Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بانک مرکزی اروپا اکنون چه کاری می تواند انجام دهد؟

بانک مرکزی اروپا اکنون چه کاری می تواند انجام دهد؟

فردا بانک مرکزی اروپا برای آخرین ارزیابی سیاست های پولی جلسه ایی برگزار می کند. اجماع بین اقتصاددانان این است که افزایش 75صدم درصدی در نرخ های بهره انجام خواهد شد و به نظر می رسد بازار آن را قیمت گذاری کرده است.

این بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد جلوتر از جلسه فعلی حرکت میکند ، با انتظارات مربوط به آنچه در ماه دسامبر اتفاق می افتد احتمالاً کلید عملکرد این ارز است.

یورو به دو دلیل اصلی به دلار احترام گذاشته است: بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بسیار کندتراز فدرال رزرو بوده است و تورم در اقتصاد مشترک بیشتر شده است. این بدان معناست که گسترش نرخ بهره واقعی به رشد خود ادامه داده است. انتظار می رود که فدرال رزرو 0.75 صدم درصد در ماه نوامبر نرخ ها را افزایش دهد. بانک مرکزی اروپا باید سرعت خود را حفظ کند تا از سقوط یورو جلوگیری کند. برای بلند کردن جفت ارز یورو دلار باید کاری بیشتر از این انجام دهد.

چه چیزی می تواند بروی یورو سنگینی ایجاد کند؟

نکته این است که ، یورو قوی به بانک مرکزی اروپا کمک می کند تا در شرایط فعلی به اهداف خود برسد. تقریبا نیمی از تورم در اروپا به دلیل قیمت بالای سوخت است - که قیمت آن به دلار وابسته است. یورو قوی تر به کاهش تأثیر تورم از آن منبع کمک می کند. این امر به کاهش هزینه واردات دیگر کمک می کند. البته ، از طرف دیگر ، صادرات را دشوارتر می کند ، اما یورو نزدیک به سطوح پایین است.

بانک مرکزی اروپا با مشکل دیگری روبرو است و این به اصطلاح "نقدینگی اضافی" نامیده می شود. سرمایه گذاران با توجه به عدم اطمینان در اروپا در حاشیه هستند. آنها عجله نمی کنند اوراق بخرند. با انتظار می رود تورم برای مدت زمان طولانی بالا بماند.

به دنبال چه چیز باید بود؟

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در این جلسه به این مسئله بپردازد و به دنبال مکانیسم دیگری برای افزایشارزش یورو باشد که به تورم بالاتر کمک می کند. یکی از آنها انقباض کمی است ، یعنی فروش اوراق قرضه که بانک مرکزی اروپا آن را بهپایان رسانده. انتظار می رود این امر باعث افزایش نرخ بهره بازار شود و سرمایه گذاران را ترغیب کند تا DEB بیشتری را بدست آورند.

با این حال ، لاگارد تأکید کرد که تا زمانی که بانک مرکزی اروپا به نرخ خنثی خود نرسد این اتفاق نخواهد افتاد ، به این معنی که بعید است هنوز اجرا شود. با این حال ، تغییر در لفاظی در مورد احتمال QT (به عنوان مثال ، لازم نیست که به نرخ خنثی برسد) ممکن است روند بازار را تغییر دهد. به احتمال زیاد برای تقویت پایدار یورو کافی نیست ، اما می تواند زمینه ای را برای این اتفاق در اواخر سال رقم بزند.


گزینه دیگر این است که موضع قطعی تری در مورد آنچه که "نرخ ترمینال" نامیده می شود یا میزان آن که بانک مرکزی اروپا از افزایش برخورد می کند استفاده کنید. تاکنون مقامات در مورد رسیدن به 2.0 ٪ تا پایان سال صحبت کرده اند. با انتظار 75صدم درصدی در نشست فردا ، این به معنای افزایش فقط نیم درصد نرخ های بهره در ماه دسامبر است. اما اگر اعضا در مورد نرخ ترمینال بالاتر صحبت می کردند ، می تواند نرخ بازده اوراق قرضه نیز افزایش یابد. اما ، باز هم ، این امر می تواند بیشتر زمینه برای اقدامات آینده ، در یک محیط بسیار نامشخص باشد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید