Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جفت ارز USDJPY درمیان ترس‌های کووید چین و عدم قطعیت افزایش نرخ فدرال رزرو

جفت ارز USDJPY درمیان ترس‌های کووید چین و عدم قطعیت افزایش نرخ فدرال رزرو

حرکت آرام امروز به دنبال دستاوردهای قوی روز دوشنبه است که با خریددردارایی های امن در واکنش به نگرانی ها در مورد شعله ور شدن کووید در چین تقویت شد.
دلار/ین در معاملات محدود اوایل روز سه شنبه علیرغم تورم مصرف کننده بالاتر از حد انتظار ژاپن، تقریبا ثابت است. این اقدام قیمت نشان می‌دهد که  بازیگران اصلی پیش از تعطیلات بانکی ایالات متحده در روز پنجشنبه به حاشیه رفته‌اند.

حرکت آرام امروز به دنبال دستاوردهای قوی روز دوشنبه است که با خرید دارایی های امن در واکنش به نگرانی ها در مورد شعله ور شدن کووید در چین تقویت شد.

جهش تورم مصرف کننده اصلی در ژاپن

داده‌های منتشر شده توسط بانک ژاپن (BOJ) در روز سه‌شنبه نشان داد که میانگین کاهش نرخ تورم پایه ژاپن در ماه اکتبر سالانه 2.7 درصد افزایش یافت که با ادامه افزایش هزینه‌ها، یک رکورد جدید و رکورد بالا بود.

چین با شیوع شدید کووید مواجه است

پایتخت چین روز دوشنبه هشدار داد که با شدیدترین آزمایش همه‌گیری کووید-19 مواجه است، با افزایش موارد ابتلا به کووید که جرقه اقدامات محدودیت‌های جدیدی را برانگیخت. مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز برای اولین بار از اواخر ماه مه در پکن ثبت شد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده راهنمایی کمی ارائه می دهد

نرخ بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز سه شنبه کاهش می یابد زیرا سرمایه گذاران منتظر سرنخ های بیشتر در مورد برنامه های سیاست پولی فدرال رزرو بودند و از دورنمای تورم نگران بودند.

ابهام در مورد افزایش نرخ بهره در آینده پس از آن که سخنرانان فدرال رزرو هفته گذشته پیشنهاد کردند که توقفی برای آنها قریب الوقوع نیست، ادامه یافت، پس از آنکه داده های اقتصادی به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد که تورم در حال کاهش است. بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران امیدوار بودند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را کند یا متوقف کند، زیرا نگرانی ها در مورد رکود گسترش یافته است.

بوستیک و مستر به افزایش های کوچکتر نرخ علاقه دارد،

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، در سخنرانی در انجمن اقتصادی جنوب در آخر هفته، گفت که احتمالاً نرخ‌ها همچنان باید بالاتر بروند، اما او آماده است تا از اجرای افزایش 75٪به نفع نرخ‌های کوچک‌تر پایانی جلوگیری شود.

لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، روز دوشنبه گفت تورم باید نشانه های بیشتری از پیشرفت را نشان دهد تا او آماده توقف  از افزایش نرخ بهره باشد.

این مقام بانک مرکزی ضمن اذعان به اینکه داده های اخیر دلگرم کننده بوده است، به CNBC گفت که این پیشرفت تنها یک شروع است. مستر همچنین اضافه کرد که با کاهش سرعت افزایش نرخ بهره موافق است.

چشم انداز کوتاه مدت

 حجم کم می تواند قیمت ها را در یک محدوده نگه دارد یا حجم کم می تواند به حرکت های اغراق آمیز قیمت دامن بزند.

سرمایه‌گذاران فرصتی برای واکنش به داده‌های اقتصادی، از جمله سفارشات کالاهای بادوام و ارقام جدید فروش خانه‌ها، که در روز چهارشنبه منتشر می‌شوند، برای نکاتی در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده خواهند داشت.

همچنین در روز چهارشنبه، صورتجلسه‌های جلسه نوامبر فدرال رزرو نیز منتشر خواهد شد و می‌تواند بینش‌های بیشتری را ارائه دهد.

در روز سه شنبه، معامله گران از نزدیک نظرات بیشتر مقامات فدرال رزرو را دنبال خواهند کرد. روز پنجشنبه بازارهای ایالات متحده به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری تعطیل خواهند بود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید