Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بانک مرکزی ژاپن به سیاست های سست خود پایبند است.

بانک مرکزی ژاپن به سیاست های سست خود پایبند است.

بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا دیروز نرخ های سیاستی خود را 75 صدم درصد افزایش داد و نرخ بهره را به دو درصد رساند. نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا اکنون 1.5 درصد است. شایعات صبح امروز حاکی از آن است که سه عضو بانک مرکزی برای افزایش نیم درصدی نرخ های بهره مخالفت کردند. متن بیانیه سیاست جدید در هر صورت به برخی اختلاف نظرها در مورد چگونگی ادامه کار از این پس اشاره دارد. این بیانیه ادامه سیاست ها در چندین جلسه دیگر را کنار گذاشت، اگرچه لاگارد در جلسه پرسش و پاسخ پس از آن به آن اشاره کرد. همچنین بیانیه تاکید میکند به جای تمرکز بر اقدامات اولیه، اکنون بر پیشرفت قابل توجهی که در زمینه خروج تطبیق سیاست پولی انجام شده است. هر دو تغییر حاکی از عدم توافق بر سر تداوم سرعت افزایش نرخ فعلی 75صدم درصد در دسامبر است.

بازارهاانتظارات افزایش نرخ های بهره را تا نیم درصد کاهش می دهند و نرخ سیاست پولی را به 2 درصد می رساند. اولین قرائت تورم ملی امروز (آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک) در حال حاضر می تواند به عنوان یک زنگ خطر باشد. به خصوص اگر هوای معتدل زمستانی روز محاسبه اقتصادی منطقه یورو را به تعویق بیندازد.

بانک مرکزی اروپا از آخرین جلسه سیاست گذاری خود در سال جاری برای تنظیم طرحی برای کاهش سبد اوراق قرضه 3.2 تریلیون یورویی APP خود که دومین رکن در روند عادی سازی است، استفاده خواهد کرد. در نهایت، آنها شرایط TLTRO III را از 23 نوامبر به بعد مجدداً تنظیم کردند.

تقویم اقتصادی امروز حول انتشار تورم ملی ذکر شده در بالا متمرکز است. اولین ارقام منطقه ای آلمان، سرعت تورم ماهانه را به طور قابل توجهی بالاتر نشان می دهد، که نشان دهنده خطرات صعودی واضح است. معاملات آتی آلمان باند بلافاصله برخی از سودهای دیروز را از دست داد. با این حال، ما فکر می‌کنیم که خیلی زود است که اصلاح اوراق قرضه را از قبل به پایان برسانیم، زیرا نشست هفته آینده FOMC به طور بالقوه منجر به افزایش شدید خواهد شد. سخنرانی‌های اعضای بانک مرکزی اروپا، به دنبال درآمدهای ناامیدکننده سه ماهه سوم و چشم انداز ضعیف، احساس ریسک کلی دوباره شکننده تر می شود.

بانک مرکزی ژاپن

بانک ژاپن به سیاست پولی فوق العاده آسان خود پایبند است و نرخ اصلی را در منفی 0.10٪ نگه می دارد و بازدهی 10 ساله 0٪ را هدف قرار می دهد (با انحراف +/-25 % ). این در حالی است که پیش‌بینی تورم برای سال مالی منتهی به مارس از 2.3 درصد به 2.9 درصد افزایش یافته است. تورم در دو سال پس از آن به کمتر از 2 درصد می رسد، هرچند در 1.6 درصد، نشانه ای است که BoJ تورم فعلی (3 درصد در ماه سپتامبر) را بادوام نمی داند.

دولت ژاپن دیروز بسته اقتصادی جدیدی به ارزش 200 میلیارد دلار برای حمایت از تلاش بانک مرکزی آمریکا برای افزایش تورم اعلام کرد. واگرایی شدید سیاست با امثال ایالات متحده آسیب جدی به ین وارد کرده است. USD/JPY اخیراً قبل ازمداخله دولت ژاپن، از سد 150 عبور کرد. این جفت در حال حاضر بدون تغییر در حدود 146.25 معامله می شود.

انگلستان

سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و صدراعظم هانت در حال بررسی افزایش مالیات و کاهش هزینه‌ها به میزان 50 میلیارد پوند در سال هستند تا سیاهچاله عظیمی را در امور مالی عمومی پر کنند. این عدد چشمگیر، به میزان 2 درصد از تولید ناخالص داخلی، بر اساس محاسبات وزارت خزانه داری مبنی بر شکاف مالی اولیه بین 30 تا 40 میلیارد پوند است. تکمیل این نیاز به تلاشی در حدود 45 میلیارد پوند دارد زیرا اقدامات انجام شده نیز بر رشد و در نتیجه بر درآمدهای دولت تأثیر می گذارد. اما Sunak و Hunt می‌خواهند فضای بیشتری ایجاد کنند تا امکان عملکرد بدتر از حد انتظار را فراهم کنند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید