Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال USDJPY: افزایش تورم ژاپن

تحلیل فاندامنتال USDJPY: افزایش تورم ژاپن

قیمت‌های مصرف کننده اصلی ژاپن در دسامبر 4.0 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که دوبرابر هدف بانک مرکزی 2 درصد بود، در حالی که به بالاترین حد خود در 41 سال گذشته رسید.
با وجود گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بانک ژاپن (BOJ) در نهایت از سیاست فوق العاده انبساطی خود دور خواهد شد، دلار/ین کمی در حال افزایش است. این جفت ارز  نیز توسط بازدهی خزانه داری ایالات متحده حمایت می شود.

 

USDJPY.png


معاملات پراکنده در حالی که سرمایه گذاران حرکت بعدی BOJ را ارزیابی می کنند.


USD/JPY اوایل این هفته پس از تصمیم BOJ برای مقابله با سیاست پولی بسیار انبساطی خود تقویت شد. با این حال، از آنجایی که معامله گران همچنان روی تغییر در سیاست بانک مرکزی ژاپن شرط بندی می کردند.

با این حال، تحلیلگران در مورد اینکه آیا BOJ می‌تواند نرخ‌ها را در سال جاری افزایش دهد یا خیر، اختلاف نظر دارند، به دلیل عدم اطمینان در مورد اینکه آیا دستمزدها به اندازه کافی افزایش می‌یابد تا آسیب ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی را جبران کند و تورم را به طور پایدار در حدود 2 درصد نگه دارد.

تورم مصرف کننده ژاپن به بالاترین حد خود در 41 سال اخیر رسید.

 

داده تورم زاپن.png

قیمت‌های مصرف کننده اصلی ژاپن در دسامبر 4.0 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، دو برابر هدف 2 درصدی بانک مرکزی،و به بالاترین سطح 41 سال اخیر رسید و انتظارات بازار را که بانک مرکزی می‌تواند به تدریج نرخ‌های بهره بسیار پایین را حذف کند، زنده نگه داشت.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید