Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تورم بالای منطقه یورو

تورم بالای منطقه یورو

تورم دو رقمی:

تورم HICP منطقه یورو در اکتبر به بالاترین میزان خود یعنی 10.7 درصد سالانه (از 9.90 درصد سالانه در سپتامبر) رسید. چاپ بالاتر ناشی از افزایش انرژی، غذا و تورم اصلی بود. تورم انرژی به 41.9 درصد (نسبت به 40.72 درصد در سپتامبر) با ادامه افزایش قیمت گاز/برق در بیشتر کشورها، بیش از خنثی کردن اثرات پایه منفی که بر قیمت سوخت و کاهش مالیات بر ارزش افزوده آلمان برای گاز تأثیر می گذارد، به 41.9 درصد افزایش یافت. و گرمایش منطقه ای تورم قیمت مواد غذایی (13.1 درصد نسبت به 11.76 درصد در سپتامبر) نیز هنوز هیچ نشانه ای از تعدیل نشان نداده است، علیرغم اینکه قیمت های مزرعه و بازار عمده فروشی به اوج نزدیک شدن اشاره می کنند.

 

تورم اصلی بیشتر شد (5.0٪ نسبت به 4.75٪ در سپتامبر). ارقام کشور حاکی از آن است که این افزایش حتی برای خدمات «لوکس» مانند تفریح، هتل‌ها و رستوران‌ها، بلیط هواپیما و بسته‌های تعطیلات، بر مبنای گسترده بوده است. برای کالاها، حرکت قوی همچنان برای قیمت کالاهای بادوام قابل مشاهده است، به ویژه، زیرا شرکت‌ها همچنان هزینه‌های ورودی و انرژی بالاتری را منتقل می‌کنند و انتظارات قیمت فروش هنوز هیچ نشانه‌ای از اوج خود را در اکتبر نشان نداده است.

 

تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه سوم همچنان در حال رشد است: تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه سوم 0.2 درصد در هر سال افزایش یافت (پس ازانتشار 0.8 درصد در سه ماهه دوم). کاهش تقاضای متوقف‌شده پس از همه‌گیری در خدمات منجر به کاهش قابل توجه سرعت رشد در ایتالیا و اسپانیا از تابستان شد، در حالی که - علی‌رغم قیمت‌های بی‌سابقه گاز - اقتصاد آلمان (+ 0.3٪ در معیار فصلی) در حال تضعیف اقتصاد است.

علیرغم تورم بالا و بدتر شدن بحران انرژی، ارقام کشور نشان می دهد که مصرف خصوصی در طول سه ماهه سوم نسبتاً انعطاف پذیر بوده است. تأخیر در انتقال انرژی، صرفه جویی های همه گیر و اقدامات کاهش مالی احتمالاً به حفظ تقاضای داخلی کمک کرده است، در حالی که سفارش معوقه مناسب همراه با کاهش محدودیت های عرضه در بخش تولید همچنان از عملکرد صادرات در کوتاه مدت حمایت می کند. بهبود مستمر منطقه یورو یک غافلگیری مثبت است، به ویژه برای کشورهایی مانند اسپانیا که هنوز به سطح تولید ناخالص داخلی قبل از همه گیری نرسیده است. اما ما هنوز فکر می‌کنیم که اجتناب از رکود در طول زمستان، در بحبوحه کندی فعالیت‌های صنعتی، دشوار خواهد بود، در حالی که تقاضای داخلی باید به طور فزاینده‌ای تاثیر کاهش درآمد واقعی قابل تصرف و هزینه‌های استقراض بالاتر را احساس کند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید