Your browser does not support JavaScript!
نماشا

داده تورم ناحیه یورو دلایلی برای هاوکیش ماندن ECB میدهد.

داده تورم ناحیه یورو دلایلی برای هاوکیش ماندن ECB میدهد.

ارقام تورم منطقه یورو به بانک مرکزی اروپا دلایلی می‌دهد که همچنان هاوکیش بماند
صبح شلوغی بود، با تورم منطقه یورو و شاخص‌های شاخص سهام (PMI) که مورد توجه قرار گرفت. با این حال، کنفرانس مطبوعاتی پاول رئیس فدرال رزرو رویداد اصلی خواهد بود.
شروع یک روز شلوغ برای جلسه معاملاتی اروپا بود. در اوایل جلسه، تولید اعداد PMI برای ایتالیا و اسپانیا و PMI نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو مورد توجه قرار گرفت. با این حال، تورم منطقه یورو در آستانه تصمیم سیاست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، توجهات بیشتری به خود جلب کرد.

ارقام PMIهای بخش تولید کشورهای عضو اتحادیه اروپا

در دسامبر، PMI تولیدی اسپانیا از 46.4 به 48.4 افزایش یافت و PMI ایتالیا از 48.5 به 50.4 رسید. اقتصاددانان PMI را به ترتیب 48.0 و 49.6 پیش بینی کرده بودند.
شاخص PMI تولیدی فرانسه از 49.2 به 50.5 رسید که یک تجدید نظر نزولی از پیش‌فرض 50.8 بود. PMI آلمان از 47.0 اولیه به 47.3 رسید.

 

داده های اروپا.png


PMI منطقه یورو نشان دهنده بهبود اندک در فعالیت های بخش تولید است
برای منطقه یورو، PMI تولیدی از 47.8 به 48.8 افزایش یافت که در راستای پیشین 48.8 بود. به دنبال رشد غیرمنتظره در سه ماهه چهارم، آخرین اعداد PMI از پیش بینی بانک مرکزی اروپا مبنی بر رکود کوتاه مدت و کم عمق حمایت می کند.

بر اساس نظرسنجی ژانویه، فرانسه با بالاترین PMI 5 ماهه 50.5 در صدر جدول PMI قرار گرفت. آلمان با وجود 47.3 بالاترین سطح در 4 ماه گذشته در انتهای جدول قرار گرفت.

در سراسر منطقه یورو، در حالی که قیمت‌های فروش روند صعودی خود را ادامه دادند، تورم هزینه ورودی کاهش یافت.

تورم منطقه یورو کاهش یافته اما همچنان بالاست

بر اساس ارقام اولیه، نرخ تورم سالانه منطقه یورو در ژانویه از 9.2 درصد به 8.5 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان نرخ تورم را 9.0 درصد پیش بینی کردند.

انتظار می رود انرژی با نرخ سالانه 17.2٪ (دسامبر: 25.5٪) بیشترین سهم را داشته باشد و پس از آن غذا، الکل و تنباکو با 14.1٪ (دسامبر: 13.8٪) قرار دارند.
انتظار می رود تورم کالاهای صنعتی غیر انرژی از 6.4 درصد به 6.9 درصد افزایش یابد، در حالی که انتظار می رود خدمات از 4.4 درصد به 4.2 درصد کاهش یابد.

این ارقام و ترکیب داده ها بانک مرکزی را در مسیر سیاست های پولی هاوکیش نگه میدارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید