Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی فاندامنتالUSDJPY: افزایش شکاف بازدهی اوراق قرضه دولت امریکا و ژاپن

پیش بینی فاندامنتالUSDJPY: افزایش شکاف بازدهی اوراق قرضه دولت امریکا و ژاپن

جفت ارز USD/JPY همچنین در بحبوحه گزارش‌هایی که دولت ژاپن پیشنهاد کرده بود که رئیس BOJ به جای معاون فعلی، Masayoshi Amamiya، برسد، حمایت شد.
دلار/ین پس از افزایش شکاف در اوایل روز دوشنبه در واکنش به یک سری داده های اقتصادی خوشبینانه از ایالات متحده که شانس رکود جهانی را تضعیف کرد، اما همچنین پیشنهاد کرد که نرخ بهره باید بیشتر افزایش یابد و برای مدت طولانی تری بالا بماند، افزایش یافت.

 

جفت ارز دلار ین.png

 

بازارهای اوراق قرضه روز جمعه شکست خوردند، اما بازده اوراق قرضه دولت ایالات متحده بالاتر از بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن افزایش یافت و دلار آمریکا را جذاب تر از ین کرد. گزارش‌های خیره‌کننده ایالات متحده در مورد مشاغل و خدمات، دلالان را با کمبود دلار مواجه کرد و ارزش دلار/ین را به شدت افزایش داد.


ین پس از اینکه آمامیا به عنوان رئیس BOJ معرفی شد، کاهش یافت

جفت ارز USD/JPY همچنین با تضعیف ین در بحبوحه گزارش‌هایی که دولت ژاپن به عنوان رئیس بانک مرکزی به معاون فعلی ماسایوشی آمامییا پیشنهاد داده بود، حمایت شد.

افرادی که با این موضوع آشنا هستند می گویند که دولت ژاپن با معاون بانک مرکزی ژاپن ماسایوشی آمامییا به عنوان جانشین احتمالی هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، تماس گرفته است، زیرا توکیو برای اولین تغییر رهبری در BOJ در یک دهه آینده آماده می شود. .

از آنجایی که آمامیا در برنامه ریزی و تصمیم گیری سیاست پولی بسیار داویش کورودا شرکت داشت، بازار احساس کرد که سیاست های او به سمت عادی سازی سیاست ها تغییر نخواهد کرد.

یک منبع BOJ از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که از این بحث ها بی اطلاع هستند. این موضوع باعث محدود شدن نزول های ین شد.

دولت نامزدهای خود را برای ریاست بانک مرکزی ژاپن و دو پست معاونت فرمانداری این ماه پس از مذاکرات نهایی مربوط به ائتلاف حاکم به پارلمان معرفی خواهد کرد.

دوره ریاست کورودا در 8 آوریل به پایان می رسد. فرمانداران BOJ برای دوره های پنج ساله منصوب می شوند و نیاز به تایید هر دو مجلس دارند.

در صورت تایید، آمامیا اولین فرماندار BOJ پس از سلف کورودا خواهد بود که از داخل بانک ارتقا می یابد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

 

چشم انداز کوتاه مدت

USD/JPY از محدوده پایین 131 در روز جمعه تا محدوده متوسط 132 افزایش یافت. سرمایه گذاران دلار را با این فرض خریدند که شکاف بازدهی بین اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و اوراق قرضه دولتی ژاپن با ریاست آمامیا به سرعت کاهش نمی یابد.

این افزایش احتمالا تا زمانی ادامه خواهد داشت که سرمایه گذاران بتوانند به نرخ پایانی برای فدرال رزرو اطمینان حاصل نند. تا پایان روز جمعه، سرمایه‌گذاران نرخ بهره نهایی فدرال رزرو خود را به 5.03 درصد افزایش دادند، از 4.88 درصد در پنجشنبه گذشته.

تا زمانی که ایالات متحده گزارش تورم مصرف کننده ژانویه خود را در 14 فوریه منتشر نکند، معامله گران به احتمال زیاد در سطحی قرار نخواهند داشت.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید