Your browser does not support JavaScript!
نماشا

با کاهش تورم ایالات متحده EURUSD به بالاترین سطح یک ساله می‌رسد.

با کاهش تورم ایالات متحده EURUSD به بالاترین سطح یک ساله می‌رسد.

یورو/دلار آمریکا با کاهش تورم ایالات متحده به بالاترین سطح یک ساله می‌رسد، ECB هاوکیش، افزایش یورو به دلیل انتظار افزایش نرخ‌ها توسط بانک مرکزی اروپا برای مقابله با تورم است، در حالی که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌ها را کاهش دهد.

بررسی اجمالی

پس از اینکه قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در ماه مارس به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و انتظارات فدرال رزرو در نزدیکی پایان چرخه افزایش نرخ خود را افزایش داد، یورو در برابر دلار آمریکا در بالاترین سطح یک ساله خود معامله می‌شود.

 

EURUSDپیش بینی.png


PPI برای تقاضای نهایی در ماه گذشته 0.5٪ کاهش یافت، داده های تورم CPI بهبود نشان می دهد
در ماه گذشته، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای تقاضای نهایی 0.5 درصد کاهش یافت. در دوره 12 ماهه منتهی به مارس، PPI 2.7 درصد افزایش یافت که کمترین افزایش سال به سال از ژانویه 2021 را نشان می دهد. این به دنبال افزایش 4.9 درصدی در فوریه است.

 

united-states-producer-price-inflation-mom.png

 

در روز چهارشنبه، داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نشان داد که در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش یافته است که از 6 درصد در فوریه کاهش یافته است. با این حال، تورم اصلی، که قیمت‌های بی‌نوسان مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، از 5.5 درصد در ماه قبل، اندکی به 5.6 درصد افزایش یافت.

ادعای بیکاری هفتگی ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش می یابد

داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافته است. این به عنوان یک نشانه اضافی است که شرایط بازار کار در حال کاهش است زیرا افزایش هزینه های استقراض(نرخ بهره) باعث کاهش تقاضا در اقتصاد می شود.

 

united-states-jobless-claims.png

 

یورو توسط  ECB هاوکیش تقویت شده است

روند فعلی بازار حاکی از آن است که ما در حال بازگشت به دوران تورم پایین هستیم. معامله گران در معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو پیش بینی می کنند که ترس از تورم به پایان رسیده است و نرخ بنچمارک فدرال رزرو در ماه ژوئن به 5.002 درصد خواهد رسید، از 4.830 درصد فعلی، قبل از اینکه در دسامبر به 4.278 درصد کاهش یابد.

یورو از سوی بانک مرکزی اروپایی نسبتاً تهاجمی تر تقویت شده است که انتظار می رود به افزایش نرخ ها برای مقابله با تورم ادامه دهد. این منجر به تغییر قابل توجهی در اختلاف بهره به نفع یورو شده است.

با کاهش تورم در ایالات متحده و افزایش ریسک های رکود، انتظار می رود که فدرال رزرو سه کاهش نرخ بهره را در سال جاری انجام دهد، برخلاف افزایش بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا که هنوز در حال رشد است.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید