Your browser does not support JavaScript!
نماشا

کاهش فشارهای تورمی با کاهش تورم سالانه در منطقه یورو در ماه مارس

کاهش فشارهای تورمی با کاهش تورم سالانه در منطقه یورو در ماه مارس

منطقه یورو در بحبوحه کاهش تورم در ماه مارس تسکین می یابد زیرا سیاست گذاران به بهبود اقتصادی چشم دوخته اند.

بررسی اجمالی

بر اساس داده های اخیر منتشر شده توسط یورواستات، دفتر آمار اتحادیه اروپا، نرخ تورم سالانه در منطقه یورو از 8.5 درصد در فوریه 2023 به 6.9 درصد در ماه مارس کاهش یافته است.

به طور مشابه، نرخ تورم سالانه اتحادیه اروپا از 9.9 درصد در فوریه به 8.3 درصد در ماه مارس کاهش یافت. این کاهش نرخ تورم ممکن است برای سیاستگذارانی که با فشارهای تورمی فزاینده دست و پنجه نرم می کنند، تسکین دهد.

در میان کشورهای عضو، لوکزامبورگ با 2.9 درصد کمترین نرخ تورم سالانه را به ثبت رساند و پس از آن اسپانیا با 3.1 درصد و هلند با 4.5 درصد قرار دارند. از سوی دیگر، مجارستان با 25.6 درصد بالاترین نرخ تورم سالانه را ثبت کرد، پس از آن لتونی با 17.2 درصد و چک با 16.5 درصد قرار گرفتند. در مقایسه با فوریه، تورم سالانه در بیست و پنج کشور عضو کاهش یافت و در دو کشور افزایش یافت.

در ماه مارس، بیشترین سهم در نرخ تورم سالانه منطقه یورو مربوط به غذا، الکل و تنباکو بود که 3.12 واحد درصد سهم داشتند، پس از آن خدمات با 2.10 واحد درصد، کالاهای صنعتی غیر انرژی با 1.71 درصد و انرژی سهم اندکی داشتند. سهم منفی 0.05- واحد درصد.

به طور کلی، این ارقام نشان می دهد که فشارهای تورمی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا در حال کاهش است.

با این حال، سیاست گذاران به نظارت دقیق وضعیت ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند که تورم تحت کنترل باقی می ماند و مانع از بهبود اقتصادی پس از همه گیری نمی شود.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید