Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جفت ارزUSD/JPY در حال ملاقات کردن نرخ 150 است.حرکت بعدی چیست؟

جفت ارزUSD/JPY در حال ملاقات کردن نرخ 150 است.حرکت بعدی چیست؟

جفت ارزUSD/JPY امروز از نقطه عطف دیگری عبور کرد. این پایین‌ترین سطح برای ارز ژاپن از ماه آگوست سال 1990 بود. معامله گران این سطح کلیدی را به دقت زیر نظر دارند، چرا که جفت ارز همیشه در اولین تماس در این سطح روانی کلیدی واکنش نشان می‌داده. انتظارات مبنی بر اینکه عبور از سطح 150.00 ممکن است نقطه ماشه ای برای برخی استراتژی ها باشد. سوال مهم این است که آینده USD/JPY چیست؟

USD/JPY به دلیل واگرایی بزرگ در سیاست های پولی ایالات متحده و ژاپن، فشار خرید را بعد از هر اصلاحی ادامه می دهد. فدرال رزرو به شدت در حال افزایش نرخ های بهره است، در حالی که BoJ تنها بانک مرکزی بزرگی باقی مانده است که علیرغم افزایش تورم جهانی، سیاست پولی بسیار سست خود را رها نکرده است. برای کاهش ارزش USD/JPY، بانک مرکزی ژاپن باید مسیر خود را تغییر دهد. در غیر این صورت مراقب فشار خرید مجدد بالای سطح 150 باشید!

دولت ژاپن می تواند تمام ذخایر دلاری خود را بسوزاند، اما خرید ین تنها یک راه حل موقت خواهد بود. هر بار که وارد عمل شده، USD/JPY بارها و بارها روند صعودی خود را پس از شکست سریع دوره‌های قدرت ین از سر گرفته است.

BoJ اجازه داده است تا با حفظ کنترل منحنی بازدهی، ارزش پول خود به شدت کاهش یابد. این کار را با خرید JGB( اوراق قرضه دولتی ژاپن) با مقادیر زیادی ین تازه چاپ شده انجام می دهد. در واقع، ینی را که دولت سعی دارد از بازار جذب کند، تامین می کند. پس جای تعجب نیست که مداخلات دولت بیهوده بوده است.

پس از اینکه نرخ بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله آنها برای دومین روز متوالی بالاتر از سقف تعیین شده 0.25 درصدی معامله شد، BOJ عملیات خرید فوری اوراق قرضه را اعلام کرد.

 

همانطور که همکار تحلیلگر من بهادر حسینی اشاره کرد، به نظر می رسد "تقریبا اجتناب ناپذیر است که جفت ارزUSDJPY از نرخ 150 شکسته شود، اما سوال این است که در صورت شکست چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آیا مشکل بزرگتری ایجاد خواهد کرد؟

 

جفت ارزusdjpyو اوراق قرضه.jpg

نمودار بالا توسط والری تایتل از بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است. او هشدار داد که شکستن کنترل منحنی بازده (YCC) "احتمالی است که نمی توانید نادیده بگیرید." این به این دلیل است که مبادلات ین به طور قابل توجهی از آستانه 0.25 درصد نرخ بازدهی JGB 10 ساله افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با کوتاه کردن JGB، معاملات خود را پوشش می‌دهند، زیرا می‌ترسند YCC حذف شود.

 

با توجه به خطر فزاینده ای که BoJ ممکن است مجبور شود YCC خود را کنار بگذارد، در صورت سقوط، مراقب کاهش شدید دلار/ین باشید. این می‌تواند باعث حرکتی در ین شود شبیه به سال 2015 در CHF، زمانی که بانک ملی سوئیس کف 1.20 EUR/CHF خود را کاهش داد.

 

البته این بدان معنا نیست که شما باید USD/JPY را بفروشید، زیرا این روند بسیار قوی بوده است. اما اگر خریدار هستید، با احتیاط بیشتر ادامه دهید و همیشه مطمئن شوید که یک توقف ضرر (شاید توقف تضمین شده) دارید.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید