قطعیت سیاست پولی را برطرف کرد.
این یک شروع آرام برای نشست اروپا بود، بدون هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو برای سرمایه گذاران. فقدان آمار باعث شد تا بحث سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و صورتجلسات ECB مورد توجه قرار گیرد.

لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پیش از گزارش صورتجلسه بانک مرکزی اروپا، در گردهمایی «Finding Europe’s New Growth» در مجمع جهانی اقتصاد در داووس شرکت کرد.
رئیس بانک مرکزی اروپا بر تعهدات قبلی خود برای رساندن تورم به هدف تاکید کرد.

لاگارد گفته است:

"ما تا زمانی که به اندازه کافی وارد قلمرو محدودکننده شده باشیم تا بتوانیم به موقع تورم را به 2 درصد برگردانیم، این مسیر را ادامه خواهیم داد."

اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا پس از گزارش بلومبرگ در روز سه‌شنبه منتشر شد که در مورد سیاست‌گذاران صحبت می‌کرد که سرعت کاهش نرخ بهره را پس از فوریه در نظر می‌گیرند.

صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا چشم انداز اقتصادی را تهدید می کند

با این حال، صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا مورد توجه بیشتری قرار گرفت. سیگنال‌های مختلط این هفته باعث شد که سرمایه‌گذاران شفاف‌سازی کنند که چه چیزی در پیش رو است.

نکات برجسته از صورتجلسه 14 تا 15 دسامبر شامل،

  • خطرات چشم انداز تورم در درجه اول صعودی بود. فشارهای موجود در خط لوله می تواند باعث افزایش شدیدتر از حد انتظار در قیمت های خرده فروشی انرژی و مواد غذایی در کوتاه مدت شود.
  • فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، خاطرنشان کرد که مسیر مورد انتظار نرخ های بهره کلیدی بانک مرکزی اروپا در ماه دسامبر نسبت به نظرسنجی اکتبر، انحنای بیشتری داشت.
  • نرخ‌های بهره همچنان باید با سرعت ثابت به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا به سطوحی که به‌اندازه کافی محدودکننده هستند برای اطمینان از بازگشت به موقع تورم به هدف میان‌مدت 2 درصد، برسد.
  • اعضا به طور کلی توافق کردند که اقتصاد منطقه یورو احتمالا در سه ماهه چهارم 2022 و سه ماهه اول 2023 منقبض خواهد شد. اعضا چشم انداز را به بحران انرژی، عدم اطمینان بالا، تضعیف فعالیت اقتصادی جهانی و شرایط مالی سخت تر نسبت می دهند.
  • با وجود دورنمای منفی، کارکنان یوروسیستم یک رکود نسبتاً کوتاه مدت و کم عمق را پیش بینی کردند.
  • در حالی که کارکنان یوروسیستم پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای سال 2023 به طور نزولی اصلاح کردند، اعضای بانک مرکزی اروپا به مقاومت اقتصادی قوی تر از حد انتظار اشاره کردند.
  • مهمتر از همه، بازار کار قوی باقی ماند و از تقاضای داخلی حمایت کرد. با این حال، عدم اطمینان در مورد اثرات سیاست پولی سخت‌تر بر مصرف وجود دارد.
  • همچنین ریسک‌های اقتصادی در کوتاه‌مدت به سمت نزولی باقی می‌مانند. جنگ در اوکراین و هزینه های انرژی و غذا همچنان خطرات منفی را به همراه داشت.
  • دستمزدهای بالاتر نگرانی‌هایی را به وجود آورد و اعضا به این نکته اشاره کردند که شرایط سخت بازار کار تأثیرات دور دومی ایجاد می‌کند.

این صورتجلسه همچنین نشان داد که بسیاری از اعضای بانک مرکزی اروپا از افزایش 75 واحدی نرخ بهره حمایت می‌کنند.

برای منطقه یورو، سیاست‌های تهاجمی‌تر برای رساندن تورم به هدف می‌تواند بر اقتصاد تأثیر منفی بگذارد. در شرایطی که تورم بسیار بالاست و اعضای بانک مرکزی اروپا مشتاق بازگشت تورم به هدف هستند، عمل متعادل کننده احتمالا ادامه خواهد داشت.

 

در صورت تمایل به دریافت ایده های معاملاتی بر اساس رویدادهای روزانه، میتواید اشتراک تهیه کنید.اگر در بازار فارکس جدی هستید به چیزهایی بیشتر از آموزش و سیگنال  نیاز خواهید داشت. ما تمامی محرک های نوسان ساز بازار را برای شما ارائه میدهیم تا با ایده های معاملاتی از فعالیت در بازار فارکس لذت ببرید.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید