Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معامله‌گران برای کاهش نرخ بهره آماده می‌شوند، اما فدرال رزرو هاوکیش ممکن است ین را کاهش دهد

معامله‌گران برای کاهش نرخ بهره آماده می‌شوند، اما فدرال رزرو هاوکیش ممکن است ین را کاهش دهد

اگر فدرال رزرو اشاره ای به کند کردن سرعت افزایش نرخ های تهاجمی خود از دسامبر کند، می توانیم شاهد ضعف کوتاه مدت USDJPY باشیم.

دلار/ین در روز چهارشنبه در حال کاهش است زیرا معامله گران منتظر تصمیم فدرال رزرو و بیانیه سیاست نرخ بهره هستند که قرار است در ساعت21:30 منتشر شود.

 

به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ بهره خود را 0.75% افزایش دهد، اما محرک اصلی بازار همان چیزی است که سیاست گذاران در مورد افزایش نرخ بهره در دسامبر می گویند.

در اخبار دیگر، پایه پولی بانک ژاپن 6.9 درصد کاهش یافت که بدتر از پیش‌بینی 2.0 درصدی بود. بانک ژاپن (BOJ) نیز صورتجلسه سیاست پولی خود را منتشر کرد.

 

کورودا نرخ‌های بهره بسیار پایین را به عنوان گزینه ایی در آینده تغییر می‌دهد.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، روز چهارشنبه گفت تغییر در سیاست کنترل منحنی بازده بانک مرکزی (YCC) می تواند به یک گزینه آینده تبدیل شود، اما فعلا آن را رد کرد.

 

کورودا به پارلمان گفت: «اگر دستیابی به هدف تورم 2 درصدی ما آشکار شود، انعطاف پذیرتر کردن کنترل منحنی بازده می تواند به یک گزینه تبدیل شود.

 

به گزارش رویترز، این اظهارات احتمالاً انتظارات بازار را برای تغییر در نرخ بهره بسیار پایین بانک مرکزی در زمانی که دوره دوم و پنج ساله کورودا در آوریل سال آینده به پایان می رسد، زنده نگه می دارد.

نشست بانک مرکزی ژاپن نشان می دهد که اقتصاد ژاپن به بهبود خود ادامه می دهد.

بر اساس صورتجلسه 21 تا 22 سپتامبر بانک مرکزی ژاپن، اعضای هیئت سیاست پولی BOJ احساس می کنند که این کشور به بهبودی خود از رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-19 ادامه می دهد.

 

صورتجلسات نشان داد که شرایط مالی در ژاپن به طور کلی مساعد بوده و صادرات و تولید صنعتی نیز افزایش یافته است. با این وجود، اعضا همچنین توافق کردند که خطراتی برای اقتصاد ژاپن باقی می‌ماند - که کمترین آن تداوم کووید19 است.

 

پیش بینی روزانه

بانک BOJ در میان بانک‌های مرکزی بزرگ هاوکیش، به دلیل تمرکز بر تقویت یک اقتصاد شکننده با محرک‌های تهاجمی، در یک نقطه دورتر باقی می‌ماند. کورودا بارها بر عزم بانک برای تضعیف سیاست پولی تاکید کرده است.

 

ین در برابر دلار به شدت تضعیف شده است زیرا بازارها بر واگرایی بین سیاست فوق العاده داویش بانک مرکزی ژاپن و افزایش نرخ بهره ایالات متحده تمرکز می کنند.

 

افزایش نرخ بهره در روز چهارشنبه فدرال رزرو، واگرایی و همچنین روند بلندمدت USD/JPY را دست نخورده نگه خواهد داشت. با این حال، اگر سیاست‌گذاران فدرال رزرو به ریاست جروم پاول، رئیس‌جمهور فدرال رزرو اعلام کنند که بانک مرکزی در نظر دارد سرعت افزایش نرخ‌های تهاجمی خود را از دسامبر بهنیم درصد کاهش دهد، می‌توانیم شاهد ضعف کوتاه‌مدت در USDJPY باشیم.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید